Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Reviews niet te vinden, maar zijn wss mooie deals, hoogstwaarschijnlijk gebouwd door Channel Well (die ook de meeste corsairs maken), (zeer) mooie 12V rails en eindelijk nog een cheape 450W PSU met 2 pci-e aansluitingen bovenop de xfx core 450. Idem voor de 650W met zijn 4 pci-e aansluitingen (kan mooi alternatief zijn voor xfx xxx 650 als modulaire psu met die aansluitingen).

Ik hoop van harte op een deftige review ergens.

Twinturbo

Legacy Member
Toch even nog een update doen met iets belangrijks te vermelden.

Sinds enkele dagen is er een AMD Phenom X4 960T BE verkrijgbaar.
AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Dit is eigenlijk een quadcore gebaseerd op de Thuban architectuur (AMD X6).
AMD heeft 2 van de cores op de chip gelockt en blijven er dus maar 4 over op 3Ghz.
TDP is dan ook van 125W naar 95W gegaan (TDP X4 955 is ook 125W).

Niet alleen is deze goedkoper dan de 955 BE (+- 15 euro) maar heeft blijkbaar ook een hoge kans om de 2 resterende cores unlocken en maak je er zelf een hexacore van!

ALTERNATE - HARDWARE - Processoren (CPU) - Desktop - Socket AM3 - AMD Phenom II X4 960T
Me like!

Naar mijn mening de beste cpu voor budget game pc momenteel verkrijgbaar.

SXe

Legacy Member
Off topic:

Ik zit hier nog altijd te wachten om mijn Asus P7P55D voor terug uit RMA te komen, maar ik ben het wachten gewoon beu (pc is al kapot sinds 18/11)... Kwas dus is aant zien bij Alternate en ik zag daar de Asrock H55M-LE staan. Ik denk dat ik gewoon dat ga kopen...

Er zal wel toevallig niemand zijn dat ervaring heeft met dat bordje zeker? :p

Grootste verschil is dat de Asrock µATX is en de Asus gewoon ATX. Ik veronderstel dat dat niet gaat plooien als ik mijn 6950 daar in steek? :unsure:

phate_13

Legacy Member
Hoe bedoel je precies? Wat denk je dat het probleem zal zijn? Ik zie er precies geen?

SXe

Legacy Member
Twas eerder als grap bedoeld :p


Maar ik zit met een probleem.

PC terug in elkaar gestoken met de ASrock H55M-LE.
Ik krijg geen beeld nu. Er zit een HD 6950 in icm een i5 750. Ik weet dat een i5 750 geen onboard GPU beeld ondersteunt, maar volgens mij is er iets in de BIOS dat ik moet omzetten van onboard gpu naar de 6950. Maar ik krijg geen beeld, dus kan ik het niet zien :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan