Archief - Beugel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Toeriest

Legacy Member
Shellshock zei:
Heb sinds vandaag een beugel aan men bovenste tanden.
Op zich is dat niet erg, over 2à3 jaar heb ik mooie tanden :) maar 3 jaar is lang. Héél lang.
Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.
Als de beugel ook op de onderste rij is geplaatst en mijn tanden goed staan worden 2 van de 3 wijsheidstanden getrokken. Een half jaar later krijg ik een kaakoperatie waar ze mijn onderkaak op de een of andere manier gaan breken en gelijk met mijn bovenkaak zetten. Nu staan mijn bovenste tanden helemaal voor mijn onderste.

Alsof dat nog niet genoeg is kreeg ik te horen dat er onder een kies een abses zit. Dit kan voorlopig geen kwaad, maar na de behandeling wordt die tand met abses getrokken. Mijn andere kies gaat daar in de plaats en die plaats wordt opgevuld door mijn derde wijsheidstand. :sad:

wa voor nen bek hebde gij :crazy:

Flipkikker

Legacy Member
Ik ben in augustus van mijn beugel verlost geraakt, na 5 jaar :sop: (kben nu 18j)

Om te beginnen hadk een operatie om een tand uit mijn gehemelte te halen, die moest dan op een zeer creatieve manier naar voren gebracht worden en pas dan kreegk men echte beugel...
Het was meer een marteling dus :sad:

Nu wacht ik nog minstens een half jaar zodat mijn tanden zich evenwichtig kunnen opstellen en bezie ik eens de mogelijkheden van valse tanden (kostprijs enzo), want kheb er een paar nodig... :s

Timooo

Legacy Member
viewer zei:
ja zo'n jonge knappe met openhangend blousje zonder bh, die u dan stevig met uw kop tussen de stevige borsten drukt om toch maar wat in uw mond te kunnen porren.

who needs morfine :love:

en dan te denken da mijnen orthodontist nen dwerg is me een hollands accent :'(

Danitsia

Legacy Member
Zijn er mensen die iets afweten van witte blokjes of doorzichtige blokjes?


xxx

Cyclone

Legacy Member
Danitsia zei:
Zijn er mensen die iets afweten van witte blokjes of doorzichtige blokjes?


xxx

das meestal uit metaal e nen beugel... kdenk ni dat ze da in plastik maken

SIO

Legacy Member
jawel da besta zeker, die vallen gewoon minder goed op, ma als ge nog op t middelbaar zit pakt gewoon nen beugel, 75% loopt daar vroeg of laat mee enen rond..

Sivve

Legacy Member
Zo lang dat sommigen hier een beugel moesten dragen :/ mijn tanden stonden ook redelijk scheef en heb anderhalf jaar een beugel gehad... ortho was wel duur maar het was een goede, maar 6 jaar een beugel enzo wtf?

DGEN

Legacy Member
hm..in het tweede middelbaar beugel moeten dragen..blokjes dus
paar keer met voetballen toen...tjah..de bal in het gezicht he...hele lip open Oo
...vakantie periode van 3e naar 4e jaar verlost :p
...man man..de eerste keer dat je met je tong over je tanden gaat NADAT die beugel eraf is...zalig :p

Timmos

Legacy Member
mja ik merk da nie meer hoor, een beugel. Heb daar totaal geen last meer van. In het begin schuurt het wel wat tegen je mondepitheel maar da is allemaal voorbij :)

Zeta Reticula

Legacy Member
Danitsia zei:
Zijn er mensen die iets afweten van witte blokjes of doorzichtige blokjes?


xxx
Naast metalen blokjes bestaan er inderdaad witte (tandkleurige) blokjes. Deze zijn uit porcelein. Deze zijn ook duurder dan metalen blokjes, reken maar 50 euro extra per blokje. Je moet dan ook niet alle blokjes in porcelein nemen, maar bijvoorbeeld enkel diegene die zichtbaar zijn als je je mond normaal opendoet, of enkel de bovenste (want die vallen het meest op). Een nadeel is dat porcelein harder is dan tandglazuur, dus voor de onderste tanden worden dan toch vaak weer metaal (zachter dan tandglazuur) aangeraden omdat je op die onderste blokjes kan bijten.

Er bestaan ook kunststof (plastic) blokjes. Maar deze worden bijna nooit gebruikt wegens hun slechtere eigenschappen.

bloodoo

Legacy Member
ik heb witte blokjes bovenaan en onder, is een mix van porselien en keramiek.
ben er wel content van, opvallen doet het zeker niet, en dat is net wat ik wou :) vraag wel witte rekkertjes anders heeft het geen nut dat je witte blokjes hebt e. ik ben er bijna vanaf en de rit (die toch 2 jaar geduurd heeft) is heel goed meegevallen :niceone:

Xzeco

Legacy Member
Danitsia zei:
Zijn er mensen die iets afweten van witte blokjes of doorzichtige blokjes?


xxx

Ik heb da gehad... Omdat ik samen met mijn broer da moest laten doen e ndat de kostprijs dan 5000€ ofzo kost heeft de orthodentist gezegd dat ze er voor dezelfde prijs witte blokskes ging opzetten... Is eensoort porselein ofzoiets heeft ze gezegd.

Deze vallen minder op dan de gewone grijsachtige maar zijn natuurlijk ook duurder. Kheb zelfs voorgehad da de ouders van mijn lief pas na een maand ontdekt haddendat mijn blokjes eraf waren ... :)

drieskeuh

Legacy Member
ik heb zulke wiite blokjes, maar alleen aan de bovenkant. Aan de onderkant van die ijzeren (of welk metaal dat ook is). Is idd van porselein. Ik kon er zelfs gouden kiezen :p

Ook heb ik tijdens de grote vakantie zo een operatie laten doen, waarbij men onderkaak gebroken werd, naar voren geplaatst en daar van die metalen plaatjes tussen gezet. Ik ga volgende week horen of die er uit moeten of niet.
Denk ook goed na voor je die operatie laat doen, want bij mij was er vanalles misgelopen (wat ik hier nu niet allemaal ga opnoemen, maar de genezing heeft toch een paar weken langer geduurd.) Er veel last van die operatie heb je zelf niet, alleen dat je alleen maar vloeibaar voedsel mag eten is tamelijk lastig. ALs je vragen hebt, mag je die altijd stellen, maar liefst via pm want ik kijk niet vaak naar deze thread

Ik heb gisteren ook gehoord dat de onderste en bovenste blokjes er volgende maand uitmogen. Dan komt er zoiets in de plaats wat mijn tanden terug vast moet zetten. Iemand dit al gehad, want ik heb een beetje bang dat ik niet tegoei ga kunnen babbelen, net zoals bij dat ding dat in mijn mond zat na de operatie. Ik moet dat dan de eerste maanden de hele dag aanhebben en later afbouwen tot ze compleet vast staan. Iemand dit al gehad?

xcruchesx

Legacy Member
mijn beugel is sinds begin september af na anderhalf jaar, als ze die beugel losmaken ist precies of al u tanden uitvallen :D

Firefoxbt

Legacy Member
Shellshock zei:
Heb sinds vandaag een beugel aan men bovenste tanden.
Op zich is dat niet erg, over 2à3 jaar heb ik mooie tanden :) maar 3 jaar is lang. Héél lang.
Komt er nog bij dat juist onder mijn gehemelte een soort ijzerdraadje zit dat dient om mijn tandenrij wat verder uit elkaar te trekken. Dit is wrééd ambetant om te slikken, en te praten (vooral de 'R' is lastig.) Maar 'gelukkig' moet het er maar een half jaar inzitten.
Als de beugel ook op de onderste rij is geplaatst en mijn tanden goed staan worden 2 van de 3 wijsheidstanden getrokken. Een half jaar later krijg ik een kaakoperatie waar ze mijn onderkaak op de een of andere manier gaan breken en gelijk met mijn bovenkaak zetten. Nu staan mijn bovenste tanden helemaal voor mijn onderste.

Alsof dat nog niet genoeg is kreeg ik te horen dat er onder een kies een abses zit. Dit kan voorlopig geen kwaad, maar na de behandeling wordt die tand met abses getrokken. Mijn andere kies gaat daar in de plaats en die plaats wordt opgevuld door mijn derde wijsheidstand. :sad:

Ik ben er een beetje bang voor voor die operatie -al duurt het voorlopig nog even- en die wijsheidstandentrek.

Ook het poetsen en het eten zie ik niet zo goed zitten. :(


Weet wat je voelt :p ziet er in jouw geval pijnlijk uit, maar onthou dat het later zo z'n voordeel zal hebben ;) .

Zelf ook al bijna 6jaar beugels gedragen (buitenbeugel, binnenbeugel, blokjes (later + rekkertjes), nog een binnenbeugel om het af te leren) en die laatste mag ik dragen tot m'n wijsheidstanden er komen, en het beloven joekels te worden :(

En ja, met het geld van die kosten (inclusief elk jaar elke maand 1x op consultatie voor 22€ voor 2min check-up :sop: ) kan je wrs heel wat kopen, maar dat hoef ik niemand te vertellen die in het zelfde straatje zit :) .

Crunchy.be

Legacy Member
xcruchesx zei:
mijn beugel is sinds begin september af na anderhalf jaar, als ze die beugel losmaken ist precies of al u tanden uitvallen :D

Ik heb momenteel een beugel, maar ik vraag me al een eindje af hoe ze die blokjes eraf gaan halen?

TimeFtw

Legacy Member
Crunchy.be zei:
Ik heb momenteel een beugel, maar ik vraag me al een eindje af hoe ze die blokjes eraf gaan halen?

Met een soort tang knijpen ze achteraan op die blokjes waardoor ze er 'afspringen'

Danitsia

Legacy Member
Danitsia zei:
Kben gisteren naar de tandarts geweest en kheb nu eindelijk beslist dat ik mijn tanden recht wil,ze staan niet erg scheef maar toch stoort het mij.Ik heb het probleem dat mijn mond te klein is en al die tanden staan dus op elkaar gedrukt daarmee dat ze scheef groeien,ik heb momenteel mijn 28 gewone tanden + nog eens 3 verstandskiezen.

En de oplossing is dus die 3 verstandskiezen dat er al uit zitten laten trekken en diene ene dat er nog inzit laten uitsnijden om zo plaats te maken om mijn tanden te laten schuiven en ze gokken op 1.5jaar blokjes.
vraagjes:
Zijn er mensen die soms witte blokjes hebben?en hoeveel kost dit ongeveer? Ik heb een tongpiercing dus nu vraag ik mij af ga ik daar last van hebben in combinatie met die blokjes?

dankjewel
:D ja kben nu ondertussen al geweest om foto's van mijn gebit te laten trekken en op die foto's zagen zie iets dat ze niet herkenden boven mijn gehemelte?:help: kmoest dan nen mr-scan laten doen en daarop hebben ze gezien dat er een tand zat boven mijn gehemelte dus eigenlijk naast mijn neus.Ik heb daar zelf nooit last van gehad ,ik wist zelf niet dat die daar zat.Maar hij moest wel weg want hij zat in de weg om mijn tanden te verplaatsen.Dus op 2 november ben ik binnen gegaan in het dagziekenhuis om mijn 4 verstandskiezen te laten trekken en die ene andere tand.Kben dan wakker geworden met heel veel pijn:cry: ,kmoest dan verschillende soorten medicatie nemen,kmocht 3 weken mijn neus niet snuiten enz...door dat die tand zo dicht bij mijn neus zat,dan moest ik gaan voor gips afdrukken van mijn andere tanden,khad dan ook mega veel pijn omdat het in mijn wonden vastplakte aan die draadjes.....2 weken later ben ik dan terug gegaan om die draadjes te verwijderen dat deed ook mega pijn.we zijn nu al 24 dagen verder en mijne ene kaak staat nog altijd licht gezwollen omdat ik een onsteking heb op de plaats waar ze die andere tand hebben weggesneden....maar daar kan ik echt zelf niets aan doen want tis inwendig...en nu moet ik 12 december weer gaan om te bespreken welk soort blokjes dat ik wil enz...:sad: maar ik blij erbij ik wil ze recht:D kben nu ondertussen al 8 keer geweest en ik weet dat er nog een hele pak komt:doh: maar toch geef ik echt niet op:)

Vraagje:is dat normaal dat al mijn tanden nu pijn doen?Ik denk dat het komt door dat ze nu meer plaats hebben ofzo...:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan