Archief - Help, ik moet gaan stemmen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enj0i^

Legacy Member
Mijn oproepbrief is ook al binnen.

Hier in Ieper maakt het allemaal niet zoveel uit waarop je stemt. Cd & V domineert het hier toch allemaal :p

Yo-Han

Legacy Member
Ook nog geen brief gekregen...vorige keer was ik reserve kiesbureau..gelukkig
waren er genoeg mensen en mocht ik naar huis..

dat ze me nu maar gerust laten..kan ik weer m'n stem gaan uitbrengen na 11h30(dat zijn deftige uren op zondagmorgen)

NapalmBenny.

Legacy Member
Quilombo zei:
Wat een gigantische zever.
Als er nu één partij is die gigantisch veel stemmen zal verliezen als er stemrecht is ipv stemplicht dan is het wel het vb. Waarom? Omdat veel mensen die zich niet interesseren in de politiek en dan maar op het vb stemmen, als proteststem en blabla. Voor elke partij zijn er wel gematigden en hevige aanhangers, waarom zouden 'extreme' partijen meer hevige aanhangers hebben dan andere partijen? Idd, totaal geen reden toe. 't Is niet omdat een partij iets extremere standpunten inneemt dat hun aanhangers meteen ook extremer in hun aanhang worden hoor... Ik ken genoeg hardcore SPA'ers bv. :p.

Kijk maar naar andere landen met stemrecht, 't is helemaal niet zo dat daar alleen maar extreem linkse en rechtse partijen zetelen hoor :wtf:. Als er stemrecht zou zijn ipv stemplicht gaan gewoon alleen mensen die zich interesseren in politiek stemmen, en wees maar zeker dat dat per partij procentueel ongeveer evenveel zou zijn hoor, uitslag zal ongeveer dezelfde zijn...

Euhm, dit is niet helemaal waar, het is al vaak voorgevallen, dat juist de 'extremen' wonnen, dankzij stemrecht. Denk aan frankrijk enkele jaren geleden, velen die thuisbleven, en wat ze extreem rechts noemen, de partij van le pen, haalde uitzonderlijk goede scores, en toen zag je weer van die wenende gezichtjes op tv, van ... ge weet wel, emo-jan-pietertjes. Ah ja, het waren trouwens de socialisten die dankzij stemrecht enorm verloren :D.

PARIJS -- Jean-Marie Le Pen van het extreem-rechtse Front National haalde gisteren volgens de exit polls een verrassende tweede plaats tijdens de eerste ronde van de Franse presidentsverkiezingen. Volgens die peiling bij het verlaten van de kiesbureaus zou de tweede ronde op 5 mei geen duel Chirac-Jospin worden, maar een krachtmeting tussen de zittende president en Le Pen.


Le Pen profiteerde maximaal van de desinteresse bij de Fransen voor de eerste ronde van de presidentsverkiezingen. Meer dan één op de vier kiezers nam niet de moeite naar de stembus te trekken in de overtuiging dat de uiteindelijke tweestrijd in de tweede ronde op 5 mei toch zou gaan tussen Jacques Chirac en Lionel Jospin. De eerste resultaten vielen dan ook als een donderslag bij heldere hemel. Niet Jospin, maar wel Le Pen gaat samen met Jacques Chirac naar de tweede ronde waarin beslecht wordt wie de nieuwe president wordt.

_DM_

Legacy Member
preske zei:
Ik moet niet gaan stemmen, kan ook niet vanuit het ziekenhuis :)

Als je iemand wil kloten kan je hem/haar een volmacht geven om op een bepaald iemand (moet je zelf aangeven dacht ik) te stemmen :p

Bubba

Legacy Member
Time^- zei:
Ben je niet verplicht een volmacht te geven? :)

Nee, je kan tot 2 oktober geloof ik bij het gemeentehuis bekend maken dat je niet zal kunnen komen stemmen. Daar moet uiteraard wel een goede reden voor zijn. Zo gaan de bazen van mn moeder haar werkplaats samen met enkele medewerkers op vakantie. Zij moesten een kopie van hun tickets en dergelijke afleveren om te bewijzen dat ze op 8 oktober niet in het land zullen zijn.

Bubba

Legacy Member
Kurobu zei:
ik heb ook nog geen brief gekregen.
en wees maar zeker dat ik mij daar niet druk om maak :p

Wees maar gerust dat je je gaat bedenken.

De gemeente verstuurd ze ten laatse op zaterdag 23 september. Als gij die ni ontvangt deze week is er dus duidelijk een fout in het systeem geslopen. Het is dan aan u om initiatief te nemen en langs de gemeente te lopen om te zorgen dage die brief hebt.

Geen oproepingsbrief ontvangen = geen geldig excuus om niet te gaan stemmen. Als gij dus op 8 oktober geen oproepingsbrief hebt kan je niet gaan stemmen. Je kan nu wel denken van "yes, ni gaan stemmen" maar vergeet niet dat er straffen op staan. Best in orde make dus. :p

_DM_

Legacy Member
BuBbA zei:
Nee, je kan tot 2 oktober geloof ik bij het gemeentehuis bekend maken dat je niet zal kunnen komen stemmen. Daar moet uiteraard wel een goede reden voor zijn. Zo gaan de bazen van mn moeder haar werkplaats samen met enkele medewerkers op vakantie. Zij moesten een kopie van hun tickets en dergelijke afleveren om te bewijzen dat ze op 8 oktober niet in het land zullen zijn.

Hehe, paar dagen geleden nog op tv geweest dat ze gaan checken wanneer die vakanties enzo geboekt zijn, als dat net voor de verkiezingen gebeurde gaan ze daar geen rekening mee houden en toch een boete geven :)

Bubba

Legacy Member
_DM_ zei:
Hehe, paar dagen geleden nog op tv geweest dat ze gaan checken wanneer die vakanties enzo geboekt zijn, als dat net voor de verkiezingen gebeurde gaan ze daar geen rekening mee houden en toch een boete geven :)

Ah da kan, niks van gehoord. Vind ik eerlijk gezegd maar een domme redenering.

Quilombo

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Euhm, dit is niet helemaal waar, het is al vaak voorgevallen, dat juist de 'extremen' wonnen, dankzij stemrecht. Denk aan frankrijk enkele jaren geleden, velen die thuisbleven, en wat ze extreem rechts noemen, de partij van le pen, haalde uitzonderlijk goede scores, en toen zag je weer van die wenende gezichtjes op tv, van ... ge weet wel, emo-jan-pietertjes. Ah ja, het waren trouwens de socialisten die dankzij stemrecht enorm verloren :D.

dat ligt ook aan hun systeem van verkiezingen, eerst voorverkiezingen, dan een duel. bij ons is het meteen kiezen. ik blijf denken dat dat nauwelijks gevolgen zal hebben als er stemrecht komt ipv stemplicht, behalve dan een vermindering voor het vb.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
bye bye stemplicht
welkom stemrecht

da zou hier gatfer is moete zijn ipv altijd die zever om te gaan kiezen :p ge zou nogal wa zien dan hier in belgië :D

Kurobu

Legacy Member
BuBbA zei:
Wees maar gerust dat je je gaat bedenken.

De gemeente verstuurd ze ten laatse op zaterdag 23 september. Als gij die ni ontvangt deze week is er dus duidelijk een fout in het systeem geslopen. Het is dan aan u om initiatief te nemen en langs de gemeente te lopen om te zorgen dage die brief hebt.

Geen oproepingsbrief ontvangen = geen geldig excuus om niet te gaan stemmen. Als gij dus op 8 oktober geen oproepingsbrief hebt kan je niet gaan stemmen. Je kan nu wel denken van "yes, ni gaan stemmen" maar vergeet niet dat er straffen op staan. Best in orde make dus. :p



heb hem vandaag ontvangen :sad:

Blue-Bora

Legacy Member
Ik heb hier niet alles gelezen, maar het enige dat ik weet is dat het mijn weekend naar de klote helpt.

Ik wou eens een gezellig weekendje gaan zeilen met mijn vriendin, maar door dat kut-politiek gedoe zouden we zondagmiddag al moeten terugkomen.... :mad:

En dan weten dat ik me geen bal interesseer voor politiek en dat ik er rapper buiten ben dan dat ik er binnen ben gegaan.Ik stem altijd blanco om er zo snel mogelijk terug buiten te zijn.

Voila das mijn beschaafde mening errover ;)

Bubba

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Ik heb hier niet alles gelezen, maar het enige dat ik weet is dat het mijn weekend naar de klote helpt.

Ik wou eens een gezellig weekendje gaan zeilen met mijn vriendin, maar door dat kut-politiek gedoe zouden we zondagmiddag al moeten terugkomen.... :mad:

En dan weten dat ik me geen bal interesseer voor politiek en dat ik er rapper buiten ben dan dat ik er binnen ben gegaan.Ik stem altijd blanco om er zo snel mogelijk terug buiten te zijn.

Voila das mijn beschaafde mening errover ;)

Ocharme toch, meneer moet is een zondag ff langs gaan om te gaan stemmen. Wat een schande!

:ironic:

Quilombo

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Ik heb hier niet alles gelezen, maar het enige dat ik weet is dat het mijn weekend naar de klote helpt.

Ik wou eens een gezellig weekendje gaan zeilen met mijn vriendin, maar door dat kut-politiek gedoe zouden we zondagmiddag al moeten terugkomen.... :mad:

En dan weten dat ik me geen bal interesseer voor politiek en dat ik er rapper buiten ben dan dat ik er binnen ben gegaan.Ik stem altijd blanco om er zo snel mogelijk terug buiten te zijn.

Voila das mijn beschaafde mening errover ;)

oooooooooooooh
ochtgottekes toch

:ironic:
jeezes ondankbare mensen ffs
krijg zo 't schijt van hen :(
leven ze in een democratie, is 't nog nie goed !

ga naar zimbabwe, pls !

_DM_

Legacy Member
Ocharme, 1 weekend op de zoveel jaar.
TAMZAKKEN.
Ge weet verdomme maanden op voorhand dat het op 8 oktober stemmen is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan