Stichero
Legacy Member
hello ^^
ik zit hier in Japan en de laatste tijd hoor ik veel over de lage geboortecijfers in Japan. Met 9.4 geboortes per 1000 mensen staat Japan wel heel laag in de wereld. Belgie doet het niet veel beter met z'n 10.4 geboortes per 1000 mensen.
Wanneer we kijken naar de vruchtbaarheidsgraad is Belgie een beetje gestegen tegenover 7 jaar geleden. Van 1.61 kinderen per vrouw naar een 1.64, Japan is gedaald van 1.41 naar 1.23 per vrouw
ze zeggen dat zo'n trend kan leiden tot het uitsterven van de bevolking, tevens is zo'n laag vruchtbaarheidscijfer nefast voor de naderende/bestaande vergrijzing.
Gelukkig heeft Belgie een veel grotere migrantenstroom die voor meer kindjes zorgen
enfin wat ik wou weten, hoeveel kinderen zouden jullie graag hebben? Ikzelf zou graag 2 kinderen hebben, max 3. Hoe staat het bij jullie forumgangerkes? Een groot gezin, klein gezin of helemaal geen kinderen? Zet indien mogelijk uw mening in de comments
ik zit hier in Japan en de laatste tijd hoor ik veel over de lage geboortecijfers in Japan. Met 9.4 geboortes per 1000 mensen staat Japan wel heel laag in de wereld. Belgie doet het niet veel beter met z'n 10.4 geboortes per 1000 mensen.
Wanneer we kijken naar de vruchtbaarheidsgraad is Belgie een beetje gestegen tegenover 7 jaar geleden. Van 1.61 kinderen per vrouw naar een 1.64, Japan is gedaald van 1.41 naar 1.23 per vrouw
ze zeggen dat zo'n trend kan leiden tot het uitsterven van de bevolking, tevens is zo'n laag vruchtbaarheidscijfer nefast voor de naderende/bestaande vergrijzing.
Gelukkig heeft Belgie een veel grotere migrantenstroom die voor meer kindjes zorgen
enfin wat ik wou weten, hoeveel kinderen zouden jullie graag hebben? Ikzelf zou graag 2 kinderen hebben, max 3. Hoe staat het bij jullie forumgangerkes? Een groot gezin, klein gezin of helemaal geen kinderen? Zet indien mogelijk uw mening in de comments


).
!