Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chizm

Legacy Member
Ben wat reviews aan het lezen, kaart is gewoon een pak sneller en blijft vrij koel (max 60 graden ofzo). Verbruik en lawaai boeien me niet, dat zal wss ook wel vrij ok zijn.

Vorda

Legacy Member
Vervolg van https://www.beyondgaming.be/archive...-met-het-samenstellen-van-een-computer.738596

jaloezie? Bwa, mogelijk wel een imagoprobleempje, maar mij maakt het niet echt uit. Ik merk van mezelf dat ik tegenwoordig alleen nog maar post in de topics die ik echt boeiend vind hier, i.t.t. Dutchman, die echt altijd opnieuw de moeite neemt om mooi naar de sticky te verwijzen enzo. Dat alleen al maakt dat hij inderdaad wel het uithangbord van dit subforum mag zijn voor mij.

Wel betwijfel ik het dat hij het zelf leuk vind om gecontacteerd te worden heel de tijd, ik heb hier toch ook al een reeks advies vragen via PM gehad waarbij ik gevraagd heb om er een topic van te maken en het over te laten aan de groep.

Mette2

Legacy Member
Ja, heb ik ook al meegemaakt, en zo 'n lijstje gaat dit alleen maar erger maken vrees ik. De mensen die hier elke dag advies geven weten wel ongeveer van elkaar in welke hardware zij "gespecialiseerd" zijn.

Mr. Humphries

Legacy Member
Pff, even ingewikkeld doen door het onderwerp te verschuiven ;) ...

Nee çava hoor, het was maar een ;). Ik krijg zelf ook regelmatig PM's met vragen over TV's. Dan voel ik me ook wel gevleid eigenlijk :).

phate_13

Legacy Member
Vorda zei:
Vervolg van https://www.beyondgaming.be/archive...-met-het-samenstellen-van-een-computer.738596

jaloezie? Bwa, mogelijk wel een imagoprobleempje, maar mij maakt het niet echt uit. Ik merk van mezelf dat ik tegenwoordig alleen nog maar post in de topics die ik echt boeiend vind hier, i.t.t. Dutchman, die echt altijd opnieuw de moeite neemt om mooi naar de sticky te verwijzen enzo. Dat alleen al maakt dat hij inderdaad wel het uithangbord van dit subforum mag zijn voor mij.

Wel betwijfel ik het dat hij het zelf leuk vind om gecontacteerd te worden heel de tijd, ik heb hier toch ook al een reeks advies vragen via PM gehad waarbij ik gevraagd heb om er een topic van te maken en het over te laten aan de groep.

Dat merk ik bij mezelf ook, hangt af van het moment wel natuurlijk, maar er zijn periodes dat ik enkel reageer als ik zie dat er incorrect advies word gegeven (meestal externen) of op een andere manier de mist in word gegaan of als er echt niet op gereageerd word door iemand anders. Terwijl op andere momenten ik elke keer reageer. :)

En welja, mij maakt het ook niet veel uit hoor, maar het is misschien wel een interessante discussie om te voeren. Zelf krijg ik ook soms pm-vragen, hangt dan af van de aard van de vraag of ik ze een topic laat maken of niet, of ze het daar verder laat afhandelen, maar op zich stoor ik mij daar niet echt aan. Als er een vraag zou komen van een persoon die eerst die sticky helemaal heeft doorgenomen, dan zal dat wellicht ook geen onnozel vraagske zijn dat je daar zelf in terugvind neem ik aan.

En het is inderdaad de vraag wat flyingdutchman vind van al die aandacht, dat kan misschien fijn zijn, maar kan ook beginnen vervelen denk ik, maar die vraag moeten we aan hem overlaten.

Mr. Humphries

Legacy Member
Het blijft natuurlijk nog altijd een aankoopadvies FORUM, dus is wel normaal dat er vragen gesteld blijven worden. Elke persoon is anders en wil iets anders. Dat is juist het leuke aan hardwareland en het forum. Soms voel ik me zelfs een verkoper :), oeps, ben ik ook van beroep blijkbaar ...

phate_13

Legacy Member
Inderdaad.

Wat ik trouwens wel belangrijk vind is dat er zoveel mogelijk in topics gebeurt en niet teveel in pm's. Om niet te ontsnappen aan het kritisch ook van de mede-adviesgever. Dingen veranderen/verouderen/... zo snel, dat een kritische blik van andere mensen zeker nodig is. Maar dat is evident denk ik. :)

SXe

Legacy Member
Ik krijg ook "dikwijls" (paar keer in de maand) PM's van mensen die een nieuwe pc willen kopen en ze gehoord hebben dat ik een gerespecteerd member ben :unsure:

flyingdutchman

Legacy Member
Sowhej, ik ben hier nogal populair blijkbaar.
hihi

Nee, om ff op alles en iedereen in 1x te reageren.

- Ik help mensen nooit via pm. Mijn antwoorden via PM zijn meestal vrij bot, op de manier van 'topic maken, iedereen gelijk voor de wet'. Ik wil verkomen dat alles terugvalt op 1 persoon (in dit geval ik) omdat de kwaliteit dan achteruit gaat. Het is goed dat we elkaar regelmatig aan de oren trekken. Zoals bvb Vorda met de videokaarten (enkele P's terug).

- Ik heb momenteel een 2 splitsing van mijn tijd. Of ik ben aan het werk Of ik zit thuis achter de PC wat te gamen/forumen. mn vriendjes zijn grotendeels op vakantie, dus dan blijft er niet veel meer over :p (en het weer suckt ook wel).

- Ik ben niet anders-er dan jullie. Ik heb ook veelal vlagen van of heel veel en netjes posten, of heel weinig en bot posten, etc... Ik post ook vooral op PC-samenstelling topics. Van TV's volg ik de boel te weinig/niet en van monitoren kijk ik zelf altijd bij tweakers, om me te laten adviseren... van randapparatuur neem ik niet eens de moeite om me tussen het 'kheb de steelseries en die is echt mega bom jonggg xoxo'-volk te mengen. Verder post ik meestal ook enkel als ik zie dat er iets beter kan of als ik 'de crew' moet beschermen tegen een-of-ander-random-schreeuwende-persoon.

- Als mensen mij specifiek viseren als zijnde 'de PC-advies god' voel ik me totaal niet gevleid, maar erger ik me er alleen maar aan omdat ik vind dat de rest veel meer eer toekomt als mezelf. Ook krijg ik dan het idee dat ze zitten te wachten totdat ik kom reageren en dat ze al de rest niet plausibel vinden.

- Ik krijg steeds meer en meer een soort voldoening als ik een mooie, inhoudelijk correcte, post kan neerzetten, die mooi gestructureerd is en die goed te volgen is door mensen die weinig tot geen PC kennis hebben. Maar dit is iets dat waarschijnlijk ook met mijn school te maken heeft.
Ik vind (zonder arrogant te zijn) dat ik hier steeds beter en beter in word (correct me if I'm wrong).

Als laatste kan ik me vaak wel mateloos irriteren aan die gasten die niet eens de moeite nemen om de sticky door te nemen of om andere topics door te lezen. Dat is echt de allerkleinste moeite die je kunt nemen als je 1000€ of meer gaat uitgeven.

that's it.

SXe

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Als laatste kan ik me vaak wel mateloos irriteren aan die gasten die niet eens de moeite nemen om de sticky door te nemen of om andere topics door te lezen. Dat is echt de allerkleinste moeite die je kunt nemen als je 1000€ of meer gaat uitgeven.

that's it.

²

De rest is bs. :p j/k hé :unsure:

Herr Doktor

Legacy Member
I'm back :cool:

Soit, door mijn beurs avonturen raad vanaf nu hier iedereen verplicht AMD aan :unsure:

---------------------------------

Vorda, FD, SXe, Mette & Phate zijn imo gezicht van het aankoopadvies te noemen.

Yank

Legacy Member
'k Zou ze vlug wat infractions geven omdat ze u vergeten, Davion!
Voor SXe is het zelf al niet meer nodig, die is blijkbaar al gebanned.

Xtala

Legacy Member
Ge weet toevallig nie waarom?
Ik zie niet direct ban/infraction waardige posts? :p

Yank

Legacy Member
't Zal wel niet met zijn posts wat meer naar beneden op het forum te maken hebben (lounge en zo) en de mods zullen de posts wel verwijderd/veranderd hebben.

Ofwel is het natuurlijk toch Davion die zijn jaloezie niet meer de baas kan :unsure:

Dawg (oi22)

Legacy Member
Sxe is dan wel een 'gerespecteerd member' hier , een paar forums hieronder..is hij een totaal ander persoon ...:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan