Archief - kinderkes!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel kindjes wilt ge kopen?


  • Totaal aantal stemmers
    440
  • Opiniepeiling gesloten.

Stichero

Legacy Member
hello ^^
ik zit hier in Japan en de laatste tijd hoor ik veel over de lage geboortecijfers in Japan. Met 9.4 geboortes per 1000 mensen staat Japan wel heel laag in de wereld. Belgie doet het niet veel beter met z'n 10.4 geboortes per 1000 mensen.
Wanneer we kijken naar de vruchtbaarheidsgraad is Belgie een beetje gestegen tegenover 7 jaar geleden. Van 1.61 kinderen per vrouw naar een 1.64, Japan is gedaald van 1.41 naar 1.23 per vrouw :unsure:
ze zeggen dat zo'n trend kan leiden tot het uitsterven van de bevolking, tevens is zo'n laag vruchtbaarheidscijfer nefast voor de naderende/bestaande vergrijzing.
Gelukkig heeft Belgie een veel grotere migrantenstroom die voor meer kindjes zorgen :niceone: :unsure:
enfin wat ik wou weten, hoeveel kinderen zouden jullie graag hebben? Ikzelf zou graag 2 kinderen hebben, max 3. Hoe staat het bij jullie forumgangerkes? Een groot gezin, klein gezin of helemaal geen kinderen? Zet indien mogelijk uw mening in de comments :)

lttuvix

Legacy Member
2 kindjes, altijd in een even aantal. 1tje zou ik nooit willen omdat die anders doodverwend gaat worden (mij kennende me kindjes)

Hekje#

Legacy Member
Voor mij hoeft kinderen eigenlijk niet..
Maar als ik samenwoon en mijn vriendin/vrouw en die wil graag een kind/ meerdere kinderen wil ik er wel eens over nadenke...
Ik denk max 3 dan wel... 1 zou ik nooit doen, want 1 is zo alleen, en hier zijn we met 2 en ik zie dat ik wel nog graag 'n extra broertje of zusje had gewild :)

Tha_nOn

Legacy Member
ik zou voor 3 of 4 gaan \o/ partner wil er maar 2, kan ik mij best bij neerleggen als het moet:p

russian

Legacy Member
Ik hoef geen kinderen (bij het horen bleiten van een baby op de tram moet ik al afstappen om mij niet op te jagen :D).

Arifiene

Legacy Member
ik wil gene.
nu niet, over 10 jaar niet, nooit niet.
K heb gwn nix met kinderen, kvind da niet schattig, kvind da ni lief, ge zijt daar verantwoordelijk voor enzo, en dat steekt allerlei stommigheden uit.
Plus: als het nog maar half op zen moeder gaat lijken ga ik der heel wat mee tegenkomen, dus laat maar zitten.
Geef mij maar een kat.

Daedie

Legacy Member
2 of 3. Kvind het wel verrassend dat zoveel mensen geen kinderen willen.

Darth-Falcon

Legacy Member
als het er ooit van komt zal het van het aantal slaapkamers afhangen

^^pathfinder^^

Legacy Member
Arifiene zei:
ik wil gene.
nu niet, over 10 jaar niet, nooit niet.
K heb gwn nix met kinderen, kvind da niet schattig, kvind da ni lief, ge zijt daar verantwoordelijk voor enzo, en dat steekt allerlei stommigheden uit.
Plus: als het nog maar half op zen moeder gaat lijken ga ik der heel wat mee tegenkomen, dus laat maar zitten.
Geef mij maar een kat.
Iemand heeft een slechte jeugd gehad :/

GregoryCo

Legacy Member
Ik moet 3 kinderen hebben. Kinderen horen er gewoon bij :p
Maar met 2 zou ik ook al content zijn.

russian

Legacy Member
Arifiene zei:
ik wil gene.
nu niet, over 10 jaar niet, nooit niet.
K heb gwn nix met kinderen, kvind da niet schattig, kvind da ni lief, ge zijt daar verantwoordelijk voor enzo, en dat steekt allerlei stommigheden uit.
Plus: als het nog maar half op zen moeder gaat lijken ga ik der heel wat mee tegenkomen, dus laat maar zitten.
Geef mij maar een kat.

Ondanks alle onenigheden in verschillende threads, passen wij dus perfect bij elkaar :bow:!

S.conceiçao7

Legacy Member
Arifiene zei:
ik wil gene.
nu niet, over 10 jaar niet, nooit niet.
K heb gwn nix met kinderen, kvind da niet schattig, kvind da ni lief, ge zijt daar verantwoordelijk voor enzo, en dat steekt allerlei stommigheden uit.
Plus: als het nog maar half op zen moeder gaat lijken ga ik der heel wat mee tegenkomen, dus laat maar zitten.
Geef mij maar een kat.


ik ben ook van da principe :)

Defees

Legacy Member
2 kinderen, rond mijn 30 liefst geen 2 meisjes alle andere combo's mag

Dirty_Col

Legacy Member
Ik vind het eigenlijk raar dat er zoveel mensen dat al op voorhand plannen, hoeveel kinderen ze later gaan hebben... vreemd :)

Ik persoonlijk wil zeker een kind of meer hebben later, maar daar een nummer plakken zie ik me nog niet doen, zorgen voor later

Mee

Legacy Member
Kom uit een gezin met 4 kinderen dus ik zou nie kunnen leven met weinig volk aan een keukentafel.
Ik wil er dus 3, want als ge er meer hebt moet ge zo nen belachelijke monovolume kopen :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan