Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vorda

Legacy Member
Toch nog even opnieuw vermelden: niet vergeten om vanaf nu mentaal alle "750" te veranderen in "760" :)

@screenshot: gewoon op printscrn drukken en dan openen in mspaint zou een afbeelding van je desktopresolutie moeten geven.

SXe

Legacy Member
Vorda zei:
Toch nog even opnieuw vermelden: niet vergeten om vanaf nu mentaal alle "750" te veranderen in "760" :)

@screenshot: gewoon op printscrn drukken en dan openen in mspaint zou een afbeelding van je desktopresolutie moeten geven.

Oké, vanaf vandaag heb ik dus een i5 760 :unsure:



:p

flyingdutchman

Legacy Member
Kheb de 760 ook aangepast, kijk iedereen nog eens naar de systemen die ik als laatste gepost heb (bij mij pagina 3/4)... dan stuur ik het naar davion en komt het in de sticky.

Vorda

Legacy Member
Kan je er meteen bijvragen of hij het topic niet opnieuw kan aanmaken met de volgorde van de posts omgekeerd? Dus eerst het advies, en dan pas het lijstje dat niemand leest :)

flyingdutchman

Legacy Member
mss beter om al die meuk van wiffy te verwijderen, vind het maar brol tbh.

Vorda

Legacy Member
Het is niet slecht imo, maar verouderd. Graag zou ik gewoon de eerste post zien met enkel "systeem 1, systeem 2, etc", en alles wat er in het huidig topic voor komt (inclusief de tekst in de laatste post boven de systemen) er achter.

Die systemen zijn een geweldige leidraad voor iedereen die overweegt een pc te kopen, maar ze worden nu enkel gebruikt als een van ons ze copy paste, omdat ze gewoonweg onmogelijk te vinden zijn op deze manier.

Herr Doktor

Legacy Member
Vorda zei:
Het is niet slecht imo, maar verouderd. Graag zou ik gewoon de eerste post zien met enkel "systeem 1, systeem 2, etc", en alles wat er in het huidig topic voor komt (inclusief de tekst in de laatste post boven de systemen) er achter.

Die systemen zijn een geweldige leidraad voor iedereen die overweegt een pc te kopen, maar ze worden nu enkel gebruikt als een van ons ze copy paste, omdat ze gewoonweg onmogelijk te vinden zijn op deze manier.

Ze zouden ook op de frontpage moeten verschijnen. Ik zal alvast een voorstel afschieten op de verantwoordelijke in kwestie ;).

/M out

( @ Vorda, hij heeft een hogere kloksnelheid maar nog steeds hetzelfde verbruik een effect van betere beheersing van het procedé dus idd vrij identiek )

flyingdutchman

Legacy Member
We zouden daar een artikel over kunnen maken, met dan die systemen daar in en de uitleg (een beetje zoals op tweakers.net). Zou dat niet mega vet zijn =D

SXe

Legacy Member
flyingdutchman zei:
We zouden daar een artikel over kunnen maken, met dan die systemen daar in en de uitleg (een beetje zoals op tweakers.net). Zou dat niet mega vet zijn =D

Alé dan... :p

Herr Doktor

Legacy Member
flyingdutchman zei:
We zouden daar een artikel over kunnen maken, met dan die systemen daar in en de uitleg (een beetje zoals op tweakers.net). Zou dat niet mega vet zijn =D

Papfles ging me binnekort hier terug over aanspreken en de mogelijkheden bekijken. Wieweet ^^

En ik hoop dat de hardware reviews ( die de laatste tijd bijzonder mager zijn ) is over iets anders gaan zijn dan muismatten :sop:.

flyingdutchman

Legacy Member
Ik vind het niet echt een aanwinst om hardware te gaan reviewen, er zijn al zoveel sites die dit doen.. Goed gefundeerde best-buy-guids zijn er veel te weinig aan de andere kant, enkel tweakers, maar die richten zich niet specifiek op gamers dus op dat vlak doen wij echt iets wat geen andere site doet.
Over hardware.info ga ik maar zwijgen, met hun HWI ultimate systeem, echt belachelijk..

Herr Doktor

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Ik vind het niet echt een aanwinst om hardware te gaan reviewen, er zijn al zoveel sites die dit doen.. Goed gefundeerde best-buy-guids zijn er veel te weinig aan de andere kant, enkel tweakers, maar die richten zich niet specifiek op gamers dus op dat vlak doen wij echt iets wat geen andere site doet.
Over hardware.info ga ik maar zwijgen, met hun HWI ultimate systeem, echt belachelijk..

Jamaar ik had het dan ook over de aankoopadvies systemen voor hardware te reviewen is er al eent team ( waar ik kritiek op had in m'n vorige post ;) )

Anyway met mogelijkheden kan hij misschien doelen op een bepaald plekje op de frontpage of een vakje naast forum misschien :p.

Herr Doktor

Legacy Member
Zouden we ook geen 2de hands 'koopjes gids' kunnen maken van wat intressante onderdelen zijn en wat een redelijke prijs zou zijn voor onderdeel x?

flyingdutchman

Legacy Member
Hier ben ik weer. Systeem 1 moet geupdate worden.

Dit dacht ik:

Systeem 1.
Mobo: Asus M4A78LT-M (LE) ~60€
CPU: AMD Athlon II X2 250 ~60€
MEM: 2GB Kingston DDR3 1066 ~50€
GRK: AMD ATI HD 5750 512MB ~120€*
Case+Voeding: Antec NSK-4482B EC ~85€
HDD: Samsung 500GB F3 ~47€
DVD: Samsung S233C ~ 20€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: 492€

Opties:
- OS: Windows 7 Home Premium 64 Bit systembuilder ~ 100€
- GRK: AMD ATI 5770 1GB (+30€)
- HDD: Samsung 1TB F3 (+18€)
- CPU: AMD X4 630 (+45€)

Bij Systeem 2 moet die 770-C45 er uit. Die is bij de helft niet meer beschikbaar en bij de rest "niet meer leverbaar", dus dat schiet niet op.
Dit mobo (van ASUS) zag er mij wel degelijk uit. de Niet-LE heeft 4 ramsloten, de LE heeft er 2. Degelijke AMD 760G chipset (geen nvidia brol), voldoende CPU support, 1x PCI-e x16 2.0..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan