Archief - Gelieve u mij te helpen met het samenstellen van een computer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JwtenZijthoff

Legacy Member
Beste lezers en flyingdutchmen in het bijzonder (vanwege eerder gelezen commentaar en hij/zij lijkt me een verstandig computer aankoop adviseur ^^ )

Ik ben opzoek naar een budget game computer waar ik naar harte lust starcraft 2 op kan spelen. Uiteraard heb ik meerdere posts van gelijkwaardig grut gelezen en vervolgens zelf iets proberen samen te stellen (wat nog zeer lastig bleek met mijn gebrekkige kennis op dit gebied).

Dit is het geworden,

CPUs Koelers Cooler Master Hyper 212 Plus 1 x à € 24,99*


Grafische kaarten ATI Radeon HD5000 Asus EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5 1 x à € 129,90*


Software OEM Besturingssystemen Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit 1 x à € 89,90*

CPUs Socket AM3 AMD Athlon II X2 250 1 x à € 63,90*


Behuizingen Midi Tower Antec Sonata III 1 x à € 109,90*


Case Modding Koelers Aerocool RS12 Carbon Fiber 1 x à € 12,29*


Moederborden Socket AM3 ASRock 880GM-LE 1 x à € 69,90*


Harddisks 3,5 inch SATA Hitachi HDS721010CLA332 1 x à € 61,90*

Geheugen DDR3-1333 Corsair 4 GB DDR3-1333 DHX Kit 1 x à € 109,90*

DVD-drives Serial-ATA Sony Optiarc DDU1681S-0B 1 x à € 18,99*

Over deze samenstelling heb ik 2 vragen,

1: Word dit een goede computer, kan dit rond de prijs van 700 euro beter?
2: Kan het eventueel met wat kleine aanpassingen nog een stuk goedkoper?
3: Past dit allemaal bij elkaar? e
4: Alternate gaf aan dat ik extra cooling nodig had, is dit echt zo?

Alvast bedankt voor het reageren,

Jw.

Ge0force

Legacy Member
De grafische kaart lijkt me een beetje aan de zwakke kant eerlijk gezegd.
Extra koeling is voor een midrange systeem in principe niet nodig. De standaard cpu-koeler en één case-fan volstaan.

JwtenZijthoff

Legacy Member
wat voor kaart zou je dan aanraden?
en is de rest prima? of kan die nog beter in balans?

blockkiller

Legacy Member
- windows kan je wel goedkoper krijgen, zeker als scholier.
- vermits je in Nederland woont kan je ook daar kopen, de webshops zijn daar over het algemeen goedkoper, in de sticky staan er een aantal.

Chizm

Legacy Member
Op welke resolutie wil je gamen? Imo heb je tegenwoordig minstens een 5770 nodig als je iet of wat deftig wilt gamen.

Vorda

Legacy Member
SXe zei:
Wa is da met al da ge-flyingdutchman tegenwoordig?

Geen idee, maar het wilt wel zeggen dat we ons duidelijk niet bezig moeten houden met dit topic. :applause:

phate_13

Legacy Member
Vorda zei:
Geen idee, maar het wilt wel zeggen dat we ons duidelijk niet bezig moeten houden met dit topic. :applause:

My thoughts exactly! :p
Is misschien door de Aankoopadvies sticky?

Om dat 'tegen te gaan' moeten er misschien meer namen bij staan bij de aankoopadvies sticky van mensen die er aan hebben meegeholpen. Dat kan dan ook werken als een lijstje met namen van mensen die hier al wat anciënniteit hebben op het forum, waar mensen dan rekening kunnen houden bij het advies. Dat ons advies dan misschien zwaarder doorweegt. ;)

(En mij maakt het niet uit hoor, terecht wel dat flyingdutchman zoveel rep krijgt, maakt ook altijd wel mooiere posts imho.)

SXe

Legacy Member
Ik denk dat ze gwn is naar onze rep moeten kijken :unsure:

Mensen die hier advies geven hebben toch allemaal rep.

phate_13

Legacy Member
SXe zei:
Ik denk dat ze gwn is naar onze rep moeten kijken :unsure:

Mensen die hier advies geven hebben toch allemaal rep.

Dat snap ik ook ja. :) Ik denk dat iedereen hier van de standaard advies gevers zeer goed up-to-date is en dergelijke. Daarmee dat dat lijstje inderdaad misschien handig zou zijn. Misschien wel sjik om zo'n lijstje te maken met kwalificaties van iedereen. Bij mijzelf zou ik dan iets hebben staan in de aard van:
Phate: Veel algemene informatie, specialisatie: Voeding en ssd.
(Welja, ondertussen weet iedereen wel veel meer over voedingen, maar toen ik hier 4 jaar geleden begon te verkondigen dat iedereen lager gewatteerde voedingen moest gebruiken werd ik nogal gek bekeken, goede evolutie. :) )

Dan weten mensen ook een beetje waar ze met vragen terecht kunnen. Iedereen weet wel veel dingen hier denk ik (ook zeer algemeen over veel zaken heen), maar iedereen zal wel een paar dingen hebben waar die net nog dat beetje meer vanaf weet.

Van schermen, boxen, overclocken, ... weet ik ook allemaal wel de belangrijkste dingen van, maar de vraag is dan of dat genoeg is misschien.

Je zou ook zeer uitgebreid kunnen gaan natuurlijk, dat men alle kwalificaties er bij iedereen bij zet.

(En nu ik op het einde ben gekomen van dit betoog, misschien beter om dit ergens anders te bespreken? :) )

Mr. Humphries

Legacy Member
Voel ik hier een luchtje van jaloezie?

OT:

Starcraft is naar het schijnt nogal een zwaar spel. Misschien dat een GTX 460 beter is? of zelfs een Ati 5850.

blockkiller

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Voel ik hier een luchtje van jaloezie?

OT:

Starcraft is naar het schijnt nogal een zwaar spel. Misschien dat een GTX 460 beter is? of zelfs een Ati 5850.

volgens deze test van de beta zou dat toch goed te doen zijn met een HD5770 op ultra.

JwtenZijthoff

Legacy Member
Bedankt voor de info, ik heb op azerty een versie van system 2 proberen te maken, kunnen jullie die even keuren en vooral letten op dingen die ik misschien vergeten ben. (ik heb alleen een beeldscherm)


* Antec New Solution NSK 4482B - MidtowermId 239358Stukprijs € 104,59
* € 104,59
* Processor - 1 x AMD Athlon II X4 635 / 2Id 292543Stukprijs € 91,17
* € 91,17
* ASUS M4A78LT-M LE - Moederbord - micro AId 249100Stukprijs € 49,53

* € 49,53
* Scythe Ninja 3 - Koeler voor processor -Id 300386Stukprijs € 37,87
* € 37,87
* ASUS DVD E818A4 - Schijfstation - DVD-ROId 246333Stukprijs € 15,64
* € 15,64
* Azerty 3 in 1 ComboId 198786Stukprijs € 14,99

* Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 Id 80156Stukprijs € 84,42
€ 84,42

* OEM 220V aansluitkabelId 2124Stukprijs € 2,50
* € 2,50

* Club 3D HD5770 - Grafische adapter - RadId 253352Stukprijs € 147,10
*
* € 147,10


Alvast bedankt,

groet.

blockkiller

Legacy Member
- Een aparte stroomkabel is echt niet nodig hoor, die worden meegeleverd.
- Waarom zo'n dure CPU-koeler, de standaard-koeler zal ook wel goed genoeg zijn, zeker als je niet overclockt (ik vermoed van niet).

JwtenZijthoff

Legacy Member
Oke, dus even een goedkopere koeler and i`m good to go?
Zijn dit alle ingredienten die ik nodig heb (op windows&beeldscherm) na, om een computer in elkaar te gaan schroeven?

ps: aansluiting kabel geschrapt :)

Groet,

jw

Mette2

Legacy Member
Yep, maar nog 1 opmerking, neem een DVD-station met sata aansluiting, IDE is totaal verouderd en neemt alleen maar meer plaats in beslag.

En waarom neem je geen DVD-RW voor een paar € meer?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan