Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vorda

Legacy Member
Er is een verschil tussen bijleren en verkeerd advies geven. Bijleren kan je doen door te lezen, met verkeerd advies gebeurt dit:
- iemand moet zijn correct advies verdedigen
- iemand moet uitleggen waarom jouw advies verkeerd was
- de vraagsteller wordt enkel meer in de war gebracht

en in het slechtste geval: de vraagsteller luistert naar je en geeft zijn geld uit aan een verkeerd onderdeel.

Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt, niemand heeft alleenrecht op dit forum. Maar zorg in ieder geval wel dat je 100% zeker bent van wat je zegt. Bijna iedere keer als ik advies geef kijk ik alles ook drie keer na, je bepaalt tenslotte waar mensen hun ~1000 euro aan uitgeven.

En ik had het niet enkel over jou, al was die post wel toevallig de druppel ja (zoals er altijd wel een druppel moet zijn, niet teveel aantrekken dus).

of topic maar om er even een luchte noot in te brengen: https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/systeem-te-koop.734097
epic topic in de maak.

phate_13

Legacy Member
rafbanaan zei:
En dit zal wss op mij zijn.
Dan zal ik gewoon mijn muil houden als dat is wat je wilt. :angry:


Een mens wil iemand anders helpen, als ik dan iets verkeerd zeg mag je me altijd op de fout wijzen. Ne mens wil bijleren en niet hier als ne halve gare zitten kijken.

Ik weet niet over welke post het gaat, of weet ik veel wat. Maar een tip als je hier advies wilt geven:
1. Zoek inderdaad wat dingen op, zorgt dat je 100% zeker zijt over wat je hier neerpoot, als het echt onzin kan er wel eens relatief hard op gereageerd worden. Het is irritant als er te vaak advies word gegeven dat incorrect is en dat terwijl het andere mensen hun geld is dat dan soms gewoon word weggegooid.
2. Als je niet zeker bent, zet er dan duidelijk bij dat je niet zeker bent. Elk standpunt is mogelijks interessant en welkom, maar als je niet zeker bent, dan zet je dat er zeker bij, dat ook de topicstarter weet dat hij best wacht op een bevestiging ervan. Dat tracht ik ook te doen als ik iets niet zeker weet.

Maar nogmaals, ik denk ook niet dat het rechstreeks op jouw bedoelt is. Ik zie dat jij inderdaad goed je best doet en grotendeels correct advies geeft. De desbetreffende post met zogezegd verkeerd advies van jouw ben ik nog niet tegengekomen.


OT: I5 750 vervangen door I5 760. :)

rafbanaan

Legacy Member
Vorda zei:
Er is een verschil tussen bijleren en verkeerd advies geven. Bijleren kan je doen door te lezen, met verkeerd advies gebeurt dit:
- iemand moet zijn correct advies verdedigen
- iemand moet uitleggen waarom jouw advies verkeerd was
- de vraagsteller wordt enkel meer in de war gebracht

en in het slechtste geval: de vraagsteller luistert naar je en geeft zijn geld uit aan een verkeerd onderdeel.

Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt, niemand heeft alleenrecht op dit forum. Maar zorg in ieder geval wel dat je 100% zeker bent van wat je zegt. Bijna iedere keer als ik advies geef kijk ik alles ook drie keer na, je bepaalt tenslotte waar mensen hun ~1000 euro aan uitgeven.

En ik had het niet enkel over jou, al was die post wel toevallig de druppel ja (zoals er altijd wel een druppel moet zijn, niet teveel aantrekken dus).

Allé dan zal eerst eens goed kijken en uitpluizen voor ik iets zeg. :hug:
Mijn bedoeling was niet om verkeerd advies te geven. Maar ik keek naar de vorige post en dat zag ik toevallig staan en deed ik een quote voor te verwijzen.
Ik probeer ze advies te geven op de kennis dat ik al heb is gene vette weet ik ook) maar dit ben ik aan het verbeteren. Ik weet belange nog niet alles dus ik weet dat ik soms verkeerd zit (en ik zal dit er inderdaad moeten bijschrijven, my bad).
Zal vanaf nu "amateur advies" bij schrijven ;)

@phate_13 thnx for the kind words :hug:

phate_13

Legacy Member
Dat had ik bij jouw ook al door inderdaad, je bedoelt het zeker goed en je doet moeite, en dat maakt veel uit. :)

Anyway, naar de rest: Ik ben vanaf morgen 10 dagen weg, dus doe het goed zonder mij. ;)

Herr Doktor

Legacy Member
phate_13 zei:
Anyway, naar de rest: Ik ben vanaf morgen 10 dagen weg, dus doe het goed zonder mij. ;)

:offtopic: Ik zal alles wel in de gaten houden :unsure:

2 uur na vertrek

Intel houdt met de 760 hun gamme wel up to date :) aan dezelfde prijs !!!

Een i7 920 kan je naart schijnt ook voor een intressant prijsje op de kop tikken..

Vorda

Legacy Member
Mjah, het is gewoon dezelfde cpu als de 750 met een iets hogere vid en multiplier. Pure marketing dus.

rafbanaan

Legacy Member
Is wel erg :D
Heb juist een I5 (allé 6 maand 9 maand al :p). Komen ze met dit af.

flyingdutchman

Legacy Member
Niemand heeft er problemen mee als je advies komt geven, maar het beste is dat je veel op anandtech e.a. sites gaat lezen en vergelijken. Vooral heel kritisch blijven en de goede sites scheiden van de slechte en dan komt het allemaal goed.
Wees ook kritisch op hetgeen wij zeggen en schrijven, maar om kritisch te zijn moet je wel zelf genoeg kennis onder je pannen hebben zitten...
Het is een eindeloos verhaal en het begint allemaal met lezen lezen lezen :p.
Dus als je iets ziet wat je niet helemaal snapt oid, google het dan en lees je er over in.

Je kunt er wss niks aan doen, maar ik snap Vorda echt 100%.
Hij heeft gewoon gelijk als hij zegt:
Er is een verschil tussen bijleren en verkeerd advies geven. Bijleren kan je doen door te lezen, met verkeerd advies gebeurt dit:
- iemand moet zijn correct advies verdedigen
- iemand moet uitleggen waarom jouw advies verkeerd was
- de vraagsteller wordt enkel meer in de war gebracht

Vooral met die crossfire heb ik soms gewoon zin om die gasten gelijk te geven, hoe vaak ik dat al niet helemaal uitgetypt heb, met alle artikels en voorbeelden erbij man..

Een pracht van een voorbeeld!, op de 1 and only epic-forum vol met fanboys en onwetenden:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=222502
Ik ben "platiNa", zoals je ziet heb ik het gewoon opgegeven, ik ga nog niet eens mijn tijd erin steken om op die gast te replyen.

rafbanaan

Legacy Member
SXe zei:
²... Sinds februari en mijn CPU is nu al "outdated" :p

Het gaat te snel naar mijn mening :D
Je hebt iets nieuws en 2 maand later is het oud :)

flyingdutchman zei:
Niemand heeft er problemen mee als je advies komt geven, maar het beste is dat je veel op anandtech e.a. sites gaat lezen en vergelijken. Vooral heel kritisch blijven en de goede sites scheiden van de slechte en dan komt het allemaal goed.
Wees ook kritisch op hetgeen wij zeggen en schrijven, maar om kritisch te zijn moet je wel zelf genoeg kennis onder je pannen hebben zitten...
Het is een eindeloos verhaal en het begint allemaal met lezen lezen lezen :p.
Dus als je iets ziet wat je niet helemaal snapt oid, google het dan en lees je er over in.

Je kunt er wss niks aan doen, maar ik snap Vorda echt 100%.
Hij heeft gewoon gelijk als hij zegt:


Vooral met die crossfire heb ik soms gewoon zin om die gasten gelijk te geven, hoe vaak ik dat al niet helemaal uitgetypt heb, met alle artikels en voorbeelden erbij man..

Een pracht van een voorbeeld!, op de 1 and only epic-forum vol met fanboys en onwetenden:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=222502
Ik ben "platiNa", zoals je ziet heb ik het gewoon opgegeven, ik ga nog niet eens mijn tijd erin steken om op die gast te replyen.

anandtech direct eens opgeslagen sé.

flyingdutchman

Legacy Member
Gaat om de nummertjes he. Mijn 4870x2 is fakkin' oud, maar pwned nog menig hedendaagse videokaart, tegen een zacht prijsje :p.

rafbanaan

Legacy Member
Heb ik ook met mijn HD4890 maar alleen is het DX10 en de toekomst DX11.

rafbanaan

Legacy Member
Nja dx10.1 nog niet veel van gemerkt :D als ik just cause 2 wou testen of ik kon spelen zei "can you run it" dat ik 10.1 nodig had en ik maar 10.0 had.

SXe

Legacy Member
Can you run it = brol.

Die zegt dat mijn grafische kaart 2.7 GB geheugen heeft :rofl:

rafbanaan

Legacy Member
Mijn ook, maar mijn grafische kaart haalt 1,7GB van mijn ram geheugen en dit heb ik gezien bij bios of ergens anders :D

Klopt dus denk ik.

fotoke
DX10.jpg

Vorda

Legacy Member
Veel te klein om te kunnen lezen, ik hoop dat je niet echt op 640x400 werkt? ;)
Als je ram geheugen verliest door je GPU is dit slecht, niet goed. Wilt zeggen dat PAE niet ingebouwd is/aanstaat.

rafbanaan

Legacy Member
nee ik heb dat altijd als ik printscreen doe :D werk op 1600x1050.

En hoe kan je dat aanzetten ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan