Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
jeltex zei:Een tip voor de federale verkiezingen binnen 2 jaar is ook de stemtest doen (te vinden op de site van de VRT). Daarin kom je aan de hand van eenvoudige (maar wel essentiële) meerkeuzevragen te weten welke partij jouw standpunt het best vertenwoordigd. Voor de regionale verkiezingen is de stemtest natuurlijk veel minder bruikbaar, maar tis maar dat je t weet hé.
ad: )Als het nog altijd zo is dat een blanco stem een stem voor de grootste partij is, dan zeje gulder die blanco stemt allemaal dikke mongolen jong.q-ball_NBK zei:Da interesseert mij nu es geen zak al die strontpolitiek. Ik heb geen idee hoeveel partijen er zijn, wat ze doen, daar ga ik allemaal nie van wakker liggen ze.
Dusja da word een blanco stem hé, ik ben al 20 en heb nog nooit moeten gaan stemmen, kvind da raar eigelijk.
Wel nog een vraag waarmee rekening moet gehouden worden: vanwaar komen de blanco-stemmers? Qua ideologie zullen ze niet zo mooi verdeeld zijn als in je voorbeeld denk ik.servi zei:https://www.beyondgaming.be/forums
:doh: . lees het aub. daar moet ik dan heel die uitleg voor doen een 5-tal posts eerder.

Santa| zei:Als het nog altijd zo is dat een blanco stem een stem voor de grootste partij is, dan zeje gulder die blanco stemt allemaal dikke mongolen jong.
q-ball_NBK zei:ik dacht dak nogaltijd zelf mocht kiezen op wat ik stem zonder daarvoor een dikke mongool te moeten zijn?


urban legend.Mr zappa zei:Dat hangt ervan af, als je een partij als BIJVOORBEELD "VB" dikke bullschit vind, en die partij is in jouw regio de grootste winnaar, dan gaat je blanco stem naar hen, en dan moet je wel een mongool zijn om je stem naar de partij te laten gaan waar je zeker niet moet van hebben.![]()
KULeest zei:Al degeen die hier blanco / ongeldig of met hun ogen toe stemme, moete daarna ook niet over politiek beginne zagen zu...![]()
Wa voor een achterlijke opmerking is dat nu weer?KULeest zei:Al degeen die hier blanco / ongeldig of met hun ogen toe stemme, moete daarna ook niet over politiek beginne zagen zu...![]()
Maar meer dan eindeloos gezaag levert het ook niet op. Niets kan je tegenhouden (zeker op lokaal vlak) van desnoods zelf een eigen partij op te richten voor gelijkgezinden. De vraag is uiteraard of er wel een maatschappelijk draagvlak is voor wat jij wil en waar je partij dan voor zal staan.killgore zei:Ik vind dat geen enkele partij het echt goed doet, goede ideeën heeft en zal mssch daardoor blanco stemmen. Haalt dat men recht weg te zagen, juist niet denk ik, want ik zeg nu al dat het gaat fout lopen ^^.
dat is illegaal... willekeurig stemmen niet._DM_ zei:Blijft gij maar thuis dan.
EagleEye zei:Lees de achterkant van je oproepingsbrief, dat verklaart al een groot deel van de technische termen![]()

VinceFeet zei:Ik wil hier nu geen discussie doen losbarsten maar zou het niet beter zijn moest er stemRECHT zijn in plaats van stemPLICHT?
Geen geflame alstublieft, ik ben totaal niet thuis in die materie. Maar dan zouden alleen de mensen die zich écht in politiek interesseren gaan stemmen en werd er hoogstwaarschijnlijk niet op de grappigste naam gestemd. Dat is geen aanval richting de mensen die dat doen hoor, jullie hebben namelijk geen keuze. Niemand is verplicht zich voor politiek te interesseren maar ze zijn dan wel verplicht daar een mening over uit te brengen.
Hopelijk kan iemand mij informeren omtrent de voordelen van stemPLICHT.![]()

Das juist, maar omda gij een minderheid zijt dat met echt niets akkoord gaat van andere partijen mag je niet klagen? Want dat is wat de persoon die ik gequote heb zei.dJeez zei:Maar meer dan eindeloos gezaag levert het ook niet op. Niets kan je tegenhouden (zeker op lokaal vlak) van desnoods zelf een eigen partij op te richten voor gelijkgezinden. De vraag is uiteraard of er wel een maatschappelijk draagvlak is voor wat jij wil en waar je partij dan voor zal staan.
Dat zal het wrsch worden hier.En anders - bij gebrek aan politieke aspiraties - kan je nog steeds de partij die het dichtste aanleunt bij je wensen/verzuchtingen het voordeel van de twijfel gunnen door op hen te stemmen.