Archief - Game PC 800/900 euro wooooot!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chizm

Legacy Member
Hoeveel onderhoud vergt watercooling eigenlijk? Moet je dat water enzo vervangen?

flyingdutchman

Legacy Member
Hangt ervan af. closedloops (zoals de Corsair H50/H70 en de Cooler master aquagate (of hoe heette dat) en die dingen van Cool-it) vereisen geen onderhoud. Gewoon plaatsen en gaan, zoals een ordinaire luchtkoeler dus.

Custom loops (dus zelf pomp,slangen,fittingen,reservoir,rads,etc kopen) moet je eerst meten voor de lengte van je slangen (je moet die immers zelf afsnijden), dan moet je ze testen voor waterdichtheid (dus zonder hardware), vervolgens kun je ze in je systeem inbouwen en moet je af en toe je waterpijl eens checken, aangezien het systeem super langzaam leegloopt vanwege de kleine poriën in de slangen waardoor het water verdampt (uiteraard, hoe beter de slangen, hoe minder water verdampt) en dus af en toe een beetje water bijvullen.

Dan moet je ieder jaar al je water eruit laten lopen en opnieuw vullen.
Valt opzich allemaal wel mee, je moet het enkel even weten hoe en wat.

PS: water = coolant (speciaal water met allerlei chemische stofjes tegen algen en kalkvorming e.d. ,gewoon kraanwater NIET gebruiken)

PS2: bij een closed loop worden er meestal (dure) slangen gebruikte van speciale compounds (oa met een PTFE (aka teflon) laagje) waardoor de systemen eigenlijk helemaal niet hoeven bijgevuld te worden.

Chizm

Legacy Member
Ok de finale versie der finale versies is er:

MOBO: MSI P55 GD65

CPU: i5-760

GRAKA: sapphire HD 5770 vapor-x

HDD: samsung spinpoint f3

MEM: 2x 4gb GeIL 1333mhz, CL9 9-9-24

DVDRW: samsung sh-s223c

VOEDING: antec truepower 650 wat, new series

KAST: CM 690 II Advanced

CPU koeler: scythe mugen 2 rev b + koelpast arctic silver silver 5

Deze setup is dus definitief; alleen nog beke twijfel over silver 5 of mx-2 koelpasta maar dat zal niet veel uitmaken denkik.

ff bumpen :)

Vorda

Legacy Member
We hebben toch al heel het topic lang een ander mobo aangeraden? Geef mij eens de voordelen van dit mobo boven de ASRock :s
Je hebt nu 8 gig genomen, dikke overkill voor jou waarschijnlijk. Niet om stereotypes te maken, maar de mensen die echt 8 gig kunnen gebruiken zijn meestal niet degenen die aankoopadvies nodig hebben ;)

Chizm

Legacy Member
Ik dacht dat ik asrock deluxe 3 nergens vond op alternate, dus voor msi gekozen.

En dat geheugen staat in promotie, dus ik spaar 50 euro uit :).

Chizm

Legacy Member
lol, akkoord, ik zal de asrock met een ander mobo verward hebben. Maar wat zijn nou de voordelen eigenlijk van deze asrock tov de msi gd65?

Chizm

Legacy Member
ah crap, 6gb sata is voor snellere hd enzo zeker..? Nu moet ik weer gaan veranderen.

flyingdutchman

Legacy Member
sata 6gb (aka sata3) is backwards compatible, dus alle oude schijven (sata1,huidige sata2) werken gewoon erop. Echter ben je dan toekomst proof...
Onze aankoopadvies sticky is grotendeels gebaseerd op alternate, het is haast onmogelijk dat je die onderdelen niet op alternate terugvind. Bij de andere webshops ga je eventueel een ander moederbord moeten nemen.

Chizm

Legacy Member
Goed dus als het van jou afhing zou je gaan voor de asrock ipv msi. Dan doe ik dat ook!

flyingdutchman

Legacy Member
Geloof me, we zijn al ff bezig om goede alternatieven te vinden voor dat ASRock bord, aangezien het op veel plaatsen niet te krijgen is. Maar op de P55 chipset is de ASRock P55 Deluxe3 echt heer en meester.
Je moet bij andere merken (MSI, ASUS, GIGAB) een hoop geld neerleggen om een bord met gelijke feautures te krijgen. Veel borden van de concurrentie hebben vaak wel USB3,SATA3 maar dan weer geen CF, of wel CF maar geen USB3,SATA3, etc etc.
Dan zijn er nog een hele hoop borden die OF USB3,SATA3 OF CF kunnen vanwege een bandwith probleem met de P55 chipset (Dat door ASRock is opgelost met een PLX chip die de andere merken vaak missen) en dan blijven er nog maar een aantal over die echt kunnen concureren met dit bord. Dan zit je al bij borden van 200€+.

Vorda

Legacy Member
over de 460 discussie:

je topic nog eens doorgelezen:
Op de eerste pagina dit advies
en waarom geen GTX460 1GB versie. [etc]
Op de tweede pagina dan dit van jouw:
Of mss nu voor een 1090t gaan met 5770...dan kom ik op hetzelfde bedrag uit. Als de 6serie dan uitkomt, mijn 5770 verkopen en een 68** erin proppen.
Ik zie niet goed in waarom dat veranderd zou zijn. Nu een (goedkope!) 5770 en later een dure 68** is de beste optie voor jou, zo lang je "oudere" games blijft spelen. Mocht je toch moderne games willen spelen nu al, dan is de 460 de beste optie. Moderne games op super quality: 5770 CF.
(al dit is al gezegd op de vorige pagina's van je topic)

Chizm

Legacy Member
Ok Vorda, ff verder discussieren in mn eigen topic.

Mn budget voor de graka was afhankelijk van wat voor een CPU ik ging nemen. Eerst ging ik voor de 1090t, maar dat is al verandert naar de i5 760, currently @ 180 euro @alternate. Ruimte vrij dus voor betere graka. Een betere graka zou al gauw 300+ euro kosten en aangezien ik dat er niet voor over heb, heb ik dus geopteerd voor extra geheugen (in promotie). Ik had sowieso toch al een voor een vapor x gekozen, de 5770. Maar nu ik wat meer lees over de gigabyte gtx 460 zal ik die toch maar nemen (amper 10 euro duurder).

Ik wil mij ook excuseren als ik te veel vragen stel, ik wil gewoon net als iedereen de best mogelijk bang for da buck :cool:.

Edit: Tja ik had gezegd dat ikd an zou upgraden naar de 6*** serie..maar ik ken mezelf, upgraden gebeurt pas als het écht nodig zou zijn. En wie weet hoelang dat nog gaat duren!

Vorda

Legacy Member
Ik wil mij ook excuseren als ik te veel vragen stel, ik wil gewoon net als iedereen de best mogelijk bang for da buck .
Absoluut geen probleem, ik ben gewoon geboeid in de logica achter de keuzes. Goede uiteenzetting dus :)

Nooby4Ever

Legacy Member
Chizm zei:
Ik wil mij ook excuseren als ik te veel vragen stel, ik wil gewoon net als iedereen de best mogelijk bang for da buck :cool:

np, wilt iedereen hoor als hij een nieuw systeem koopt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan