Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mn pa probeert dat te ontwijken door zn handicap. Hij dient dan 1 of ander brief in aan dat college denk ik, met de vermelding dat het ellen moeilijk zal gaan omwille van zijn handicap.Mr zappa zei:Ik moet gaan zitten op 8 oktober, en dat hangt mij nog 1000x meer de keel uit dan al enkel te moeten gaan stemmen.... hopelijk sturen ze me weer naar huis als ze zien dat ik net van de uitgangsbuurt kom en mijn t shirt van fuck politics aanheb![]()
_DM_ zei:Bende tamme kloten.
'Oh nee, nu moet ik op een zondag vroeger opstaan om m'n plicht te doen, heel m'n jaar naar de zak' :''
'(
_DM_ zei:Mijn mama heeft gezegd dat ik niet akkoord mag zijn met VB'ers![]()

acid_bug zei:Als je dan bekijkt wat voor mensen in de politiek willen gaan...
Ne kerel van hier in mijn straat staat zo ook op affiches, hij slaat zijn vrouw, het is daar elke dag ruzie, hij is zo lomp en boertig als iets, zijn haar zo grijs en vetting in zo een kort staartje, hij is dom en lui, ne echte boerenpummel dus :/
Wie daar voor stemt...
, geloof me, ze zijn er niet voor de medemens hoor. Aan de ene kant heb je het lieve mevrouwtje achter een bureau dat met een glimlach uw vragen beantwoordt, aan de andere kant, op het bedrijf hebde den Jaak en den Swa. Spijtig genoeg hebben Jaak en Swa 100 keer zoveel macht als dat mevrouwke met haar glimlach.Blackend zei:Stemplicht heeft zo zijn voordelen hoor.
Als er enkel stemrecht zou zijn gaan er zeer waarschijnlijk procentueel meer "extremen" (zowel links als rechts) naar de stemlokalen dan "gematigden".
Stel nu, er zijn verkiezingen, Vlaams Belang zou 20% halen als iedereen zou stemmen.
Zonder de stemplicht zou de helft van de bevolking, niet geboeid door politiek, gewoon niet gaan stemmen.
De VB-kiezers die hun partij willen steunen omdat deze altijd in de oppositie moet zitten, wil hun partij steunen en gaan stemmen. Ipv 20% voor die partij op de gehele bevolking, gaat ge 20% voor die partij op de HALVE bevolking hebben => Ze halen 40%.
Ik kan me al zo inbeelden dat veel mensen opeens WEL hun stem willen laten horen/gelden en gaan staken/protesteren tegen het VB dat aan de macht komt, dat kunt ge u al inbeelden hé. Massale betogingen die gaan leiden tot de val van de regering en uiteindelijk herverkiezingen, waar deze keer ook de 'gematigden' gaan stemmen ...
Met stemplicht is het simpel. Iedereen MOET stemmen en eens de stemming gebeurd is moet men achteraf niet gaan klagen, want men heeft zelf beslist wie men aan de macht wou, einde discussie.
Disclamer: Ik heb niets tegen het Vlaams Belang, maar ik wil gewoon een reëel voorbeeld nemen. Ik ben er van overtuigd dat heel wat mensen een zeer radicale mening hebben tegenover het VB: ofwel voor ofwel absoluut tegen.
)Osi` zei:verkiezingen 06 tabje is tevens ook nog een goeie bron om uw gemeente/stad op te zoeken en daar wat te lezen over het politiek gedoe.
Blackend zei:Stemplicht heeft zo zijn voordelen hoor.
Als er enkel stemrecht zou zijn gaan er zeer waarschijnlijk procentueel meer "extremen" (zowel links als rechts) naar de stemlokalen dan "gematigden".
Stel nu, er zijn verkiezingen, Vlaams Belang zou 20% halen als iedereen zou stemmen.
Zonder de stemplicht zou de helft van de bevolking, niet geboeid door politiek, gewoon niet gaan stemmen.
De VB-kiezers die hun partij willen steunen omdat deze altijd in de oppositie moet zitten, wil hun partij steunen en gaan stemmen. Ipv 20% voor die partij op de gehele bevolking, gaat ge 20% voor die partij op de HALVE bevolking hebben => Ze halen 40%.
Ik kan me al zo inbeelden dat veel mensen opeens WEL hun stem willen laten horen/gelden en gaan staken/protesteren tegen het VB dat aan de macht komt, dat kunt ge u al inbeelden hé. Massale betogingen die gaan leiden tot de val van de regering en uiteindelijk herverkiezingen, waar deze keer ook de 'gematigden' gaan stemmen ...
Met stemplicht is het simpel. Iedereen MOET stemmen en eens de stemming gebeurd is moet men achteraf niet gaan klagen, want men heeft zelf beslist wie men aan de macht wou, einde discussie.![]()
.
. Als er stemrecht zou zijn ipv stemplicht gaan gewoon alleen mensen die zich interesseren in politiek stemmen, en wees maar zeker dat dat per partij procentueel ongeveer evenveel zou zijn hoor, uitslag zal ongeveer dezelfde zijn...