Archief - BATTLE: 3D moddeling - Voertuig van het jaar 2560... :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
ok, zoals in de renderthread al een beetje aangekondigd, ziehier de moddelbattle !!


WAT.
om zoveel mogelijk mensen een beetje aan te spreken houden we de battle redelijk vrij, en is de creativiteit een belangrijk aspect ervan. Het gaat vooral om het moddeleren, dus als eindproduct volstaat een clay render zonder textures Er mogen meerdere renders gepost worden om bepaalde details beter te laten zien, of om het model langs alle standpunten te tonen.

HET ONDERWERP
We zijn ondertussen in het jaar 2560 en heel de wereld is bevroren. Het is aan u om een voertuig te ontwerpen en te moddelen die in deze barre periode perfect kan functioneren. Dit kan gaan van een step op schaatsen tot een hoog technologische vechtrobot die de bijhorende monsters van die tijd ineens tot zijn rekening neemt. Een uitleg hoe het voertuig functioneerd en waarom ge gekozen hebt voor dat bepaalde "design" is ook altijd welkom.

DE DEADLINE
U krijgt hiervoor 3 maand de tijd. Dit wil zeggen dat alle renders moeten gepost worden in dit topic voor 15 december. Ik hoop dat deze battle ook is eindelijk een battle gaat zijn die tot een goed einde gaat komen, dus misschien kan een moderator hier een tijdelijke sticky van maken? anders wordt deze battle toch gewoon teruggedrongen door de vele req's :(

WIP's
merci lb om er een sticky van te maken. Dus nu dat em toch boven blijft kan misschien iedereen voor zijn wip een apparte thread maken met als titel:
"WIP: moddelbattle - (en hier u naam)" a la cgtalk.
Dan kan dit topic gebruikt worden om vragen te stellen of voor de deelenmers om te bevestigen dat ze meedoen. (of om mij te feleciteren met het prachtige initiatief)
hier zal dan een link komen per deelnemer naar zijn wipthread, als deze eentje heeft. (niet verplicht natuurlijk). maar dat maakt het wel overzichtelijker om comments te geven en te ontvangen

DE DEELNEMERS
iedereen mag deelnemen, als ge beginner zijt zoals ik kunde er alleen maar uit leren.

deelnemers die reeds begonnen zijn:
the recycleload: https://www.beyondgaming.be/archive...ng.237/wip-modelbattle-the-recycleload.357441
reinhart: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-reinhart.357472
dresse: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-dresse.357080
fixer187: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-fixer187.357566
lunchbox: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-lunchbox.360715
holy paladin: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-holy-paladin.357390
fartbunny: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-fartbunny.357364
carhartt: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-carhartt-.357712
ironpole: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-ironpole.357959
twiel: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbatle-twiel.358077
garion maki: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-moddelbattle-garion-maki.362298
baroba: https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/wip-modelbattle-baroba.376600

Holy Paladin

Legacy Member
wow 3 maand, en da alleen voor clay.. dat wordt dus 1 maand modelen en 2 maand clayrender :unsure:

Kr_eator

Legacy Member
Ok, ik doe mee :)
Gewoon om er uit te leren.
3 maand is tijd genoeg, moet ge u ni te veel opjagen tussen schoolwerk door.

dresse

Legacy Member
ik bevestig uiteraard ook !! :)
en vant moment datk men eerste schetsen heb zal'k ook is een wipthreadje maken :)
en welcome on board kr_eator :)

BAROBA

Legacy Member
Ik zal tussendoor eens kijken of ik tijd heb...
Kijkt naar zijn ellelange WIPlijst.....
Als ik ooit een 5 minuten tijd heb ....

dresse

Legacy Member
is dat een bevestiging baroba of eerder een "ik zie nog wel" :)

carhartt^-

Legacy Member
kan je ook meedoen als je geen 3D kan? gewoon 3D tekening concept art azo ?
anders wil'k wel meedoen

Bramboogie

Legacy Member
mijn mening...

het gaat over automotive design, dus is zowel 3d, als wacom als pantone goed
in principe is alles goed, als het uw idee maar goed presenteert zeker?

maar dat is dan ook maar mijn idee e ;)

tip:
kijk eens op www.cardesignnews.com onder portfolio's ;)

fixer187

Legacy Member
een paar vraagjes; enige polylimit op de battle? alleen het voertuig of met omgeving?

Holy Paladin

Legacy Member
geen polylimit, omgeving bonus


waarschijnlijk he, dresse is baas ik niet :unsure:

dresse

Legacy Member
:p baas
@carhartt: was oorspronkelijk de bedoeling als model battle, vooral de skills van het modellen en iets creeren zonder backdrop images maar vanuit eigen creativiteit. Maar van mij moogde ook met 3D tekeningen wel meedoen... maakt het alleen laster bij het jureren erna.
@fixer: idd geen polylimit. omgeving moet niet, gaat vooral om het conceptmodel, en een ongetexturede omgeving zegt toch niet echt veel. Maar wie weet beinvloed het de jury wel :p... (ik veronderstel dat de jury heel het forum wordt via een vote? of kiezen we een paar mensen die iets van 3D kennen maar niet meedoen?)

en als er iemand connecties heeft die dit wel willen sponsoren en de winnaar een prijs wilt geven... dat mag altijd :). jammer genoeg ken ik zo niemand... :(

fixer187

Legacy Member
nog een vraagje als je zegt een voertuig dat in die omgeving kan functioneren kan je evengoed een ufo of jet beginnen tekenen maar ik denk dat je een landvoetuig zal bedoelen zeker? :)

Misschien een REQ plaatsen hier op het forum dat iemand een prijslogootje ontwerpt die je dan eventueel op je persoonlijke site kan plaatsen ala CGtalk...:)

Ironpole

Legacy Member
Ik ben nog aan het zien of ik mee doe, misschien :p .
Ik ben beginner dus winnen zal ik zeker niet doen :rofl: .

dresse

Legacy Member
@fixer: idd daar hebk ook ff aan gedacht, dat binne 500 jaar we misschien wel kunne zweren boven de grond enzo, en dan heeft da wijnig te maken met de bevroren wereld. Laat ons zeggen dat het een land(ijs)voertuig moet zijn en geen zwevende schotels en stuff.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan