Archief - Help, ik moet gaan stemmen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_DM_

Legacy Member
killgore, wat hij bedoelde was waarschijnlijk:

Als je dan toch willekeurig op iemand gaat stemmen omdat het u ni interesseert moete achteraf ni komen zagen dat het verkeerd loopt in uw gemeente, wanneer die persoon waar gij op gestemd hebt het verkl**t :)

vyeate

Legacy Member
Als je van West-Vlaanderen bent

www.westvlaamskartel.be

Kun je alles vinden van je eigen gemeente & regio,en kun je per gemeente de verwezelijkheden zien en wat de oppositie heeft te zeggen,mss dat dit je verder helpt,en ook verschijnen de reportages op focustv

grey-turtle

Legacy Member
Mr zappa zei:
Ik moet gaan zitten op 8 oktober, en dat hangt mij nog 1000x meer de keel uit dan al enkel te moeten gaan stemmen.... hopelijk sturen ze me weer naar huis als ze zien dat ik net van de uitgangsbuurt kom en mijn t shirt van fuck politics aanheb :D
Mn pa probeert dat te ontwijken door zn handicap. Hij dient dan 1 of ander brief in aan dat college denk ik, met de vermelding dat het ellen moeilijk zal gaan omwille van zijn handicap.

_DM_

Legacy Member
Bende tamme kloten.
'Oh nee, nu moet ik op een zondag vroeger opstaan om m'n plicht te doen, heel m'n jaar naar de zak' :'(:'(:'(

Sivve

Legacy Member
Als je dan bekijkt wat voor mensen in de politiek willen gaan...
Ne kerel van hier in mijn straat staat zo ook op affiches, hij slaat zijn vrouw, het is daar elke dag ruzie, hij is zo lomp en boertig als iets, zijn haar zo grijs en vetting in zo een kort staartje, hij is dom en lui, ne echte boerenpummel dus :/

Wie daar voor stemt...

NapalmBenny.

Legacy Member
acid_bug zei:
Als je dan bekijkt wat voor mensen in de politiek willen gaan...
Ne kerel van hier in mijn straat staat zo ook op affiches, hij slaat zijn vrouw, het is daar elke dag ruzie, hij is zo lomp en boertig als iets, zijn haar zo grijs en vetting in zo een kort staartje, hij is dom en lui, ne echte boerenpummel dus :/

Wie daar voor stemt...

Zo moeilijk is het niet om in de politiek te gaan hoor, voor velen is het ook een openstaande honingpot, en kan je je perfect op de achtergrond houden.

Hetzelfde met vakbonden, als ge bekijkt wat er bij ons daar tussen loopt :wtf: , geloof me, ze zijn er niet voor de medemens hoor. Aan de ene kant heb je het lieve mevrouwtje achter een bureau dat met een glimlach uw vragen beantwoordt, aan de andere kant, op het bedrijf hebde den Jaak en den Swa. Spijtig genoeg hebben Jaak en Swa 100 keer zoveel macht als dat mevrouwke met haar glimlach.

Struber

Legacy Member
Blackend zei:
Stemplicht heeft zo zijn voordelen hoor.

Als er enkel stemrecht zou zijn gaan er zeer waarschijnlijk procentueel meer "extremen" (zowel links als rechts) naar de stemlokalen dan "gematigden".

Stel nu, er zijn verkiezingen, Vlaams Belang zou 20% halen als iedereen zou stemmen.
Zonder de stemplicht zou de helft van de bevolking, niet geboeid door politiek, gewoon niet gaan stemmen.

De VB-kiezers die hun partij willen steunen omdat deze altijd in de oppositie moet zitten, wil hun partij steunen en gaan stemmen. Ipv 20% voor die partij op de gehele bevolking, gaat ge 20% voor die partij op de HALVE bevolking hebben => Ze halen 40%.

Ik kan me al zo inbeelden dat veel mensen opeens WEL hun stem willen laten horen/gelden en gaan staken/protesteren tegen het VB dat aan de macht komt, dat kunt ge u al inbeelden hé. Massale betogingen die gaan leiden tot de val van de regering en uiteindelijk herverkiezingen, waar deze keer ook de 'gematigden' gaan stemmen ...

Met stemplicht is het simpel. Iedereen MOET stemmen en eens de stemming gebeurd is moet men achteraf niet gaan klagen, want men heeft zelf beslist wie men aan de macht wou, einde discussie. :)

Disclamer: Ik heb niets tegen het Vlaams Belang, maar ik wil gewoon een reëel voorbeeld nemen. Ik ben er van overtuigd dat heel wat mensen een zeer radicale mening hebben tegenover het VB: ofwel voor ofwel absoluut tegen.

in België hebben we een opkomstplicht en geen stemplicht (klein detail :))

virtualdude

Legacy Member
stemrecht is zo hard afhankelijk van het weer.
Als het schoon weer ofzo is komt er geen klop. En dan maar mekkeren omdat de verkeerde wint

Garrincha

Legacy Member
Osi` zei:
verkiezingen 06 tabje is tevens ook nog een goeie bron om uw gemeente/stad op te zoeken en daar wat te lezen over het politiek gedoe.

In hoeverre je dit kan vertrouwen. (heb het nog ni gedaan dus ik heb eigenlijk geen recht van spreken)
Maar wat ik al wel gezien heb is dat de zender toch een bepaalde voorkeur heeft, al dan niet afhankelijk van de presentator. En dat kan NIET voor een objectief programma

Quilombo

Legacy Member
Blackend zei:
Stemplicht heeft zo zijn voordelen hoor.

Als er enkel stemrecht zou zijn gaan er zeer waarschijnlijk procentueel meer "extremen" (zowel links als rechts) naar de stemlokalen dan "gematigden".

Stel nu, er zijn verkiezingen, Vlaams Belang zou 20% halen als iedereen zou stemmen.
Zonder de stemplicht zou de helft van de bevolking, niet geboeid door politiek, gewoon niet gaan stemmen.

De VB-kiezers die hun partij willen steunen omdat deze altijd in de oppositie moet zitten, wil hun partij steunen en gaan stemmen. Ipv 20% voor die partij op de gehele bevolking, gaat ge 20% voor die partij op de HALVE bevolking hebben => Ze halen 40%.

Ik kan me al zo inbeelden dat veel mensen opeens WEL hun stem willen laten horen/gelden en gaan staken/protesteren tegen het VB dat aan de macht komt, dat kunt ge u al inbeelden hé. Massale betogingen die gaan leiden tot de val van de regering en uiteindelijk herverkiezingen, waar deze keer ook de 'gematigden' gaan stemmen ...

Met stemplicht is het simpel. Iedereen MOET stemmen en eens de stemming gebeurd is moet men achteraf niet gaan klagen, want men heeft zelf beslist wie men aan de macht wou, einde discussie. :)


Wat een gigantische zever.
Als er nu één partij is die gigantisch veel stemmen zal verliezen als er stemrecht is ipv stemplicht dan is het wel het vb. Waarom? Omdat veel mensen die zich niet interesseren in de politiek en dan maar op het vb stemmen, als proteststem en blabla. Voor elke partij zijn er wel gematigden en hevige aanhangers, waarom zouden 'extreme' partijen meer hevige aanhangers hebben dan andere partijen? Idd, totaal geen reden toe. 't Is niet omdat een partij iets extremere standpunten inneemt dat hun aanhangers meteen ook extremer in hun aanhang worden hoor... Ik ken genoeg hardcore SPA'ers bv. :p.

Kijk maar naar andere landen met stemrecht, 't is helemaal niet zo dat daar alleen maar extreem linkse en rechtse partijen zetelen hoor :wtf:. Als er stemrecht zou zijn ipv stemplicht gaan gewoon alleen mensen die zich interesseren in politiek stemmen, en wees maar zeker dat dat per partij procentueel ongeveer evenveel zou zijn hoor, uitslag zal ongeveer dezelfde zijn...

Lon$daLe

Legacy Member
moge ze wel es gas geve , tis 25 september en heb nog gene brief gekrege

Kurobu

Legacy Member
ik heb ook nog geen brief gekregen.
en wees maar zeker dat ik mij daar niet druk om maak :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan