Archief - Beugel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Ik was ook 17 (of eind 16 kweetnie meer) toen ik voor de 2de keer blokskes moest dragen. Da is geen probleem, maar je wordt wel nie meer terugbetaald dan e.

@Danitsia: kben het nie zeker of alle orthodontisten da hebben, maar ge kunt toch altijd ne keer vragen. Normaal wel.

casualties

Legacy Member
skullbasher25 zei:
we zijn nu bijna 3 jaar later, m'n onderste rij staat nog mooi recht, maar een paar bovenste tanden zijn weer beginnen scheef trekken, zelfs een nachtbeugel dragen hielp daar niet veel bij, gevolg, 3 jaar met ijzer in de mond rondgelopen en maandelijkse bezoeken aan die martelaar in spé (aka orthodontist die het blijkbaar leuk vond om mensen te zien lijden) om nadien te merken dat de bovenste rij tanden weer scheef begon te trekken

als ik die orthodontist ooit nog es tegenkom geef ek em nen schop in zijn kl*ten...

Exact hetzelfde probleem hier :sop:

Ga er voorlopig niets meer aan doen..Krijg zelfs men nachtbeugel niet meer in. Heb er al eens sterk aan gedacht om mss mn rij boventanden te laten trekken en dan perfect laten zetten dmv zo schroefjes i/h tandgehemelte (srry, ken de goeie benamingen er niet van!) maar das nogal redelijk kostelijk en om dit op zo een jonge leeftijd al te laten doen is mss ook niet slim..Efin, dat zou wel een serieuze verandering zijn :woohoo: :applause:

Timmos

Legacy Member
dragjeh zei:
Uw melktanden pas weg op uw 15 jaar ? :wtf:
toen ik 16 was heb ik een beugel laten zetten (vanonder en vanboven). Ik heb toen ook nog een melktand moeten laten trekken :p

mijn beugel zou eraf mogen ergens rond december (ben nu 18)

Arifiene

Legacy Member
Lord Roel zei:
ni waar hoor :]

uw kaakbeen moet volledig hersteld zijn van wijsheidstandeoperatie voor er effectief aan de kaak mag geopereerd worden ;) duurt ongeveer 6 maand ;)

nope,
bij men beste vriendin hebben ze dat tegelijk gedaan (3 wijsheidstanden + onderkaak naar voor schuiven)
ze kon het ook appart laten doen maar dat leek nogal nutteloos, das 2 keer de moeite...
edit: kzie net dat uw post meer dan een jaar oud is, srry ze :p

Xzeco

Legacy Member
kheb op mijn 16 en 5 maand ook blokskes gekregen :o
Mijn tanden stonden volledig uit elkaar en over elkaar... Omdat er te weinig plaats was in mijn mond OF omdat mijn tanden gewoon te groot waren voor mijn kleine mond :p

Nja kben een paar woensdagen achter elkaar naar de tandarts geweest om 4 van mijn vaste kiezen te laten trekken....
Zodoende dat er voldoende plaats is in mjin mond...

Dan orthodentist gegaan en die heeft gezegd een jaartje ofzo meer niet... Dan daar bijna 2 jaar mee rond gelopen... echt storen deed het mij niet.
Enkel de eerste week last en pijn gehad omdat alles aan het vreschuiven was... Nadien niets meer van pijn ofzo. Enkel wanneer ze die draad aanspanden deed het de eerste keren pijn de dan nadien. Ook de eerste keer rekkertjes dragen doet pijn als je ze 's nachts in je mond hebt gehad en de volgende morgen weer uit doen...

Mja al bij al is het de moeite waard :bow:

Wa zijn 2 jaar met een beugel lopen tov de rest van u leven met scheve tanden te lopen?

Ik heb nu onderaan mijn tanden langst de binnenkant zo een ijzer draadje dat er voor zorgt dat uwonderste tanden niet zouden verschuiven. Dit omdat de wortels van uw onderste tanden niet zo groot zjin als de bovenste... In he tbegin had ik hier wat last mee en krijgt ik "aften" (of hoe noemt dat:p) Maar na een tijd besef je zelfs nie tdat dat er is...

's Nachts moet ik nog zo een vlinderachtig iets dragen om mijn bovenste tanden recht te houden ....

Fighting Hobbit

Legacy Member
heb zelf twee jaar gebeugeld en ben nu aan mijn tweede jaar blokjes bezig, neem maar van mij aan dat die machinerie in uw mond went. De rest, daar kan ik geen uitspraken over doenn moet binnekort mijn twee wijsheidstanden laten trekken, maar voor de rest zou alles dan in orde moeten zijn hier. Ik wens u veel sterkte in elk geval, één goeie raad: volhouden, je zal er jezelf later dankbaar voor zijn...

Feignasse

Legacy Member
Ook zes jaar lang blokjes gehad (van 4de lager tot 4de middelbaar) met voorafgaand een kleine operatie om bepaalde tanden die nog moesten zakken recht te trekken (was onder volledige verdoving in Jette, 'k vond het toen best wel akelig). Nu (20 jaar) loopt er nog altijd zo'n draad achter m'n voorste tanden, zowel boven als onder. Je wordt al die ijzerwaren heel snel gewoon, enkel na aanspannen kan je wat last ondervinden.

Extacy

Legacy Member
Ik heb dus 3 echte tanden moeten laten trekken en 2 melktanden.

Van die 3 echte stonden der 2 vanonder, maar die moesten weg door plaatsgebrek. En die 1 echte bovenste moest weg omdat het anders niet symetrisch zou zijn (ik ontbreek daar ook enen).

Ah btw ik ben 14 en draag hem al een jaar.

-[Weasle]-

Legacy Member
Kzit nu al van 26 Januari 2005 met blokskes, 'waarschijnlijk' mag em er tegen het einde van het jaar eraf.
Kben nu 16 dus da valt nog mee.

Frado2005

Legacy Member
Ik ben op m'n 12 e begonnen, en zit er nu nog altijd mee(deze maand 16), ze zeiden dat het misschien voor eind dit jaar is, maw voorjaar 2007 dus ;)

Fighting Hobbit

Legacy Member
Extacy zei:
Ik heb dus 3 echte tanden moeten laten trekken en 2 melktanden.

Van die 3 echte stonden der 2 vanonder, maar die moesten weg door plaatsgebrek. En die 1 echte bovenste moest weg omdat het anders niet symetrisch zou zijn (ik ontbreek daar ook enen).

Ah btw ik ben 14 en draag hem al een jaar.

Melktanden zijn een echte miserie, heb er in mijn leven ongeveer 5 of 6 laten trekken, mijn laatste toen ik 16 was, op mijn zeventien is mijn laatste definitieve tand er dan door gekomen, ik haatte die melktanden echt wel in feite.

-[Weasle]-

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Melktanden zijn een echte miserie, heb er in mijn leven ongeveer 5 of 6 laten trekken, mijn laatste toen ik 16 was, op mijn zeventien is mijn laatste definitieve tand er dan door gekomen, ik haatte die melktanden echt wel in feite.

Ja ik heb 1 melktand en 4 kiezen moeten laten trekken, had te weinig plaats in mijn mond :x

Chickenlal

Legacy Member
Ben ik blij dak nooit een beugel heb moeten dragen :p

Ik kon wel op men 18 een beugel gedragen hebben omdat bleek dat ik een tand tekort heb, een hoektand denkek, maar da valt eigenlijk volledig nie op, er is nog niemand geweest die het zag behalve als ik het hun zeg, dus heb ik gezegd tegen dien tadarts dat hij zijn tand in zen hol kon steken (alleja, kheb da zo gedacht hé nie gezegd :p )

SilentSpring

Legacy Member
allez, we gaan ier es antwoorden e:)
Ben nu ongeveer ne kleine 2jaar van m'n blokjes af. Moet 's nachts wel nog ne nachtbeugel dragen (da hangt onder m'n verhemelte zodat m'n bovenste tanden in positie blijven). Die zallek nog ne helen lange tijd moete dragen, ma #care, tis ma vo 's nachts en dan edde daar genen last van.
Ook ne draadje aan de binnenkant van m'n tanden, zowel vanonder als vanboven. Da voelde wel nie, ge moet er al echt aan zitten prutsen met uw tong om eraan te denken dat er ne draadje zit. Al bij al was't wel de moeite om heel die santeboetiek te doen alsk kijk naar het resultaat:D

TippedTerox

Legacy Member
Heb 6 jaar gebeugeld + zeer zware operatie, nu staan ze goed in vergelijking met wat het was :)
Moet wel van men colaverslaving afgeraken, dat wordt moeilijker :p

EternalSilence

Legacy Member
geloof me .. ik was ook tegen een beugel

nu kan ik fier zijn op mijn tanden die allemaal op een mooie rij staan, en geen enkele die er zo uitspringt

mare.. wat minder leuk is .. ik moet nog een nachtbeugel dragen

heb die nu al 9 maanden niet meer in mijn mond.. en begin weer een 'opentongbeet' te hebben in mijn mond... :doh:

Timooo

Legacy Member
Ik ben tot mijn zestiende elk jaar naar nen tandarts geweest, nooit is mis geweest. Oke, mijn tanden staan een beetje over elkaar, maar da valt nie echt op. Nu zijn wij verhuisd en gaan wij naar nen nieuwen tandarts, blijkt ineens da ik een brug moet dragen! Diene prutser van mijne vorigen tandarts heeft nooit vermeld da da nodig was.
Ik heb zelfs bij die nieuwe tandarts een foto laten maken en blijkt da ik nog 1 melktandje heb, en dienen tand die daarvoor in de plaats moet komen zit nog in mijn gehemelte(daar merk ik btw niks van) ok staan mijn tanden ietsje naar binnen, maar da valt ook nie op, maar da zou eventueel wel rechtgezet moete worden...

Ik van da wel straf da mijne vorige tandarts da blijkbaar nie was opgevallen, ik ben nu juist 17 geworden en jah, valt da ni meer onder de ziekekas eh :'(
De prutser... :(

viewer

Legacy Member
Tha_nOn zei:
khoop alleen dat ge nen goeien orthodontist hebt:p dan komt da allemaal wel goed:p


ja zo'n jonge knappe met openhangend blousje zonder bh, die u dan stevig met uw kop tussen de stevige borsten drukt om toch maar wat in uw mond te kunnen porren.

who needs morfine :love:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan