Archief - BATTLE: 3D moddeling - Voertuig van het jaar 2560... :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ironpole

Legacy Member
Dus het is niet verplicht om een WIP-thread te starten? Ik ben al begonnen.

Persoonlijk vind ikzelf het concept goed maar het 3D gespuis niet :p

Holy Paladin

Legacy Member
mar alleh maak die thread! MOAR IS BETTAR!
als ik render wil ik iets hebben om te lezen en bekijken enzo :)

dresse

Legacy Member
ge moest geen wip-thread hebben nee, en had eerst alle namen mooi genoteerd die meededen ma lb heeft die precies vervangen door enkel die dat een thread hebben...
het is natuurlijk altijd wel leuk om op de hoogte gehouden te worden van de concurrentie... :)

LunchBox

Legacy Member
vond die namenlijst (met lege links) een beetje ondoorzichtig, in dah opzicht dat er enerzijds namen zullen ontbreken van mensen die wel meedoen maar zich niet hebben opgegeven, en anderzijds namen in zullen staan van mensen die zich hebben opgegeven maar geen tijd/goesting hadden.

een lijst met effectieve threads lijkt me't handigste.. nog idealer zou zijn ze onder mekaar te kunnen laten staan, maar dah ga niet echt lukken vrezek. toch fijn dat er leven inzit.. hopen dah't blijft duren, drie maand is lang en in al jullie ijverigheid vliegt ge daar meteen op.

dresse

Legacy Member
voor mij mag het ook korter... want drie maand is idd wel lang. maja, das nu zo gezegd, kunnen we moeilijk nu ineens gaan veranderen...

ik vind het wel cool zo, ne sticky altijd vrijhouden voor nen "battle"... kunnen we misschien verder zetten als deze is afgelopen? met kleinere photoshop/illustrator/fotografie/3d battles ofzo...

want das meestal het probleem hier met battle's, da ze teruggedrongen worden naar een volgende pagina en zo uit het oog verloren worden...

Belgianbonzai

Legacy Member
dresse zei:
voor mij mag het ook korter... want drie maand is idd wel lang. maja, das nu zo gezegd, kunnen we moeilijk nu ineens gaan veranderen...

ik vind het wel cool zo, ne sticky altijd vrijhouden voor nen "battle"... kunnen we misschien verder zetten als deze is afgelopen? met kleinere photoshop/illustrator/fotografie/3d battles ofzo...

want das meestal het probleem hier met battle's, da ze teruggedrongen worden naar een volgende pagina en zo uit het oog verloren worden...

voor mijn part mag dat twee maand worden,... de helft is toch al begonnen (ik heb al een ideetje, maar er is nog wat schets en opzoekingswerk nodig)
en LoFi moet dan maar wat sneller met een progje leren werken :)

Ironpole

Legacy Member
Hoe wordt er beoordeeld op het model? Ik hoop niet gewoon 1 cijfer, maar op uitwerking, model zelf, idee enzo :baard:

EDIT: mag je lights gebruiken? bvb voor koplampen?

Lo_fi

Legacy Member
Brainbug zei:
voor mijn part mag dat twee maand worden,... de helft is toch al begonnen (ik heb al een ideetje, maar er is nog wat schets en opzoekingswerk nodig)
en LoFi moet dan maar wat sneller met een progje leren werken :)

Dude! Straks is het nog mijn schuld :D

Nee, ik vind persoonlijk 3 maand goed. Straks begint school terug voor de hogeschoolstudenten dus die gaan hun tempo laten zakken (cfr. dresse), veel van de mensen met een snelle start gaan stuiten op technische moeilijkheden of een nieuw lief... velen zullen afhaken...en ondertussen neem ik tussen mijn werk door, tijd om mijn schetsen in 3d te leren zetten (voor de mensen die de interne max-tuts kennen : ..ik heb het schaakbord bereikt ;))

Trouwens..ik geloof in de fish-aanpak: eerst zorgen dat je idee klopt, dat er een verhaal is, dat het origineel is,..dan pas uitvoeren.

dresse

Legacy Member
:) inderdaad.
waarschijnlijk begin ik toch nog is helemaal opnieuw met een deftig idee enzo. Ben iets te snel begonnen nu...
en idd, school begint bijna, dan gaat het allemaal wat trager gaan...

Holy Paladin

Legacy Member
bwa bij mij niet hoor ik heb nu alleen maar savonds (snachts :p) gewerkt :unsure:


Ironpole zei:
Hoe wordt er beoordeeld op het model? Ik hoop niet gewoon 1 cijfer, maar op uitwerking, model zelf, idee enzo :baard:

EDIT: mag je lights gebruiken? bvb voor koplampen?
lichten gaat plezant worden met clayrender :p

enfin toch in max, da duurt enorm lang om dan light tracer te gebruiken

Lo_fi

Legacy Member
:applause: He...het is net on-topic..Ik heb helemaal alleen gevonden hoe ik een clay-render maak in Max, zonder plugins. Mag ik even fier zijn ja? En is dit nu mijn WIP?

Typhon`

Legacy Member
héél ms doe ik mee, ik moet ooit eens aan 3D beginnen hé ;).
Afhankelijk van tijd enz zal'k dus zien.

Ironpole

Legacy Member
Lo_fi zei:
:applause: He...het is net on-topic..Ik heb helemaal alleen gevonden hoe ik een clay-render maak in Max, zonder plugins. Mag ik even fier zijn ja? En is dit nu mijn WIP?

Leuk, kan je het mij ook eens even vertellen hoe :unsure:

dresse

Legacy Member
ik wist ni eens da clayrender een optie was in max :p
met clayrender bedoelde ik gewoon ne render met alle surface zettings op default...

Lo_fi

Legacy Member
Ironpole zei:
Leuk, kan je het mij ook eens even vertellen hoe :unsure:

Lol sure..

1. Bij lights neem je een skylight (checkbox naast multiplyer 'on' - sky Color : white) - plaats light.

2. Bij render--> advanced lightning --> light tracer checkbox 'active'.

3. Vervolgens heb ik een grondvlak gemaakt, stukje onder het voorwerp.

4. material editor : standaard 'bol', bij Diffuse een licht kleur kiezen..ik heb heel licht grijsblauw gekozen en dan material toepassen op je voorwerp + grondvlak..

5. render (ergens ook nog schaduw aanzetten maar ik ben vergeten waar).


clayrender.jpg



Lach nie Paladinges :p

Holy Paladin

Legacy Member
schaduw moet ge niet aanzetten.. als gij dat gedaan hebt, maakt het niet uit :p

en dresse, zoals ge in lofi zen uitleg ziet is clayrender niet zomaar een optie.. kost heel veel moeite :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan