Vorda
Legacy Member
En ook nog even dit: https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/discussie-aankoopadvies-update.726537
(ik neem aan dat je de post kan [laten] editen)
edit: wie had dit nog gedacht, ik ben aan het overwegen om de 470 aan te raden. Hij is opgedoken aan 300 euro bij Alternate, in combinatie met de nieuwe drivers en hoge overclockbaarheid is het wel een heel mooi plaatje.
Zie vergelijkingen tussen zwaar overclockte versies van de 5770CF, 5850, 5870, 5970, 480 en 470 hier:
http://www.overclock.net/overclock-...prehensive-gpu-showdown-fermi-vs-cypress.html .
Deze test toont ook hoe nutteloos de 5870 is tov de 5850 als je beiden overclocked. (praktisch dezelfde chip namelijk)
Ik denk dat ik vanaf nu, onder voorbehoud van stroomverbruik en geluidsontwikkeling, de 470 ga aanraden boven de 5850, 5870 en 5770 CF. Overclocked zijn de prestaties van alle modellen hier ongeveer hetzelfde, maar de 470 heeft toch wel het voordeel van geen ongeoptimaliseerde games te hebben. Hoe schandalig ik het TWIMTBP systeem ook vind, het effect ervan is groot. Natuurlijk is de betere DX11 ondersteuning ook een belangrijke factor.
De nadelen van extra stroomverbruik en geluid zijn zaken die je persoonlijk moet beslissen. Mocht ik niet al een mooie 5770CF hebben, zou ik voor een 470 kiezen momenteel.
edit2: en hier is weer een andere geweldige post die andere data heeft: http://www.overclock.net/overclock-...hensive-gpu-showdown-fermi-vs-cypress-20.html
Lijkt toch uit de laatste testen dat de 470 een (veel?) betere keuze is dan de 5850, in pure prestaties.
(ik neem aan dat je de post kan [laten] editen)
edit: wie had dit nog gedacht, ik ben aan het overwegen om de 470 aan te raden. Hij is opgedoken aan 300 euro bij Alternate, in combinatie met de nieuwe drivers en hoge overclockbaarheid is het wel een heel mooi plaatje.
Zie vergelijkingen tussen zwaar overclockte versies van de 5770CF, 5850, 5870, 5970, 480 en 470 hier:
http://www.overclock.net/overclock-...prehensive-gpu-showdown-fermi-vs-cypress.html .
Deze test toont ook hoe nutteloos de 5870 is tov de 5850 als je beiden overclocked. (praktisch dezelfde chip namelijk)
Ik denk dat ik vanaf nu, onder voorbehoud van stroomverbruik en geluidsontwikkeling, de 470 ga aanraden boven de 5850, 5870 en 5770 CF. Overclocked zijn de prestaties van alle modellen hier ongeveer hetzelfde, maar de 470 heeft toch wel het voordeel van geen ongeoptimaliseerde games te hebben. Hoe schandalig ik het TWIMTBP systeem ook vind, het effect ervan is groot. Natuurlijk is de betere DX11 ondersteuning ook een belangrijke factor.
De nadelen van extra stroomverbruik en geluid zijn zaken die je persoonlijk moet beslissen. Mocht ik niet al een mooie 5770CF hebben, zou ik voor een 470 kiezen momenteel.
edit2: en hier is weer een andere geweldige post die andere data heeft: http://www.overclock.net/overclock-...hensive-gpu-showdown-fermi-vs-cypress-20.html
Lijkt toch uit de laatste testen dat de 470 een (veel?) betere keuze is dan de 5850, in pure prestaties.

. grmbl. *zucht iets van aankoopadvies-mod enzo*
p hier hebben we het later wel over)