Archief - Game PC 800/900 euro wooooot!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Games die geen crossfire ondersteunen hebben meer dan genoeg aan één HD5770...

Chizm

Legacy Member
Of mss nu voor een 1090t gaan met 5770...dan kom ik op hetzelfde bedrag uit. Als de 6serie dan uitkomt, mijn 5770 verkopen en een 68** erin proppen.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Vergeet wel niet , één 5770 is wel niet genoeg om op 1920x1200 te spelen.

Company Of Heroes mag dan wel een 'oude game' zijn maar het word nog altijd gebruikt voor benchmarks en vereist zeker nog een goede GPU voor full hd te spelen.

Vorda

Legacy Member
Oudere games werken trouwens wel gewoon met Crossfire hoor. Soms heb je een tweak ofzo nodig, maar ik heb nog geen enkele game gevonden die compleet geen gebruik maakt van CF maar wel een 5770 meer dan 50% kan belasten.

Google anders even naar je game naam + "crossfire", zou meteen duidelijk moeten zijn of het werkt of niet.

Chizm

Legacy Member
Hej Vorda, bedankt voor de tip.

Verder nog een vraag: zou ik de asrock 870 of 890 nemen? 890 heeft onboard gpu maar dat heb ik dus niet nodig dus logischerwijze zou ik de 870 nemen maarrr ik zie juist dat de 870 2x PCI-E x16 sloten heeft en de 890 heeft er 3.

Wil dit nu zeggen dat ik op de 870 in de toekomst 2 kaarten in crossfire kan draaien, allebei verbonden via een x16 slot? Ik had gelezen dat de meeste videokaarten tegenwoordig 2 sloten nodig hebben...enige duidelijkheid graag :).

Vorda

Legacy Member
Crossfire scaled niet geweldig na 2 kaarten, maar met het 890 chipset kan je 3 kaarten in CF zetten.

Het feit dat de meeste GPU's 2 slots nodig hebben wilt gewoon zeggen dat ze heel 'dik' zijn. Dus je kan het slot 'onder' je GPU niet gebruiken. Nu, ontwerpers weten dit ook en zetten altijd 2 andere sloten tussen ieder PCIe x8/x16 slot. Niets om je zorgen om te maken dus.
(sterker nog, ik heb een custom koeler op mijn CF kaarten staan, 1 kaart neemt zelfs 3 slots in beslag hier, nu kan ik wel geen enkele gewone PCI kaart in men pc steken :p )

870 draait dus perfect 2x 5770.

Chizm

Legacy Member
Ideaal, kan ik met 870 in de toekomst nog xfire doen!

Trouwens wie heeft er behoefte aan 3 kaarten in xfire :p

Chizm

Legacy Member
Ok, finale versie:

MOBO: Asrock 870 Extreme 3

CPU: AMD 1090T :cool:

GRAKA: sapphire hd 5770 vapor-x

MEM: GeIL 4 gb 1333mhz

Kast: CM 690 II advanced

Voeding: Antec True Power new series 650 watt

HDD: Samsung spinpoint F3

DVD: samsung sh-s223c zwartttt

Koeler cpu: Scythe Mugen 2 rev B + koelpasta arctic silver silver 5

Kenshi

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Vergeet wel niet , één 5770 is wel niet genoeg om op 1920x1200 te spelen.

Ik heb daar nochtans geen enkel probleem mee hoor, ik heb wel niet de gewoonte om AA aan te zetten. Voor de rest no problem.

Chizm

Legacy Member
Ben toch weer aan eht twijfelen over het moederbord..toch maar asrock nemen, maar asus, msi....

Ook aan het twijfelen tss scythe koeling of watercooling corsair/noctua

flyingdutchman

Legacy Member
Je kent ons advies, al de andere bedenkingen gaan wij toch niet mee instemmen :).

Vorda

Legacy Member
Ook aan het twijfelen tss scythe koeling of watercooling corsair/noctua
Hangt af van budget, zijn allen goede opties. Als je geen fervente overclocker bent zou ik wel bij de mugen blijven.

xpr0g

Legacy Member
Moet je koelpasta ook bijkopen als je je pc laat assembleren bij alternate? En is dat van belang? want heb daar een pc besteld maar heb dit niet gedaan?( sorry voor offtopic maar ga hiervoor geen nieuw topic starten.)

rafbanaan

Legacy Member
Als je je pc laat assembleren moet je toch geen koelpasta hebben ?

Ik weet niet of dat alternate ook al je dozen mee stuurt. Anders zit het wel bij de koeler.

flyingdutchman

Legacy Member
onder iedere koeler (ook de boxed) zit een laagje pasta, dat gebruiken zij gwn als ze je PC assembleren.
Als je nu zelf in de toekomst een keer de koeler losmaakt, dan moet je wel zelf pasta gaan gebruiken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan