Shellshock
Legacy Member
Heb sinds vandaag een beugel aan men bovenste tanden.
Op zich is dat niet erg, over 2à3 jaar heb ik mooie tanden
maar 3 jaar is lang. Héél lang.
Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.
Als de beugel ook op de onderste rij is geplaatst en mijn tanden goed staan worden 2 van de 3 wijsheidstanden getrokken. Een half jaar later krijg ik een kaakoperatie waar ze mijn onderkaak op de een of andere manier gaan breken en gelijk met mijn bovenkaak zetten. Nu staan mijn bovenste tanden helemaal voor mijn onderste.
Alsof dat nog niet genoeg is kreeg ik te horen dat er onder een kies een abses zit. Dit kan voorlopig geen kwaad, maar na de behandeling wordt die tand met abses getrokken. Mijn andere kies gaat daar in de plaats en die plaats wordt opgevuld door mijn derde wijsheidstand.
ad:
Ik ben er een beetje bang voor voor die operatie -al duurt het voorlopig nog even- en die wijsheidstandentrek.
Ook het poetsen en het eten zie ik niet zo goed zitten.
Op zich is dat niet erg, over 2à3 jaar heb ik mooie tanden
maar 3 jaar is lang. Héél lang.Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.
Als de beugel ook op de onderste rij is geplaatst en mijn tanden goed staan worden 2 van de 3 wijsheidstanden getrokken. Een half jaar later krijg ik een kaakoperatie waar ze mijn onderkaak op de een of andere manier gaan breken en gelijk met mijn bovenkaak zetten. Nu staan mijn bovenste tanden helemaal voor mijn onderste.
Alsof dat nog niet genoeg is kreeg ik te horen dat er onder een kies een abses zit. Dit kan voorlopig geen kwaad, maar na de behandeling wordt die tand met abses getrokken. Mijn andere kies gaat daar in de plaats en die plaats wordt opgevuld door mijn derde wijsheidstand.
ad: Ik ben er een beetje bang voor voor die operatie -al duurt het voorlopig nog even- en die wijsheidstandentrek.
Ook het poetsen en het eten zie ik niet zo goed zitten.


) en tjah die operatie, ik moet ooit ook een operatie ondergaan om een stifttand ofzo (er zijn meerdere opties) te zetten in de plaats van mijn dode tand (die er hopelijk pas op mijn 18 uitvalt, hij houdt het al lang uit

int begin ist ff wenne ma na een bepaalde tjid voelt ge da nie en ge hebt schoon tande als resultaat en daar hebt ge nog lang plezier van dus daar moet ge gwn ff doorheen