Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Stuur jij maar eens case van 25kg naar Nederland...
ik zou daarom ook nooit een geassembleerde pc uit nederland laten komen, wel losse onderdelen, het probleem vinden onder die losse onderdelen valt meestal wel mee (tenzij je echt aan niks van reserveonderdelen kan komen, maar in 2011 kan ik me dat niet inbeelden (vrienden, familie, buren,... hebben allemaal pc's)).

En de keuze goedkoper <-> snellere service is puur persoonlijk dus daarover discussieren is nogal nutteloos lijkt me :).

flyingdutchman

Legacy Member
Ik denk dat iedereen het wel vat soulreaper, maar wat voor jou 'evident' lijkt is voor anderen niet zo. Ik koop haast altijd bij azerty, ook toen ik nog in Belgie woonde. De service daar is echt fantastisch.

soulreaper

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Ik denk dat iedereen het wel vat soulreaper, maar wat voor jou 'evident' lijkt is voor anderen niet zo. Ik koop haast altijd bij azerty, ook toen ik nog in Belgie woonde. De service daar is echt fantastisch.

Is niet moeilijk. Der was geen enkele degelijke pc shop in de buurt van Maaseik. En ik kan het weten, heb daar zelf 32 jaar gewoond :p

flyingdutchman

Legacy Member
jawel hoor :). Regenboog computers in Sittard was altijd erg goed. Eerlijke prijzen en goede service, is nu alleen failliet , mja :p.

R3L4X

Legacy Member
Eventjes off-topic om niet zelf een thread te moeten starten : Voor games de Nvidia 560GTX Ti / AMD Radeon 6950 HD 2GB => beiden met aftermarket cooler.

In benchmarks vergelijkt men meestal de 1GB versies met elkaar, dus ik vraag me af of de 6950 zijn 40 euro meer dan waard is.

Twinturbo

Legacy Member
Naar de toekomst toe zullen games meer en meer geheugen vergen van de videokaart. Evenals gaan we ook niet eeuwig bij 1080p zitten :) volgende stap is 2560x1440 en daar gaat het extra geheugen ook van pas komen.

R3L4X

Legacy Member
Twinturbo zei:
Naar de toekomst toe zullen games meer en meer geheugen vergen van de videokaart. Evenals gaan we ook niet eeuwig bij 1080p zitten :) volgende stap is 2560x1440 en daar gaat het extra geheugen ook van pas komen.

Waarschijnlijk gaat dat ook gepaard gaan met grotere schermen niet? Je kan toch moeilijk die resolutie op een 22-24" scherm (tenzij meerdere) bekijken.

Twinturbo

Legacy Member
Dat klopt. Volgende standaard voor enkel scherm zal in mijn ogen 27" 2560x1440 zijn. Net als we nu 23"/24" 1920 x 1080, hiervoor 20" en daarvoor 17" hadden.

phate_13

Legacy Member
Waarom zou het moeilijk zijn om die resolutie op een 20" scherm (bijvoorbeeld) te bekijken? Een iPhone 4 heeft een resolutie van 960 bij 640 pixels op een oppervlakte van 3.5". Ok, je bekijkt dat ook van iets dichterbij, maar om maar duidelijk te maken dat het idee toch zo gek nog niet is. Of je ziet genoeg 15" laptops waarbij je de mogelijkheid hebt om een full-HD resolutie te kiezen. Of het nuttig is, dat is een andere vraag, en ga ik hier in het midden laten. Maar gek is het alleszins niet.

R3L4X

Legacy Member
phate_13 zei:
Waarom zou het moeilijk zijn om die resolutie op een 20" scherm (bijvoorbeeld) te bekijken? Een iPhone 4 heeft een resolutie van 960 bij 640 pixels op een oppervlakte van 3.5". Ok, je bekijkt dat ook van iets dichterbij, maar om maar duidelijk te maken dat het idee toch zo gek nog niet is. Of je ziet genoeg 15" laptops waarbij je de mogelijkheid hebt om een full-HD resolutie te kiezen. Of het nuttig is, dat is een andere vraag, en ga ik hier in het midden laten. Maar gek is het alleszins niet.

Daar heb je een punt maar daar ik vrij ver van mijn bureau zit is 1920*1080 op mijn 23" scherm ongeveer even groot als ik dichtbij mijn laptop met 1280*780 van 15" zit.

Imo zou zo een hoge resolutie moeilijk te lezen zijn dan, een groter scherm zou dan van pas komen.
Zou wel wat minder plaats hebben op mijn bureau :p.

phate_13

Legacy Member
Waarom zou een hoger resolutie moeilijker te lezen zijn? Dat maakt juist alles scherper... Ik denk dat je de resolutie nu verwart met de grootte van de tekst ed. Op éénzelfde grootte met een hogere resolutie zullen dingen alleen maar scherper worden, en dus duidelijker leesbaar. (Maar daarmee dus de opmerking omtrent het "nut", vanaf een bepaalde resolutie zal er niet direct een zichtbare verbetering zijn.)

R3L4X

Legacy Member
Ik vind het persoonlijk nutteloos, sommige games op very high tegenwoordig doen al zeer aan mijn ogen :p.

Twinturbo

Legacy Member
Systeem 3:

Case: Antec Threehundred ~ 60 &euro;
CPU: Intel i5 2400 ~ 165 &euro;
Mobo: Asrock H61 iCafe ~ 75 &euro;
GPU: GTX 560 Ti 1Gb ~ 205 &euro;
HD: Samsung F3 1Tb ~ 50 &euro;
RAM: 4Gb DDR3 1333mhz RAM ~ 35 &euro;
Voeding: XFX Core 450W ~ 50 &euro;
DVD-RW ~ 18 &euro;
Verzending ~ 20 &euro;

Totaal: 658 &euro;

Opties:
+ Samenstelling ~ 30 &euro;
+ OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100&euro;

Heb nog wat verder zitten kijken naar moederborden voor dit systeem.
ASRock H67DE3 (&euro; 97,90 Alternate) / MSI PH67A-C43 (&euro; 91,54 P4PC).

het MSI moederbord beschikt niet over de videouitgangen die je normaal van een H67 moederbord zou verwachten, maar heeft wel 4 USB 2.0 en 1 PCI slot meer dan het ASRock moederbord dat deze videouitgangen wel heeft.

ASRock H67DE3:
VGA, HDMI, DVI uitgang.
2 x PCI sloten.
4 x USB 2.0
2 x USB 3.0
2 x SATAIII
4 x SATAII

MSI PH67A-C43:
Geen VGA, HDMI, DVI uitgang.
3 x PCI sloten.
8 x USB 2.0
2 x USB 3.0
2 x SATAIII
4 x SATAII

Mijn voorkeur zou uitgaan naar het MSI moederbord, aangezien we hier toch voor een dedicated grafische kaart gaan en de videouitgangen op het moederbord niet gaan nodig hebben.

Borden met crossfire (weliswaar 16x/x4) kosten niet veel meer. kwam uit op een Asus P8H67 (&euro; 114,90 Alternate, &euro; 106,99 P4PC). ASRock P67 Pro3 SE &euro; (107,90 Alternate). Met deze borden is het natuurlijk veel interessanter voor een AMD kaart te kiezen ipv een nVidia kaart.

Beide beschikken over 2 x SATAIII, 4 x SATAII, 2 x USB 3.0 en 6 x USB 2.0. grootste verschil is natuurlijk de chipset. De Asus beschikt ook over 3 PCI sloten.

Darkwing Duck

Legacy Member
Is het eigenlijk enkel de 650watt versie van xfx die met een tikkende fan zit of heeft de 550 dat ook? Heeft er iemand daar een linkje van? Google gaf niet echt iets concreet.

Twinturbo

Legacy Member
Het lijkt enkel een probleem bij de 650W/750W versies. Over de 450W/550W is niets te vinden.

mdgf

Legacy Member
Nu zijn de 450/550 wel nog maar een maand of 3 oud, maar aangezien er niets van te vinden is hoop ik dat het gefikst is. Langs de andere kant was het wel aanwezig bij zowel de 650/750(/850) XXX/Black als Core edities.

Ik vraag me bij de xxx/black edities wel af of het enkel bij die met de fluo fan is (er zijn van alle 3 2 versies op de markt, met verschillende fan, een fluo en een grijs).
Tegenwoordig is het vooral die met de grijze fan die verkocht wordt (maar eerst was er enkel de fluo fan) denk ik?

Twinturbo

Legacy Member
Twinturbo zei:
Systeem 1:

Case: Antec NSK4482 (380W) ~ 85 €
CPU: AMD X2 255 ~ 55 €
Mobo: Asrock 770 Extreme ~ 70 €
GPU: AMD 5770/6770 1Gb ~ 105 €
HD: Samsung F3 500Gb ~ 40 €
RAM: 4Gb DDR3 1333mhz RAM ~ 35 €
DVD-RW ~ 18 €
Verzending ~ 20 €

Totaal: 428 €

Opties:
+ Samenstelling ~ 30 €
+ OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100 €

Systeem 2

Case: Antec NSK4482 (380W) ~ 85 €
CPU: AMD X4 955 ~ 105 €
Mobo: Asrock 770 Extreme ~ 70 €
GPU: AMD 6850 1Gb ~ 145 €
HD: Samsung F3 1Tb ~ 50 €
RAM: 4Gb DDR3 1333mhz RAM ~ 35 €
DVD-RW ~ 18 €
Verzending ~ 20 €

Totaal: 508 €

Opties:
+ Samenstelling ~ 30 €
+ OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100 €
+ AMD 6870 (+15 €)

Systeem 3:

Case: Antec Threehundred ~ 60 €
CPU: Intel i5 2400 ~ 165 €
Mobo: MSI PH67A-C43 ~ 95 €
GPU: GTX 560 Ti 1Gb ~ 205 €
HD: Samsung F3 1Tb ~ 50 €
RAM: 4Gb DDR3 1333mhz RAM ~ 35 €
Voeding: XFX Core 450W ~ 50 €
DVD-RW ~ 18 €
Verzending ~ 20 €

Totaal: 698 €

Opties:
+ Samenstelling ~ 30 €
+ OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€

Systeem 4:

Case: Cooler Master 690 II Lite/Basic ~ 70 €
CPU: Intel i5 2500K ~ 190 €
Mobo: Asrock P67 Extreme 4/MSI P67A GD65/Asus P8P67 Pro ~ 145 €
GPU: AMD 6950 2Gb ~ 230 €
HD: Samsung F3 1Tb ~ 50 €
RAM: 4Gb DDR3 1333mhz RAM ~ 35 €
Voeding: Corsair TX 650W ~ 80 €
Koeler: Scythe Mugen 2 Rev B ~ 38 €
DVD-RW ~ 18 €
Verzending ~ 20 €

Totaal: 856 €

Opties:
+ Cooler Master HAF 922 (+30 €)
+ Samenstelling ~ 30 €
+ OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€ €
+ AMD 6950 2Gb ~ 230 €
+ Crucial M4 64Gb ~ 105 €

Moederbord Systeem 3 aangepast naar MSI PH67A-C43 ~ 95 €

Toch aan het twijfelen voor systeem 1 & 2 geen aparte kast en voeding te gebruiken.

Kasten die me in het oog springen:
Xigmatek Asgard ~ 37 €
Cooler Master Elite 430 ~ 43 €
Antec One Hundred ~ 50 €

In combinatie met voeding:
Antec EarthWatts 380W ~ 45 €
XFX 450W ~ 50 € (voor de 2 x 6pin voor de AMD 6870)

Twinturbo

Legacy Member
phate_13 zei:
NZXT :: Unique. Unprecendented. Inspired - Source 210 Product Detail

Dat deze eens beschikbaar word! Die witte case! Richtprijs: $40. Njam Njam.

Die witte ziet er wel vet uit, wel spijtig van maar 1 case fan en geen tool-less design. Maar dat is wel normaal als hij maar voor een 40€ te koop zal staan. Voor 10 € meer krijg je dan wel de Source 210 Elite, met USB 3.0, tool-less design en een 2de case fan, lijkt me het wel waard.

Deze ziet er ook zeer goed uit voor 50 €:
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Zalman Z9 ATX
Zalman Z9
7 plaatsen voor fans. 2 geleverde fans, stoffilters. Kabel managment ziet er ook nice uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan