Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mette2

Legacy Member
Eindelijk, na 10 maanden heerschappij van ATI, maar het mooie liedje van Nvidia zou wel eens niet zo lang kunnen duren, ATI zou (volgens geruchten) al een antwoord klaar hebben...

Dit gaat nog interessant worden :evil:

alleen maar goed voor de consument!

flyingdutchman

Legacy Member
momenteel dus de GTX460 voor de 5830 vervangen, is heel logisch.

Mette2

Legacy Member
PCGH heeft verschillende games getest met een hexacore cpu en komt tot de conclusie dat er atm al 10 games zijn die voordeel halen uit meer dan 4 cores : Sechskern-Alarm: 10 Vorzeigespiele, die bereits von sechs CPU-Kernen profitieren - amd, intel, quad-core, core i7, phenom ii x6

- Anno 1404 : 30% winst tov quadcore
- Metro 2033 : 20% winst tov quadcore
- Prince of Persia : 10% winst tov quadcore
- Battlefield: Bad Company 2 : 10% winst tov quadcore
- Medal of Honor (MP) : 10% winst tov quadcore
- ArmA 2 : 5% winst tov quadcore
- GTA 4 : 5% winst tov quadcore
- Colin McRae Dirt 2 : 10% winst tov quadcore
- Resident Evil 5 Benchmark : 10% winst tov quadcore
- Splintercell Conviction

Niet wereldschokked, maar als dit nu al de trend is zullen de toekomstige games alleen maar beter gebruik maken van meerdere cores...

Misschien toch maar de Phenom II X6 1055T als optie bij systeem 4 zetten, voor moederbord(en) kan je verwijzen naar systeem 3.

Vorda

Legacy Member
Mooie link, ook boeiend om te zien hoe oudere games er toch ook nog hun voordeel uit kunnen halen.
Wel in het achterhoofd houden dat zulke tests altijd gedaan worden op een setup/instellingen waar de CPU de bottleneck is. Dit komt dus niet overeen met RL performance, omdat je gpu altijd de bottleneck gaat zijn daar.

Het is in ieder geval wel een pluspunt voor hexacores.

flyingdutchman

Legacy Member
We gaan nogmaals updaten!

To do -list: [klaar] [nog te doen]
- overzichtelijker maken (minder crowded zoals het nu is)
- SSD gaan we naar verwijzen (naar de SSD sticky) (ja of nee, zeg uw mening)
- Nvidia GTX460 aanpassingen
- introductie van een nieuw systeem (Systeem 5) met een 5970 of 2xGTX460. Dit omdat Systeem 4 TEVEEL opties heeft.
- AMD X6 -> komt deze in Systeem 5 of enkel als update bij 3?? + Waarom zijn deze in NL zoveel goedkoper, echt tot het belachelijke toe.
PS: moet mss eens de prijs van een i7 860 tussen NL en BE vergelijken, echt ziek
- Monitoren moeten geupdate worden (voel u geroepen)
- prijs updates.

laat u gaan! Alle (gefundeerde) kritiek is welkom!
Dit heb ik al bedacht:

Systeem 1.
Blijft

Systeem 2.
Mobo: MSI 770-G45 ~70€
OF: MSI 770-C45 ~50€
OF: Asus M4A77T A770 ~70€
CPU: AMD Athlon X4 630 ~105€
MEM: 2x2GB Kingston DDR3 1333 ~100€
GRK: AMD ATI 5770 1GB ~150€
Case+Voeding: Antec NSK-4482B EC ~85€
HDD: Samsung 1TB F3 ~75€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: 655€

Opties:
- OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€
- CPU: AMD Phenom II X4 955 (+50€)
- Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B (+35€) -> stilte en flinke OC -> weglaten, omdat in deze prijsklasse deze koeler gewoon te duur is
- Cooler: Cooler Master TX3 (+15€) -> enkel stilte en zeer lichte OC
- GRK: Nvidia GTX460 1GB of 768MB (+50€)

Aanbevolen monitoren: LG W2253V-PF (1680x1050), Samsung Syncmaster 2443BW (1920x1200)
Aanbevolen maximum resolutie standaard: 1680x1050
Aanbevolen maximum resolutie met HD 5850: 1920x1080/1200
------------------------------------------------------------------------------------------------

Systeem 3.
Mobo: ASRock 870 Extreme3 ~90€
OF: ASRock 880G Extreme3 ~110€
Indien 5870 -> Zie mobo's Systeem 2 -> voor 1100€ moet uw PC wel USB3 en SATA3 hebben, dus dit laat ik ook weg
CPU: AMD Phenom II X4 955 ~170€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x2GB Kingston DDR3 1333 ~100€
GRK: 2x AMD ATI HD 5770 1GB ~2x150€ -> 300€
OF: AMD ATI HD 5870 ~350€
Case: Cooler Master CM 690 ~60€
HDD: Samsung 1TB F3 ~75€
Voeding: Antec Earthwatts 650W ~75€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: 970€

Opties:
- OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€
- SSD Zie SSD Aankoopadvies Sticky
- Case Alternatieven: Cooler Master CM690II (+30€), Antec P183 (+60€), Cooler Master HAF922 (+30€)
- CPU : AMD X6 1055T (+50€)

Aanbevolen monitoren: Samsung Syncmaster 2443BW (1920x1200),
Aanbevolen maximum resolutie standaard: 1920x1080/1200
Aanbevolen maximum resolutie met HD 5870: 1920x1080/1200
------------------------------------------------------------------------------------------------

Systeem 4.
Mobo: Asrock P55 Deluxe3 ~150€
Indien 5870: Asus P7P55D LX ~100€
CPU: Intel Core i5 760 ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x2GB Kingston DDR3 1333 ~100€
GRK: 2x AMD ATI HD 5770 1GB ~2x150€ -> 300€
OF: AMD ATI HD 5870 ~350€
Case: Cooler Master CM 690 ~60€
HDD: Samsung 1TB F3 ~75€
Voeding: Antec Earthwatts 650W ~75€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: 1075€ of 1125€

Opties:
- OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€
- SSD Zie SSD Aankoopadvies Sticky
- Case Alternatieven: Cooler Master CM690II (+30€), Antec P183 (+60€), Cooler Master HAF922 (+30€)

Aanbevolen monitoren: Samsung Syncmaster 2443BW (1920x1200), (2560x1440)
Aanbevolen maximum resolutie standaard: 2560x1440
----------------------------------------------------------

Systeem 5.
Mobo: Asrock P55 Deluxe3 ~150€
CPU: Intel Core i5 760 ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x2GB Kingston DDR3 1333 ~100€
GRK: 2xGTX460 1GB SLI ~2x220€ -> 420€
Case: Cooler Master CM 690 ~60€
HDD: Samsung 1TB F3 ~75€
Voeding: Antec Earthwatts 750 ~102€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: 1222€

Opties:
- OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€
- SSD Zie SSD Aankoopadvies Sticky
- Case Alternatieven: Antec P183 (+60€), Cooler Master HAF922 (+30€),
- GRK: AMD ATI 5970 (+150€)

Aanbevolen monitoren: Samsung Syncmaster 2443BW (1920x1200), (2560x1440)
Aanbevolen maximum resolutie standaard: 2560x1440
----------------------------------------------------------

fundering:
voeding wijziging Systeem 5:
http://images.anandtech.com/graphs/5970_111809000008/20719.png
en
GeForce GTX 460 SLI review
GTX460 SLI en gewoon:
techPowerUp :: NVIDIA GeForce GTX 460 SLI Review :: Page 26 / 27

Heerlijk toch die vrije dagen van het werk :D.
spill yur gutts

SXe

Legacy Member
Even erbij zeggen dat systeem 4 en 5 evenveel kosten :) systeem 4 zonder opties kost 1075 euro en systeem 5 zonder opties kost 1222 euro.

Voor de rest fantastisch als altijd :)

rafbanaan

Legacy Member
Ziet er perfect uit, ik zou het niet beter kunnen.
zelfde opmerking als SXe S4 en S5 kosten evenveel.

Voorstel:
Misschien in systeem een SSD al insteken bij S4 het een optie laten ?

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats zou ik ook bij de goedkopere systemen een 870/880-chipset moederbord aanraden. Het is niet omdat je een minder budget hebt dat er geen toekomstgerichte features zoals USB 3.0 en dergelijke mogen opzitten. Ik zou (als arme student ;)) immers Systeem 2 nemen maar dan wel zorgen dat ik USB 3.0 ed. reeds heb (alsook wil ik een ssd!).

Persoonlijk zou ik er ook ergens bijzetten dat, zeker voor hogere budgetten, een ssd echt wel een must is. En zou ik deze in systeem 5 misschien al standaard insteken. Misschien kunnen we van systeem 5 het systeem maken dat in onze ogen het duurste is dat je zou moeten kopen, zodat het wel nog nuttig is. Of iets in die aard. :)

Zo zou ik misschien ook ergens vermelden dat je voor rendering een X6 of 920 moet nemen.

Jerk

Legacy Member
Nog kleine opmerking, volgens mij is het "DVD: Samsung S223C ~ 20€"
kwestie voor de mensen die de componenten willen opzoeken en met S233C hem niet zullen vinden.
Het enige wat mij wel opvalt is dat er bij tweakers.net meestal de antec TP voedingen worden aanbevolen boven de Earthwatts.

In ieder geval zijn het erg mooie systemen en goeie wijzigingen.

Vorda

Legacy Member
Ik zou de huidige post graag zien verdwijnen eigenlijk. Zoals het nu is gaat niemand er aan denken om eerst door die enorm lange eerste post te scrollen, om dan aan het advies te komen.

Dat, of doe zoals ik deed bij de ssd topic, heel opvallend in de eerste zin meteen een link naar het aankoopadvies.

flyingdutchman

Legacy Member
Dan moeten we dat aan Davion vragen...

we moeten echt een mod hebben hier :p.

Maar ge hebt 100% gelijk, in die post met de systemen staat eigenlijk alles al in. die dinges van Wiffy is niet alleen outdated, ze is ook incorrect en subjectief. En veel te lang.

SXe

Legacy Member
Jerk zei:
Nog kleine opmerking, volgens mij is het "DVD: Samsung S223C ~ 20€"
kwestie voor de mensen die de componenten willen opzoeken en met S233C hem niet zullen vinden.
Het enige wat mij wel opvalt is dat er bij tweakers.net meestal de antec TP voedingen worden aanbevolen boven de Earthwatts.

In ieder geval zijn het erg mooie systemen en goeie wijzigingen.

En dan moet het eigelijk nog SH-S223C zijn ;)

Edit dat eens even Dutch, want er zijn al meerdere mensen geweest die de dvd niet vonden. (Wat is uw echte naam eigelijk? Da spreekt wa gemakkelijker :))

flyingdutchman

Legacy Member
consider it done.

Mijn echte naam... een mysterie zal het blijven helaas ^^

noem me maar : de-man-die-geen-pkp-ticket-heeft-en-nu-boos-is

we zouden eens een aankoopadvies meeting moeten organiseren :p

flyingdutchman

Legacy Member
phate_13 zei:
In de eerste plaats zou ik ook bij de goedkopere systemen een 870/880-chipset moederbord aanraden. Het is niet omdat je een minder budget hebt dat er geen toekomstgerichte features zoals USB 3.0 en dergelijke mogen opzitten. Ik zou (als arme student ;)) immers Systeem 2 nemen maar dan wel zorgen dat ik USB 3.0 ed. reeds heb (alsook wil ik een ssd!).
Ik ben van mening dat ons doel was om een Game-aankoopadvies te maken.
Aangezien game-systemen vooral nood hebben aan krachtige CPU's en graka's stel ik alles in werking om deze zo krachtig mogelijk te krijgen. 50€ uitgeven om een 870 chipset in Systeem2 te krijgen bvb betekent dat we OF de X4 955 OF de 5770 moeten lozen en we krijgen daar geen ingame FPS'en voor terug. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik ben het dus niet met je eens :p.

Om een concreter voorbeeld te geven:
Stel dat de 4870 nog gewoon te koop was voor 120€ en de 5770 voor 150€. Ik zou dan bij de lagere budgetten gewoon een 4870 aanraden ipv een 5750. OK je hebt geen DX11 e.d. ,maar uiteindelijk ga je meer FPS'en in je games hebben.

Zo net hetzelfde met USB3 en SATA3 e.d. Het gaat nog lang duren voordat je daar echt voordeel aan hebt (er zijn amper USB3 en SATA3 toepassingen), het is dan mooi om met een groter budget wat €€'s uit te geven zodat je future-proof bent, maar in de lagere budgetten zou ik dit gewoon laten (ook omdat die naar alle wss veel minder gaan upgraden).

phate_13 zei:
Persoonlijk zou ik er ook ergens bijzetten dat, zeker voor hogere budgetten, een ssd echt wel een must is. En zou ik deze in systeem 5 misschien al standaard insteken. Misschien kunnen we van systeem 5 het systeem maken dat in onze ogen het duurste is dat je zou moeten kopen, zodat het wel nog nuttig is. Of iets in die aard. :)

Zo zou ik misschien ook ergens vermelden dat je voor rendering een X6 of 920 moet nemen.

die dingen was ik zelf ook al aan aant denken. Ga je gang hoor :p

phate_13

Legacy Member
Misschien verkeerd uitgedrukt, maar met aanraden bedoelde ik "er bij zetten als optie vanonder".
Ik zou dus budget 2 nemen met "optie 870/880 chipset-mobo" en "optie ssd", bij wijze van spreken. :)

Het is inderdaad zeker niet de bedoeling om dat moederbord er standaard bij te zetten.

Vorda

Legacy Member
Ben ik de enige die het een beetje vermoeiend vind om mensen die een korte tijd geleden nog aankoopadvies vroegen, er nu zelf (soms verkeerde) te zien uitdelen? :(

rafbanaan

Legacy Member
En dit zal wss op mij zijn.
Dan zal ik gewoon mijn muil houden als dat is wat je wilt. :angry:


Een mens wil iemand anders helpen, als ik dan iets verkeerd zeg mag je me altijd op de fout wijzen. Ne mens wil bijleren en niet hier als ne halve gare zitten kijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan