Archief - Beugel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamerke 1988

Legacy Member
Mijn tanden stonden ver uit elkaar (de snijtanden) en ik heb minder dan een jaar een beugel moeten dragen.. Ik snap niet hoe mensen 4 jaar een beugel moeten dragen :wtf:

Volgens mij hebben ze dan toch een slechte tandarts... Ik ga trouwens bij de broer van Margriet Hermans ^^

OneWorld

Legacy Member
Gamerke 1988 zei:
Mijn tanden stonden ver uit elkaar (de snijtanden) en ik heb minder dan een jaar een beugel moeten dragen.. Ik snap niet hoe mensen 4 jaar een beugel moeten dragen :wtf:

Volgens mij hebben ze dan toch een slechte tandarts... Ik ga trouwens bij de broer van Margriet Hermans ^^
is dat ook zo ne dikzak

phixiuZ

Legacy Member
Voila 'k heb vandaag mijnen beugel en op 't eerste zicht veel beter dan verwacht. Enkel vanboven, maar nu begint dat hier toch wel serieus op te spannen, khoop dat dat tegen morgenvroeg toch al beter is. En wat moogde nu eigenlijk allemaal niet eten? Mijn tandars zei dat nogal in een serieuze haast dat ik er maar de helft van onthouden heb :unsure:.

Als alles goed ga staan de buitenste twee hoektanden die een beetje naar binnen zijn gedraaid op een jaartje goed (of misschien iets korter). Laat ons hopen :applause:.

Mr_Death

Legacy Member
Shellshock zei:
Das waar.
Maar ik ben juist 17 geworden. Is dat niet wat laat?

liquido
ik heb dat spel er ook op mijn 17 opgezet ben der op mijn 18 en 2 maand vanaf ...

Shellshock

Legacy Member
spykon zei:
Voila 'k heb vandaag mijnen beugel en op 't eerste zicht veel beter dan verwacht. Enkel vanboven, maar nu begint dat hier toch wel serieus op te spannen, khoop dat dat tegen morgenvroeg toch al beter is. En wat moogde nu eigenlijk allemaal niet eten? Mijn tandars zei dat nogal in een serieuze haast dat ik er maar de helft van onthouden heb :unsure:.

Als alles goed ga staan de buitenste twee hoektanden die een beetje naar binnen zijn gedraaid op een jaartje goed (of misschien iets korter). Laat ons hopen :applause:.

Ge moet toch een weeksken rekenen eer die pijn voorbij is. Heb het al anderhalve week, en ben het al goed gewoon. Alleen oppassen met harde dingen: stokbrood mag niet, chip's mag je eten, máár telkens een chipje tegelijk. Cornflakes best laten weken in melk of yoghurt. Pizza mag, chocolade mag, maar je mag het niet afbreken met je tanden en je moet erop zuigen. Pistolets mogen ook niet dacht ik.

Voor de rest: goed, goed poetsen en als je niet kan poetsen probeer even te klutsen met wat water.

Genious

Legacy Member
Gamerke 1988 zei:
Mijn tanden stonden ver uit elkaar (de snijtanden) en ik heb minder dan een jaar een beugel moeten dragen.. Ik snap niet hoe mensen 4 jaar een beugel moeten dragen :wtf:

oorspronkelijk moest ik ook 'maar' 2 jaar.
Ik heb er 4 jaar en een kwart mee gezeten (is er nog geen maand uit), zeker een jaar extra door alle afspraken die ik vergat moet ik wel zeggen.

achteraf steken ze dan nog een draadje omdat ze niet zouden terugkeren (of een mondstuk om 's nachts te dragen) en daar voel ik me toch mee in de zak gezet: ze hadden mij daar nooit over ingelicht + ze spelen ergens met de prijzen.

ik dacht echt dat hij gezegd had dat de prijs voor het mondstuk 100 euro was en voor het draadje 150.

ga ik gisteren achter mijn mondstuk (dat em de vorige keer vergeten was te maken) is het plots 150, vraag ik of dat niet de prijs van het draadje is en em zegt dat dat 250 was :wtf:
op zijn briefjes voor de mutualiteit zet em op de plaats van de kosten gewoon ja ipv het bedrag :sop: Vreemd genoeg heb ik hem 50 euro in materiaal uitbetaald (cadeau voor een geboorte, het kon hem niet schelen wat, 'iets' van 50 euro -mijn ouders hebben daar een winkel voor-)

ik zou nu wel graag eens weten hoeveel anderen betaald hebben voor dat mondstuk en/of dat draadje (en waar geeft ge vermoedens van fraude/oplichterij aan?)


ps: sorry als dit een beetje off-topic is :$

EagleEye

Legacy Member
Enige probleem is dat het er u doet uitzien als een klein pubertje ;)

Maar daar wennen de mensen wel aan hoor :]

X1RON

Legacy Member
Ben 15 en die vrouw is me nu al bijna 4 maanden aant zegge da men blokskes deraf mogen :sop:

EternalSilence

Legacy Member
dees thread is al oud, ma ik moe toch ff mijn zegske doen.
ik zat 2 jaar(bijna 2 jaar wss) me ne beugel (zo gewoon blokskes hee) wel, diene orthondist is gene normale, eerst laat ie mijn 2 laatste melktanden wegtrekken, dan komen de "echte" tanden eraan, ie trekt ze weer uit, om dan die plaats op tevullen door gewoon al mijn tanden naar achteren te trekken, (ben dus al 2 tanden kwijt infeitelijk)
nu zijn die blokskes eruit en k, ze staan allemaal mooi in een rijtje, en allemaal mooi recht
ma het volgende probleem is nu mijn wijheidstanden, het is een randgeval bij mij, ofwel ga ik naar de kliniek waar ze mijn 4 wijheidstanden uit halen (weeral 4 kwijt..Jeez) ofwel doet ie het nie, met de mogelijkheid da mijn wijsheidtanden mijn andere tanden gaan duwen

jeeses, straks heb ik geen tanden meer nie normaal :eek:
vind al erg genoeg da ik al 2 tanden kwijt ben .. en nu nog die 4 :sad:
(ik had nog op mijn 16de die 2 melktanden :cool:, hoewel ik toch nooit veel mijn tanden poetste :p)

phixiuZ

Legacy Member
Shellshock zei:
Ge moet toch een weeksken rekenen eer die pijn voorbij is. Heb het al anderhalve week, en ben het al goed gewoon. Alleen oppassen met harde dingen: stokbrood mag niet, chip's mag je eten, máár telkens een chipje tegelijk. Cornflakes best laten weken in melk of yoghurt. Pizza mag, chocolade mag, maar je mag het niet afbreken met je tanden en je moet erop zuigen. Pistolets mogen ook niet dacht ik.

Voor de rest: goed, goed poetsen en als je niet kan poetsen probeer even te klutsen met wat water.


Mmm dus geen broodjes met kipcurry onder de middag op school? :help:
Maat van mij eet dat nochtans wel, maar die heeft ze wel al langer, nuja...

Genious

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ofwel ga ik naar de kliniek waar ze mijn 4 wijheidstanden uit halen (weeral 4 kwijt..Jeez) ofwel doet ie het nie, met de mogelijkheid da mijn wijsheidtanden mijn andere tanden gaan duwen

niet iedereen krijgt nog wijsheidstanden, dus zo een vreselijk verlies zijn die niet.

ik ben al 2 kiezen kwijt :sad:
maar -haast- alles went he ;)

NemesisBE

Legacy Member
wijsheidstanden zijn toch niet noodzakelijk in uw mond?

dan ontbreken er dus nu in toaal 6 tanden bij mij, en da merk je toch niet hoor ;)

Project Zero

Legacy Member
Heb nu reeds twee jaar een beugel (blokjes) en ik moet zeggen dat ik dien orthodont serieus beu begin te worden..

Vorige week weer op mijn maandelijkse check-up geweest, zegt ie ineens dat de beugel eigenlijk een half jaar terug er al uit mocht maar dat hij een foutje had gemaakt (mijn rechterhoektand, das de ENIGE tand die nog mankeert nu..)

En ja, die orthodont staat er ook om bekend om mensen pijn te laten lijden, elke maand als ik mijn beugel ben gaan laten aanspanne verrek ik van de pijn.. 'S nachts schiet ik soms gewoon wakker omdat ik perongeluk mn tanden op elkaar laat vallen, and believe me, it hurts..

Nu zit ik weer te kloten met een draad die rechtsonder verkeerd steekt, die steekt met het uiteinde in mn wang vanachter.. Was helpt niet want dat gaat er toch maar vanaf bij het eten + die draad gaat daar gewoon dooruit. Nu heb ik net gezien dat die wonde al leuk geïnfecteerd is, allemaal heeeel gezellig natuurlijk :ironic:

Achja, het resultaat mag er natuurlijk wel al wezen maar de hoeveelheid die'k al heb afgezien met dat spel is het echt niet waard ! ;)

belgarath03

Legacy Member
Den Freddie zei:
edit: voordel was wel, bij mijne ortho loopt et vol knappe, jonge assistentes (met schoon ogen)^^

tis altijd lente in de ogen van de tandarts assistente.. you know;) :unsure:
en ik die dacht dat da alleen voorkwam bij mijne ortho! :D :x

SIO

Legacy Member
Shellshock zei:
Das waar.
Maar ik ben juist 17 geworden. Is dat niet wat laat?
3jaar 'afzien' (binnen een maand merkt ge nimer daje beugel draagt ma swat, als ge da zo negatief beziet doe maar :) ) en dan nog minstens 50 (alé hoop ik voor u :p) jaren er profijt af hebben, tis rap gekozen zeker?

Ik heb vroeger enkel bovenaan beugel gehad en vanonder staan er 4tal tanden niet mooi, ben toch van plan als ik werk daar ook beugel te laten steken zodat ze allemaal mooi op rijtje staan, en ik ben al 21, tegen ik werk minstens 24 ofzo dus ;)

Danitsia

Legacy Member
Kben gisteren naar de tandarts geweest en kheb nu eindelijk beslist dat ik mijn tanden recht wil,ze staan niet erg scheef maar toch stoort het mij.Ik heb het probleem dat mijn mond te klein is en al die tanden staan dus op elkaar gedrukt daarmee dat ze scheef groeien,ik heb momenteel mijn 28 gewone tanden + nog eens 3 verstandskiezen.

En de oplossing is dus die 3 verstandskiezen dat er al uit zitten laten trekken en diene ene dat er nog inzit laten uitsnijden om zo plaats te maken om mijn tanden te laten schuiven en ze gokken op 1.5jaar blokjes.
vraagjes:
Zijn er mensen die soms witte blokjes hebben?en hoeveel kost dit ongeveer? Ik heb een tongpiercing dus nu vraag ik mij af ga ik daar last van hebben in combinatie met die blokjes?

dankjewel

GregoryCo

Legacy Member
Ik heb zo een doorzichtige blokskes gehad. Maar om die proper te houden moe je veel en goed uw tanden poetsen. Want na een tijdje verkleurt da. Kheb nu weer blokjes(:s ) omda het de eerste keer mislukt was:cry: ze zijn terug beginnen scheef groeien omda het slecht gedaan was. Nu zit ik bij een andere orthodentist en kheb nu gewone blokskes.

Edit: oeie, kheb da hier blijkbaar al eens gepost

CAPS

Legacy Member
Ja, als ge gaat om u draadjes te wisselen moogt ge kleuren kiezen die op u blokjes komen :) de elastiekjes erond als ik goed meen. Ikzelf heb 1.5 jaar een beugel gehad en ben er vanaf sinds vorig jaar september ( was ik 15.5 ) fijn vroeg er vanaf dus! Bij mij heb ik de eerste 3 dagen VEEL pijn gehad en daarna niks meer, alleen als ge sport doet en ge krijgt bv een bal op u gezicht hebt ge wel pijn :).. Nu heb ik een draadje achter men bovenste tanden en een draadje achter mijn onderste tanden. Dt is eigelijk vrij belangrijk en zou ik ZEER zeker aan u orthedont vragen.. Mijn maat had dit niet en die heeft opnieuw blokskes moeten dragen omdat zen tanden terug scheef waren gaan groeien..

enZiiime

Legacy Member
nja keb sjaans gehad :)

Gekregen den dag voordak 14 werd, en 5 maanden voor ik 16 werd eraf.

Had vanbove en vanonder blokskes, nix anders (enkel snachts rekkers moeten dragen voor klein jaartje).

Nu is het eraf, enigste dat ik nog heb is klein draadje aan de voortanden vastgeplakt me lijm (aan den binnekant, dus ziede ni, en hekelt ni :p)

Heb wel 2 tanden moeten laten trekken voor ik aan behandeling begon, maarja, u verhaleke is percies wel erger :/

Kzou zegge GL, en ge zult later blij zijn dade het hebt late doen, khad ook schrik omda da wa "nerdig" is, (ookal trekt niemand z'n eige der iet van aan of ge die nu hebt ofni :D)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan