Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
die is wel nice, maar hebben ze die overal aan die prijs? (tones en p4pc?) ben te lui om tekijken atm

rafbanaan

Legacy Member
Als je moeten kiezen tussen:

Asrock P55 deluxe 3

of

Gigabyte GA-P55A-UD4


Welke zou ik dan best nemen ?

Zag net deze staan bij een review van de gigabyte.
DO NOT BUY THIS!

Because if you want to use USB 3.0 and SATA 3, the graphic card wont run at 16x but at 8x!

Its normal if you disable USB 3.0 and SATA 3!

flyingdutchman

Legacy Member
pikey zei:
kak heb ik die wel gekocht zeker -__-

Ik had em bij jouw aangeraden omdat jouw SSD toch niet meer dan SATA3 gebruikt en je er dus geen last van zou ondervinden...
Ik dacht dat je de ASRock gewoon niet wou, omdat die wel gewoon leverbaar is...

rafbanaan

Legacy Member
okidoki

Dus bij die asrock gaat dat niet speciaal beginnen doen omdat ik die sata III ga gebruiken.

Vorda

Legacy Member
rafbanaan zei:
okidoki

Dus bij die asrock gaat dat niet speciaal beginnen doen omdat ik die sata III ga gebruiken.

Dit hoort absoluut niet thuis in dit topic trouwens. Dit is een topic over de sticky, niet een topic waar je wat random vragen komt stellen ;)

En ja, die ASRock staat er bekend voor dat het een van de enige mobo's is die al die functies + een x16 pcie aanbied. Weet wel dat het verschil tussen x16 en x8 meer dan een paar procent (aka: 1-3%) is tegenwoordig.

phate_13

Legacy Member
I agree.

(I'm back, bepaalde nieuwe/interessante ontwikkelingen die de moeite waard zijn?)

flyingdutchman

Legacy Member
phate_13 zei:
I agree.

(I'm back, bepaalde nieuwe/interessante ontwikkelingen die de moeite waard zijn?)
er is er 1. ik ben het advies geven beu :p.

nee grapje, je hebt niks gemist. alleen tijd om ff wat nozems uit ons koninkrijk weg te flamen.

OK we gaan systeem4 en systeem5 het alternatieve bord eens updaten. Ik heb de perfecte oplossing gevonden (denk ik).
MSI P55-GD65 + Asus U3S6.

De P55-GD65 heeft namelijk 1 PCi-e X4 slot,waar je perfect die Asus in kunt stoppen, en VOILA!

120€+30€ = 150€

Vorda

Legacy Member
Ik zou die kaart zelfs nog niet standaard aanraden, gewoon in de opties zetten. Als je het dan toch in een kaart moet kopen, koop je het best pas als je het echt gaat gebruiken.

edit: trouwens, iemand een goede bron met wat kapstok cijfers over hoeveel een systeem onder load verbruikt. Als ik daarover advies moet geven gok ik meestal op gevoel een cijfer, en doe er dan 50 bij om zeker te zijn :p

phate_13

Legacy Member
Ik kijk meestal voor het verbruik bij Anandtech. En dan moet je nog in gedachten houden dat het verbruik altijd tussen de pc en het stopcontact, en der dus nog geen rekening word gehouden met de inefficiency van de voeding. Bij Anandtech heeft deze normaal een efficiency van 88%, dus een systeem dat daar, gemeten, 400Watt verbruikt zal ongeveer een 350Watt vragen van de voeding.

Maar als je dus gewoon het gemeten cijfer neemt en er 50Watt bijtelt komt je normaal altijd bij een mooie marge voor het systeem.

flyingdutchman

Legacy Member
Ik heb meestal op gevoel wel een idee wat voor voeding er nodig is. Ook omdat ik er ooit wel een review van gelezen heb (en ik lees altijd de reviews meteen 10x op 10 sites). Soms als je twijfelt moet je het gewoon opzoeken.
Die GTX460 setup heeft echt 750W nodig imo, zijn echt stroom vreters die dingen.
Maar ik zou wel altijd een marge van 50W-100W houden (of zelfs meer) omdat ze vaak niet-overclockte kaarten testen en er vaak wel-overklokte (al is het maar licht) kaarten gekocht worden. Plus dat er wss wel eens een HDD bijkomt, of iets veranderd word ofzo.
Beter als iets teveel als iets te weinig.

phate_13

Legacy Member
750Watt? Absoluut niet!

De resultaten op Anandtech liggen in dezelfde lijn als andere reviews:
330 Watt bij load (als hoogste resultaat, ligt in het algemeen tussen 270 en 330Watt)
380-390 Watt bij load indien overgeclockt.

En dat zijn dan nog eens de resultaten tussen de voeding en het stopcontact, wat betekend dat deze eigenlijk nog minder vergen van de voeding. Het hoogste Crossfire + OC resultaat is 576Watt, rekening houdend met de efficiency van 88% betekent dit dat er 'slechts' 507 Watt word gevraagd. Een marge van 250Watt is toch wel zeer veel.

rafbanaan

Legacy Member
Die Asus U3S6 geeft problemen :D

Heb dit niet aan de praat gekregen. PC vondt het niet ... blabla

flyingdutchman

Legacy Member
phate_13 zei:
750Watt? Absoluut niet!

De resultaten op Anandtech liggen in dezelfde lijn als andere reviews:
330 Watt bij load (als hoogste resultaat, ligt in het algemeen tussen 270 en 330Watt)
380-390 Watt bij load indien overgeclockt.

En dat zijn dan nog eens de resultaten tussen de voeding en het stopcontact, wat betekend dat deze eigenlijk nog minder vergen van de voeding. Het hoogste Crossfire + OC resultaat is 576Watt, rekening houdend met de efficiency van 88% betekent dit dat er 'slechts' 507 Watt word gevraagd. Een marge van 250Watt is toch wel zeer veel.

De GTX460 SLI setup bedoelde ik :p.
~600W load

phate_13

Legacy Member
Die bedoelde ik ook...

Kun je mij dan eens tonen waar deze zo'n 600Watt bij load verbruikt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan