Toeriest
Legacy Member
Shellshock zei:Heb sinds vandaag een beugel aan men bovenste tanden.
Op zich is dat niet erg, over 2à3 jaar heb ik mooie tandenmaar 3 jaar is lang. Héél lang.
Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.
Als de beugel ook op de onderste rij is geplaatst en mijn tanden goed staan worden 2 van de 3 wijsheidstanden getrokken. Een half jaar later krijg ik een kaakoperatie waar ze mijn onderkaak op de een of andere manier gaan breken en gelijk met mijn bovenkaak zetten. Nu staan mijn bovenste tanden helemaal voor mijn onderste.
Alsof dat nog niet genoeg is kreeg ik te horen dat er onder een kies een abses zit. Dit kan voorlopig geen kwaad, maar na de behandeling wordt die tand met abses getrokken. Mijn andere kies gaat daar in de plaats en die plaats wordt opgevuld door mijn derde wijsheidstand.ad:
wa voor nen bek hebde gij

maar 3 jaar is lang. Héél lang.
ad:
(kben nu 18j)


.
kmoest dan nen mr-scan laten doen en daarop hebben ze gezien dat er een tand zat boven mijn gehemelte dus eigenlijk naast mijn neus.Ik heb daar zelf nooit last van gehad ,ik wist zelf niet dat die daar zat.Maar hij moest wel weg want hij zat in de weg om mijn tanden te verplaatsen.Dus op 2 november ben ik binnen gegaan in het dagziekenhuis om mijn 4 verstandskiezen te laten trekken en die ene andere tand.Kben dan wakker geworden met heel veel pijn
,kmoest dan verschillende soorten medicatie nemen,kmocht 3 weken mijn neus niet snuiten enz...door dat die tand zo dicht bij mijn neus zat,dan moest ik gaan voor gips afdrukken van mijn andere tanden,khad dan ook mega veel pijn omdat het in mijn wonden vastplakte aan die draadjes.....2 weken later ben ik dan terug gegaan om die draadjes te verwijderen dat deed ook mega pijn.we zijn nu al 24 dagen verder en mijne ene kaak staat nog altijd licht gezwollen omdat ik een onsteking heb op de plaats waar ze die andere tand hebben weggesneden....maar daar kan ik echt zelf niets aan doen want tis inwendig...en nu moet ik 12 december weer gaan om te bespreken welk soort blokjes dat ik wil enz...