Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Wat is daar zoveel beter aan dan de 1055T? Of kijk ik ergens overheen?

Mette2

Legacy Member
1. Tis een Black Edition
2. prijs/prestatie waarschijnlijk beter dan de 1090T
3. turbo clocks 100Mhz hoger dan zijn broertjes (maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar)

phate_13

Legacy Member
Ah, vooral dat van die Black Edition is inderdaad interessant, daar had ik over gekeken toen ik doorklikte naar het duitse deel. Dan is er vanaf dan inderdaad geen reden meer om nog een 1090T aan te raden.

Jerk

Legacy Member
Uit wat leiden jullie af dat het een black edition is?

Bij de afbeelding staat namelijk "Die Abbildungen müssen nicht den tatsächlichen Produkten entsprechen" of dus dat het niet het echte product voorstelt.

Herr Doktor

Legacy Member
Juist op tweakers een intressant artikeltje gelezen over een GTX460 in SLI.

Anyway zijn er hier voorstanders voor een 2de hands budget gaming systeem?

phate_13

Legacy Member
Ik ben er wel voorstander van, alleen denk ik dat dat redelijk moeilijk is. Ik zie hier soms echte koopjes voorbij komen, maar die verschillen bijna altijd, en voor de echte koopjes moet je echt uitkijken en snel reageren. Om met alle factoren rekening te houden, dat is echt onbegonnen werk.

Vorda

Legacy Member
Merdor zei:
Juist op tweakers een intressant artikeltje gelezen over een GTX460 in SLI.

Anyway zijn er hier voorstanders voor een 2de hands budget gaming systeem?

Zo speciaal was het artikel toch niet? Ik wist iig al langer dat een 460 SLI extreem goede prijs/kwaliteit is. 460 is eigenlijk hetzelfde succesverhaal als 5770, maar met hogere prestaties en budget.

Ik zou geen tweedehands adviezen gaan maken, redenen die Phate opsomt. Ik vind dat we hier mensen al genoeg op de mogelijkheid tot tweedehands wijzen als we merken dat het een optie is, en er dan altijd duidelijk bij vermelden dat ze om raad mogen vragen voor ze een tweedehands systeem kiezen.

Vorda

Legacy Member
Hangt er vanaf of je denkt te overclocken. Zoniet vind ik de 1055T betere kwaliteit/prijs.

Hmm, ik lees net op wat fora dat de Asus CuCore eigenlijk een slechtere koeler heeft dan een standaard 5770. Mijn ervaring met dit model beaamt dit, gelukkig had ik hem gekocht om een custom koeler op te zetten die enkel op dat model past ;)

Ik zou aanraden om die Asus af te raden, zelfs al is hij de goedkoopste. Aanzienlijk luider dan de concurrentie. De Club3D is momenteel de goedkoopste en die heeft dan nog de heel stille custom koeler van Arctic Cooling: http://www.alternate.be/html/produc...ARE&l1=Grafische+kaarten&l2=Alle+PCIe+kaarten .

SXe

Legacy Member
Daddy's back you bi... :unsure: Juist, kmoet mij een beetje inhouden :p De teller staat op 15 :sop:

Vorda

Legacy Member
Wat zijn de straffen eigenlijk? Ik heb eens op een zatte avond 15 in één keer voor een vol jaar gekregen :(

SXe

Legacy Member
10 punten= 1 dag ban.
15 punten= 2 dagen ban. (wat ik dus nu heb gehad)
20 punten= 3 dagen ban.
25 punten= 4 dagen ban.
En 30 punten= perm ban.

Morgen valt er trouwens nog een off topic infra weg van 2 punten :)

steffoe

Legacy Member
Vorda zei:
Hangt er vanaf of je denkt te overclocken. Zoniet vind ik de 1055T betere kwaliteit/prijs.

Ik zou die cpu gewoon overclocken tot 3.2, zoals de turbo frequentie, maar dan op alle 6 cores. Alhoewel ik het zeer sterk betwijfel of ik dit zou merken. Verbruik en warmte zijn normaal geen probleem. De stroom betaal ik niet en de warmte zou ik normaal met een mugen II en met die antec p183 gemakkelijk weg krijgen.

Mette2

Legacy Member
On Topic

Uit de sticky :

CPU's: we kiezen hier voor game-cpu's , met de nadruk op hoge clocksnelheden, veel cache, en een goede keuze voor Quadcore (volledige ondersteuning door games komt er nu aan, Hyper Threading is 100% nutteloos)

misschien toch iets duidelijker uitleggen dat het aantal cores belangrijk is omdat de nieuwste games meer en meer voor multicore cpu 's zijn geprogrammeerd, en dat we daarom voor minstens een quadcore opteren... dit om discussies zoals deze te vermijden : https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/nieuwe-gamepc.739484

Vorda

Legacy Member
Systeem 3 raad 2 ASRock aan: 870 en 880G.
Waarom? 880G is enkel de moeite als je IGP of 3-way CF wilt gebruiken voor zover ik weet.

Mette2

Legacy Member
Ik denk dat de reden was dat de 870 Extreme3 niet overal verkrijgbaar was, dat is nu ondertussen al wel het geval...

Binnekort (september?) de sticky nog eens een update geven?

Mette2

Legacy Member
Mag systeem 2 nog geen moederbord met 8xx serie chipset hebben? Prijsverschil tussen systeem 1 en 2 is toch kleiner dan tussen 2 en 3.

phate_13

Legacy Member
Ik zou het er inderdaad bijzetten, maar dan misschien wel eerder als optie. (Mss met een klein beetje uitleg van de meerwaarde?)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan