Archief - Game PC 800/900 euro wooooot!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chizm

Legacy Member
Hallo,

Het verhaal zit zo: een maat en ik hadden zo een dikke twee jaar terug een gaming laptop gekocht bij Tones (compal fl90 met 8600m gt graka). Geheel toevallig:ironic: zijn onze laptops in een zelfde tijdspanne (2 a 3 drie maanden) stuk gegaan, het moederbord was bij hem en mij kapot+bij mij graka.

Tijd dus voor een nieuwe PC. Mijn budget ligt rond de 900 euro, dat van hem rond de 800 euro, maarr kan tot 900 gaan. Hij wil immers ook nog een nieuw scherm (full hd, 1900x1080/1200).

Ik ga zelf nog wachten tot september voor de aankoop aangezien ik nog met herexamens zit, en ik ken mijzelf, als die pc hier nu zou staan ik zou er ni af kunnen blijven.

Het gaat hier dus voornamelijk om de PC van ne vriend.

Budget: 800-900 euro
Eisen: Moet toch een tijd kunnen meegaan, deftig gamen, rest is standaard applicaties zoals photoshop, office e.d.
Scherm hoeven jullie niet voor te stellen daar zorg ik wel voor.

Ik zelf zou ongeveer hetzelfde systeem nemen als hem, dus met deze thread sla ik 2 vliegen in 1 klap. Ik twijfel wel nog tss de 965 quadcore of de 1055t...de quadcore is sneller, de 1055 is wel meer futureproof (het is de bedoeling dat de pc een tijd zou meegaan, maar ja wat is 2 jaar tijd op hardwaregebied..) maar dan iets trager. Wat zouden jullie doen?

Qua graka...5770 of 5850. Op 1920x1*** spelen vereist wel wat kracht denk ik.

Alvast bedankt!

Chizm

Legacy Member
Neenee, in totaal heeftem 1000 euro beschikbaar, dus 800 desktop en 200 scherm, ma ik bespreek hier enkel den desktop, 800 dus. EVENTUEEL wil hij tot 900 gaan.

Mette2

Legacy Member
Chizm zei:
Ik twijfel wel nog tss de 965 quadcore of de 1055t...de quadcore is sneller, de 1055 is wel meer futureproof

en de 1055T heeft Turbo Core Technology, die draait bij =< 3 cores aan 3.2Ghz

scheelt dus niet veel met de 965...

Chizm

Legacy Member
Das waar, hoe zit het met overklokken? 965 zal wel vrij makkelijk 3,8 à 4 ghz halen zeker? Hoe zit dat met de 1055t?

Chizm

Legacy Member
Jammer dat je in België zo moeilijk aan verschillende versies enzo van grafische kaarten kan geraken. Als je het aanbod van azerty.nl dan ziet...ook is alles in holland een beetje goedkoper.

Iets dat mij nu te binnen schiet ivm kostenbesparing. Is het niet beter om nu een 5770 vapor x te kopen en volgend jaar, wnn de 6 serie uit is, een duurdere 5850 of zelfs 5870 die dan al wss in prijs is gezakt...?

Chizm

Legacy Member
bij Alternate.be:

CPUs Koelers :Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100

CPU: AMD PHENOM II 965 BE

GRAKA: ATI Radeon HD5000 Asus EAH5850 DirectCu TOP/2DIS

Voeding: Antec Earthwatts 750

Kast: CM 690 II Advanced

DVD-reWriters: Samsung SH-S223C

MOBO: ASRock 890GX Extreme3

HDD: Samsung Spinpoint F3

MEM: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit, CL 9-9-9-24

In totaal iets meer dan 1000 euro, wat denken jullie?

SXe

Legacy Member
In orde MAAR:

Op de voeding kan je nog 100 Watt minder gaan met gemak.
En de grafische kaart vervangen door 2 HD 5770's, die kosten evenveel als 1 HD 5850 maar presteren even goed als een HD 5870.

Chizm

Legacy Member
Ik weet dat dat minder kost maar ik ga het toch niet doen, want met 2x5770 zit ik heel goed maar dan voor een korte periode. Binnen relatief korte tijd komt de 6 serie uit en als je dan meer power nodig hebt sta je daar dan met je double 5770...

Daarom dus nu 1 5850, en als het later nodig blijkt kan ik er nog 1 bijprikken (prijs zal dan ook weer gezakt zijn).

M_K_

Legacy Member
Chizm zei:
Ik weet dat dat minder kost maar ik ga het toch niet doen, want met 2x5770 zit ik heel goed maar dan voor een korte periode. Binnen relatief korte tijd komt de 6 serie uit en als je dan meer power nodig hebt sta je daar dan met je double 5770...

Daarom dus nu 1 5850, en als het later nodig blijkt kan ik er nog 1 bijprikken (prijs zal dan ook weer gezakt zijn).

bedoel je dan crossfire van een 5850 en een 6xxx? want dat gaat nie lukken hoor.

SXe

Legacy Member
Chizm zei:
Ik weet dat dat minder kost maar ik ga het toch niet doen, want met 2x5770 zit ik heel goed maar dan voor een korte periode. Binnen relatief korte tijd komt de 6 serie uit en als je dan meer power nodig hebt sta je daar dan met je double 5770...

Daarom dus nu 1 5850, en als het later nodig blijkt kan ik er nog 1 bijprikken (prijs zal dan ook weer gezakt zijn).

Tegen de tijd dat 2 HD 5770's versleten zijn zijn 2 HD 5850 ook versleten hoor. Dus ga voor de 2 5770's ipv je eigen goesting te doen, je krijgt meer prestatie voor minder geld.

phate_13

Legacy Member
Welja, ik zou niet zeggen dat tegen die tijd 2*HD5850 versleten is. Wat wellicht wel het geval gaat zijn is dat je dan beter je HD5850 verkoopt en een nieuwe gpu koopt ipv eentje bij te steken.

Over het algemeen blijft het toch het geval dat je crossfire best onmiddellijk doet, of niet. Kan natuurlijk zijn dat dat in de toekomst veranderd.

Chizm

Legacy Member
Wel ja het zit zo, ik ga vnl 'oudere' games spelen, zoals rome total war en company of heroes. Deze kunnen niet gebruik maken (denk ik) van multiple gpu's dus denk ik eraan om beter 1 krachtige kaart te nemen...

Edit: ik ga gamen op een 24 inch full hd scherm dus kzal wel wat power nodig hebben.
Plus: Als er in de toekomst een nieuw spel vershcijnt dat ik écht wil spelen (shogun/rome II of diablo 3) dan kan ik nog een kaart erbij doen.

MajorK

Legacy Member
en waarom geen GTX460 1GB versie. Die is 100 euro goedkoper dan de 5850 met +- dezelfde prestaties.

Chizm

Legacy Member
Toch wel wat trager hoor, ik denk dat gtx460=5830, 5850 is toch nog een ander paar mouwen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan