Archief - Beugel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hendrik1

Legacy Member
Ik ben zeer content dat ik 10 jaar geleden een beugel droeg, het gaf echt een verbluffend resultaat.
Maar maak je ook niet te veel illusies... In veel gevallen groeien je tanden gedeeltelijk terug naar de 'originele' staat, dat is als je niet van plan bent om de rest van je leven een nachtbeugel te dragen.
Ik zeg wel gedeeltelijk natuurlijk, het resultaat is en blijft goed, maar ver van perfect.

Shellshock

Legacy Member
Ik heb nu wat was over een haakje van dat gehemeltestuk. Voelt al een pak beter. :)
Het is misschien een domme vraag, maar wordt die was hard?

^^VooDoo^^

Legacy Member
Ach beugel is tegenwoordig toch niet meer erg. Heb er nooit last van gehad.
En nee die wax wordt niet steenhard ofzo :)

Shellshock

Legacy Member
Verdomme. Derjuist één beetje chocolade gegeten en t'kwam al bloot te zitten. :sad:

phixiuZ

Legacy Member
Den deze krijgt volgende week zo'n ding in zijnen mond. hoektanden bovenaan draaien wat in, opzich niet zo erg, maar je merkt dat wel wat en het toch beter dat te laten doen. Als je later dan spijt hebt.

Ik ben atm 15, mijn melktanden zijn allemaal weg sinds Juli :unsure:. Ik had geen goesting om er zo drie te laten trekken vorig jaar, dan zou het nog een properder zicht geweest zijn ;).

Tandarts heeft beloofd dat het ongeveer één jaar, maximum een jaar en een half zal duren en dan nog een nachtbeugel. Ik heb enkel gekozen om de bovenste te laten doen. Tandarts zei dat ik een kleine beetverschuiving had, nuja opzich niet erg en liever niet met zo'n rekkers in mijnen bek :unsure:.

'k Vind het wel wat kut dat ik dat nu nog krijg nen beugel. Volgend jaar 16 en de meeste mogen hem dan er laten afnemen of is al lang weg.

Sterkte Shellshock :p

NemesisBE

Legacy Member
ik ben bijna 20 en heb ook nog een beugel, zo erg is da toch ni ^^

animo

Legacy Member
ik kreeg op mijn 17e verjaardag ook een blokskesding op de tanden van mijn bovenkaak, binnekort ook op mijn onderkaak.. valt allemaal wel mee hoor, alleen balen van die operaties van je..

Fighting Hobbit

Legacy Member
ik ben 16 (binne 6 maand 17) en ik heb ook pas 10 maand blokjes zenne, niks om u voor te schamen, als het moet, dan moet het en ge komt er naart schijnt enkel beter uit. Alleen da poetse steekst dik tege, 10 minute mee da klein borstelke rond die blokskes...

dragjeh zei:
Uw melktanden pas weg op uw 15 jaar ? :wtf:
Ik was al 16 toen ze mijne laatste getrokken hebben, ondertussen staat daar nog altijd gene nieuwe...

Private_BE

Legacy Member
Shellshock zei:
Heb sinds vandaag een beugel aan men bovenste tanden.
Op zich is dat niet erg, over 2à3 jaar heb ik mooie tanden :) maar 3 jaar is lang. Héél lang.
Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.
Als de beugel ook op de onderste rij is geplaatst en mijn tanden goed staan worden 2 van de 3 wijsheidstanden getrokken. Een half jaar later krijg ik een kaakoperatie waar ze mijn onderkaak op de een of andere manier gaan breken en gelijk met mijn bovenkaak zetten. Nu staan mijn bovenste tanden helemaal voor mijn onderste.

Alsof dat nog niet genoeg is kreeg ik te horen dat er onder een kies een abses zit. Dit kan voorlopig geen kwaad, maar na de behandeling wordt die tand met abses getrokken. Mijn andere kies gaat daar in de plaats en die plaats wordt opgevuld door mijn derde wijsheidstand. :sad:

Ik ben er een beetje bang voor voor die operatie -al duurt het voorlopig nog even- en die wijsheidstandentrek.

Ook het poetsen en het eten zie ik niet zo goed zitten. :(

Euhm same shit joh.

Eerst binnenbeugel waar kaas achter bleef hangen enzo :sop:

Ik heb 2x beugel (boven en onder) gehad, 1x op melktanden :eek:
Waarom? Iets omdat dan nieuwe tanden alleszins rechter uitkwamen

Toen heb ik 5tanden moeten laten trekken (melktanden) om het proces te versnellen, toen ik men tanden had heb ik dan weer beugel gekregen.

Nu heb ik al een jaar een nachtbeugel.

En volgend jaar moet ik nog wijsheidstanden laten trekken.

Dus, ik heb niet zoveel medelijden :D
Alleen medelijden met al die kaak operaties en die abses en dan 3de wijsheidstand enzo :eek:

celeron clocker

Legacy Member
Die van mij kwam altijd los door een tand die tever uitsteekt , daardoor moet ik als ik 18 ben enen laten wegsnijden... daarnaa moet er alsnog een beugel op. kmag er nie aan denken.

phixiuZ

Legacy Member
dragjeh zei:
Uw melktanden pas weg op uw 15 jaar ? :wtf:

Zoals gezegd blijkt dat normaal te zijn, maar da's gewoon uitzonderlijk :baard:. Ken er nog zo'n paar. Het ging over 2 melktanden of drie, de rest was al lang uit.

DiDoria

Legacy Member
Beugel was wel tof eigelijk. Ik was een van de weinig die die styled ;) altijd andere kleur van rekkertjes insteken soms laten mixen! Was wel tof :D.

skully25

Legacy Member
3 jaar beugel gedragen, (van 14 tot 17 jaar) blokjes boven en onder
voor mij was dat een regelrechte nachtmerrie omdat ik geplaagd zat met overgevoelig tandvlees, iedere keer dat die beugel werd aangespannen kon ik een week niet deftig eten omdat de druk die ik moest uitoefenen om te kauwen gewoon te pijnlijk was, pas toen m'n gebit die spanning gewoon werd kon ik weer normaal eten, de eerste nachten dat ik dat ding in had heb ik gewoon niet kunnen slapen van de constante nijpende pijn

het begin was nog erger, ik moest eerst een buitenbeugel dragen om de 2 bovenste achterste kiezen verder naar achter te brengen om plaats te maken voor die blokjesbeugel, ik moest dat ding 6 maanden dragen, het was dat of tanden laten trekken, na 5 maand zegt de orthodontist dat het niet lijkt te helpen en dat ik maar beter meteen die tanden gewoon laat trekken, 5 maand met zo'n ijzeren bar dat uit m'n mond stak en vasthing met een band rond m'n nek rondgelopen om nadien te horen dat het voor niets was

we zijn nu bijna 3 jaar later, m'n onderste rij staat nog mooi recht, maar een paar bovenste tanden zijn weer beginnen scheef trekken, zelfs een nachtbeugel dragen hielp daar niet veel bij, gevolg, 3 jaar met ijzer in de mond rondgelopen en maandelijkse bezoeken aan die martelaar in spé (aka orthodontist die het blijkbaar leuk vond om mensen te zien lijden) om nadien te merken dat de bovenste rij tanden weer scheef begon te trekken

als ik die orthodontist ooit nog es tegenkom geef ek em nen schop in zijn kl*ten...

ExitMusic

Legacy Member
weisheidstanden laten trekken is redelijk hel, ik wil je niet bang maken , maar het is gewoon zo .

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hoe zit het hier bij de rest met poetsen, allemaal 2 of 3 keer per dag met kleine en grote borstel?
Ik doe meestal 2 keer per dag, waarvan meestal twee keer grote en kleine borstel, maar soms ben ik 's avonds te moe en dan neem ik enkel mijne gewone borstel...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan