Archief - Beugel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NemesisBE

Legacy Member
heb eerste weken steeds 2* per dag gepoetst en derna eigelijk altijd alleen 's morgens...
nooit last gehad van gaatjes ofzo :] (wel zeer sterke tanden zegt de tandarts :x)

en wijsheidstanden zijn helemaal geen hel, als ge maar goe ijs legt in't begin ;)

The Patriot

Legacy Member
Ik heb ook een behandeling van 3 - 4 jaar achter de rug en mijn tanden staan nu wel schoner dan vroeger maar er hebben zich toch weer wat verschuivingen voorgedaan ..

Ik heb losse plaatsjes, nachtbeugels, vaste beugels, strakke rekkers .. Keb het bijna allemaal gehad .. Hetgeen ik het meeste haate was in die klei bijten .. Ik heb soort van hoekverschuiving tussen mijn onderste en bovenste kaak waardoor ik moeilijker door de neus kan ademen ...

Ik vloek den dag van vandaag nog altijd dat mijn tanden niemeer staan zoals ze staan net na de behandeling .. 3 - 4 jaar geld vragen en opslorpen .. En resultaat mag er mss wel zijn .. maar tis nie zoals dat zou moeten zijn :)

Nie dak u ongerust wil maken eh .. Maar bij mij begon da aan 15 jarige leeftijd .. En keb bij het dragen van die nachtbeugel af en toe wel eens een traan gelaten ze, et deed pijn :)

-Helld0g-

Legacy Member
'k heb de mijne al meer dan twee jaar erin... (en nachtappareil enzo ervoor hé)

1ding: goe doen wat ze vragen

het laatste jaar droeg ik dat ding voor de kak omdak m'n rekkertje er ni goe indeed (tussen bovenste en onderste van appareil langs ene kant)

zwaar irritant maar tis maar voor ene keer in u leven eh :)

nu maar hopen dat ik nooit geen wijsheidstanden krijg

Hellrabbit

Legacy Member
The Patriot zei:
Ik heb ook een behandeling van 3 - 4 jaar achter de rug en mijn tanden staan nu wel schoner dan vroeger maar er hebben zich toch weer wat verschuivingen voorgedaan ..


hier van tzelfde, ze staan een stuk beter dan toen voor ek blokskes droeg, maar zo perfect als toen staan ze toch nimmer :/

lttuvix

Legacy Member
Hellrabbit zei:
hier van tzelfde, ze staan een stuk beter dan toen voor ek blokskes droeg, maar zo perfect als toen staan ze toch nimmer :/
idem, is normaal denk ik
nuja maakt nie uit he, ze gaan nie op de mm precies kijke :p

*Argos*

Legacy Member
ik heb nu al 1 jaar een blokjesbeugel, boven(witte blokskes vanboven) en onder en ben toch ook al 28 jaar ! nu rond januari staat me ook een kaakoperatie te wachten ,erg zie ik er niet naar uit maar denkend aan het resultaat geeft het me toch motivatie om door te bijten !! nog veel succes ermee :niceone:

Monkey

Legacy Member
heb geloof ik 4j met een beugel rondgelopen en ben niet tevreden...

ik had echt de scheefste tanden die ge u kon inbeelden (als ik glimlachte stak m'n hoektand uit :) ) maar toch heb ik het gevoel dat t veel beter kan. Nu staan m'n tanden acceptabel maar zeker niet perfect. Op de laatste afspraak heb ik me boos gemaakt en gezegd dat m'n orthodontiste die beugel mocht wegnemen.

*Argos*

Legacy Member
Monkey zei:
heb geloof ik 4j met een beugel rondgelopen en ben niet tevreden...

ik had echt de scheefste tanden die ge u kon inbeelden (als ik glimlachte stak m'n hoektand uit :) ) maar toch heb ik het gevoel dat t veel beter kan. Nu staan m'n tanden acceptabel maar zeker niet perfect. Op de laatste afspraak heb ik me boos gemaakt en gezegd dat m'n orthodontiste die beugel mocht wegnemen.
tja er zitten veel klungelaars tussen he :unsure:
de mijne is gewoonweg fantastisch, hetgeen hij al op 1 jaar tijd verwezenlijkt heeft met mn tanden, ik kan mn ogen gewoon niet geloven . hij gaat voor de volle 100% , tanden zoals in de boekskes zoals hij het graag zegt ,dus ik ben echt wel gerust !!! :)

go_ndw

Legacy Member
Een vriend van me heeft niet echt iets mis met zijn tanden, enkel dat de twee voorste wat uit elkaar staan (zie je amper tot niet) en hij heeft vrijwillig (doe je altijd) een beugel laten zetten. Hij is 22 jaar en die beugel zie je amper, en hij werkt dan nog als tandtechnieker :-)

GregoryCo

Legacy Member
Shellshock zei:
Heb sinds vandaag een beugel aan men bovenste tanden.
Op zich is dat niet erg, over 2à3 jaar heb ik mooie tanden :) maar 3 jaar is lang. Héél lang.
Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.
Als de beugel ook op de onderste rij is geplaatst en mijn tanden goed staan worden 2 van de 3 wijsheidstanden getrokken. Een half jaar later krijg ik een kaakoperatie waar ze mijn onderkaak op de een of andere manier gaan breken en gelijk met mijn bovenkaak zetten. Nu staan mijn bovenste tanden helemaal voor mijn onderste.

Alsof dat nog niet genoeg is kreeg ik te horen dat er onder een kies een abses zit. Dit kan voorlopig geen kwaad, maar na de behandeling wordt die tand met abses getrokken. Mijn andere kies gaat daar in de plaats en die plaats wordt opgevuld door mijn derde wijsheidstand. :sad:

Ik ben er een beetje bang voor voor die operatie -al duurt het voorlopig nog even- en die wijsheidstandentrek.

Ook het poetsen en het eten zie ik niet zo goed zitten. :(

Ik moet mij binnenkort ook laten opereren aan mijn kaakbeen, om mijn tanden recht op elkaar te zetten, maar eerst moet ik WEER blokskes dragen, dan wijsheidstanden en dan die operatie. Ik zeg WEER blokskes omda ik al blokskes gedragen heb toen ik 14-15 jaar was + nog andere beugel om mijn tanden op elkaar te zetten (die totaal niets gedaan heeft :(, en zo een buisjes, da is afzien ze int begin)+ nachtbeugel. Dat allemaal heeft geen nut gehad, ze staan nu bijna toch weer zoals vroeger, dus mag ik alles opnieuw beginnen :cry:
ps. die operatie zal nie erg zijn, hij zei da je der niets van voelt en je je mond gewoon normaal kan bewegen na de operatie + je bent compleet verdooft, dus hou erg kan het zijn? ;) het enigste wa ik nie zie zitten zijn die wijsheidstanden :( en die blokjes ook nie echt
maja, zoals hier al gezegd geweest is, wie mooi wil zijn, moet lijden

*Argos*

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V) zei:
Ik moet mij binnenkort ook laten opereren aan mijn kaakbeen, om mijn tanden recht op elkaar te zetten, maar eerst moet ik WEER blokskes dragen, dan wijsheidstanden en dan die operatie. Ik zeg WEER blokskes omda ik al blokskes gedragen heb toen ik 14-15 jaar was + nog andere beugel om mijn tanden op elkaar te zetten (die totaal niets gedaan heeft :(, en zo een buisjes, da is afzien ze int begin)+ nachtbeugel. Dat allemaal heeft geen nut gehad, ze staan nu bijna toch weer zoals vroeger, dus mag ik alles opnieuw beginnen :cry:
ps. die operatie zal nie erg zijn, hij zei da je der niets van voelt en je je mond gewoon normaal kan bewegen na de operatie + je bent compleet verdooft, dus hou erg kan het zijn? ;) het enigste wa ik nie zie zitten zijn die wijsheidstanden :( en die blokjes ook nie echt
maja, zoals hier al gezegd geweest is, wie mooi wil zijn, moet lijden
mja die weisheidstanden kunnen ze trekken terwijl ze ook uw kaak corrigeren he !!

NemesisBE

Legacy Member
*Argos* zei:
mja die weisheidstanden kunnen ze trekken terwijl ze ook uw kaak corrigeren he !!

ni waar hoor :]

uw kaakbeen moet volledig hersteld zijn van wijsheidstandeoperatie voor er effectief aan de kaak mag geopereerd worden ;) duurt ongeveer 6 maand ;)

SkullZ

Legacy Member
Shellshock zei:
Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.

heb ik ook gehad, ik moet dat dan met een of ander ijzeren dingeske verder en verder openen, zodat mn gehemelte eigenlijk brak en dan kon herniew dichtgroeien, deed immens veel pijn, maar ben er doorgeraakt ! die 3 jaar was zó lang nie voor mij. Vanaf je tanden al behoorlijk mooi recht staan zie je die beugel niet meer :)

drieskeuh

Legacy Member
kheb nu mijn beugel(blokjes) iets minder als een jaar.(boven en onder. Wijsheidstanden (allemall) zijn ervoor getrokken. Veel last heb ik er niet van gehad, gewoon een week bolle kaken hebben das alles. Wel beetje pijn maar eten ging vrij goed tot goed (hangt af van wat je precies eet).
De tandarts heeft tegen mij gezegd dak tege kerstmis mijn blokskes deruit mochten. Daarna moet ik een operatie doen, daar heb ik wel beetje schrik van want daarna mocht je niet meer wilde dingen doen wat tamelijk moeilijk is voor mij. Daarom laat ik die in de grote vakantie doen, dan doek toch nie zoveel behalve zwemmen. Ma tzal allemaal wel meevallen, der is nog niemand aan gestorven, denk ik, hoop ik

Gamerke 1988

Legacy Member
Shellshock zei:
Heb sinds vandaag een beugel aan men bovenste tanden.
Op zich is dat niet erg, over 2à3 jaar heb ik mooie tanden :) maar 3 jaar is lang. Héél lang.
Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.
Als de beugel ook op de onderste rij is geplaatst en mijn tanden goed staan worden 2 van de 3 wijsheidstanden getrokken. Een half jaar later krijg ik een kaakoperatie waar ze mijn onderkaak op de een of andere manier gaan breken en gelijk met mijn bovenkaak zetten. Nu staan mijn bovenste tanden helemaal voor mijn onderste.

Alsof dat nog niet genoeg is kreeg ik te horen dat er onder een kies een abses zit. Dit kan voorlopig geen kwaad, maar na de behandeling wordt die tand met abses getrokken. Mijn andere kies gaat daar in de plaats en die plaats wordt opgevuld door mijn derde wijsheidstand. :sad:

Ik ben er een beetje bang voor voor die operatie -al duurt het voorlopig nog even- en die wijsheidstandentrek.

Ook het poetsen en het eten zie ik niet zo goed zitten. :(
amai, is er eigelijk nog iets dat wel goed is aan u? :p

calimero

Legacy Member
Ik vind heel dit beugel gedoe serieus overdreven, bij het minste sturen ze je naar de orthodontist. Ik draag zelf al 4 jaar blokjes-beugel en ze beginnen echt op mijn zenuwen te werken, ben bijna 20. Mn tanden staan schoon, behalve de middelijn is niet perfect gelijk...De blokjes zelf zijn niet zo erg, de rekkers zijn enorm ambetant->ge moogt ze constant uit doen voor te eten-> gevolg: ofwel eet je niet ofwel draag je ze niet, ik draag ze dus niet.

OneWorld

Legacy Member
calimero zei:
Ik vind heel dit beugel gedoe serieus overdreven, bij het minste sturen ze je naar de orthodontist. Ik draag zelf al 4 jaar blokjes-beugel en ze beginnen echt op mijn zenuwen te werken, ben bijna 20. Mn tanden staan schoon, behalve de middelijn is niet perfect gelijk...De blokjes zelf zijn niet zo erg, de rekkers zijn enorm ambetant->ge moogt ze constant uit doen voor te eten-> gevolg: ofwel eet je niet ofwel draag je ze niet, ik draag ze dus niet.
waarvoor dienen die rekjes eigenlijk? en hoe lang moet je rekjes dragen? ik heb ook blokjes, en volgende maand gaan er rekjes in, maar binne 3 maand mogen mijn blokjes er al af. (maar een jaar moeten dragen en mijn tanden staan perfect recht) voor de mensen die 4 jaar een beugel moete dragen, hoe kunne jullie dat volhouden, 4 jaar is wel lang van u leven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan