Archief - BATTLE: 3D moddeling - Voertuig van het jaar 2560... :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ironpole

Legacy Member
Lo_fi zei:
Lol sure..

1. Bij lights neem je een skylight (checkbox naast multiplyer 'on' - sky Color : white) - plaats light.

2. Bij render--> advanced lightning --> light tracer checkbox 'active'.

3. Vervolgens heb ik een grondvlak gemaakt, stukje onder het voorwerp.

4. material editor : standaard 'bol', bij Diffuse een licht kleur kiezen..ik heb heel licht grijsblauw gekozen en dan material toepassen op je voorwerp + grondvlak..

5. render (ergens ook nog schaduw aanzetten maar ik ben vergeten waar).


Het is gelukt, het camoufleerde zelfs sommige schoonheidsfoutjes :p .
Het renderen duurt nu wel pokke lang :cry:

Holy Paladin

Legacy Member
en bij light tracer, de rays/sample verhogen voor kwaliteit te verbeteren (minder noisy schaduwen)

Typhon`

Legacy Member
Hoe werkt die modo nu?
heb trial gedownload maar ze vragen direct al achter licensie?

dresse

Legacy Member
ge moet de license ook downloaden van de site.
en download ineens ook de media, dan hedde per tool een filmke van hoe em werkt. you'll be 1337 in no time !

Holy Paladin

Legacy Member
twas denk de bedoeling om landvoertuig te maken, anders maakt de ijswereld nie uit he

Mr Syphon

Legacy Member
ik heb modo nu, lukt wel een beetje :p alles op zen gemak ontdekken en wil ook wel meedoen aan de wedstrijd,
maar moet uw voertuig echt op het ijs bewegen of mag het ook hoveren boven de grond ?
ni dat hem kan gaan vliegen he :D ma gewoon wa zweven

*edit* tijdens een schetsen een ander conceptje bedacht waarbij het hoveren ni nodig is :p

Snellen Eddy

Legacy Member
Ik wil ook wel meedoen !! Count me in !

Enneuh ik ben wel wa bezig me da 3d modellen enzo, mar ik snap hier ni percies watter allemaal wordt bedoeld me Wip en clayrender en zo als iemand da nog ne keer wilt uitlegge dan bennek mee eh !!

En moete da maken me een bepaald programma ? of is da nar keuze ?

Holy Paladin

Legacy Member
wip is work in progress, clayrender is render zonder textures met global illumination ma das nie zo belangrijk want kheb geen goesting om et verder uit te leggen :p

moogt natuurlijk uw programma kiezen eh :/

Snellen Eddy

Legacy Member
k merci tis mar dak meeben me wa er hier gepost wordt.

dresse

Legacy Member
met die clayrender bedoelde 'k inderdaad gewoon een model zonder textures. maakt ni uit of da ge het met global illumination en radiosity rendert of gewoon met spotlight. het gaat om het model.

fixer187

Legacy Member
deze week niet meer verder gewerkt door de grote kuis en format. Maar eindelijk macheert maya 7.0 :woohoo:. Straks er nog eens invliegen :)

GhostFire

Legacy Member
ja, had ik ook al aan gedacht, kga ze korter en stomper maken :p

morgen of straks post ik nog ff een algemeen beeld van het concept

fixer187

Legacy Member
ik bedoel met de schuine pinnen, degene die op die schuine vlakken staan van de band, maar idd ze mogen ook wat korter zijn :)

Gisteren wat op ontdekking gegaan met maya 7.0

Conclusie, er zijn echt bepaald heel handige features bijgekomen zoals;

create polygon prism, pyramide, pipe, helix, soccer ball, solds ball
en een duplicate edge loop tool en polygon split edges tool zijn echt heel handig :niceone:
De plugin tool van CPS die toch wel wat onstabiel was zal je ook niet meer nodig hebben met de verbetering van de smooth proxy en unmirror smooth proxy.

Bij rendering zijn er ook wel wat extra's bijgekomen bij de mental ray en de toevoeging van vector rendering.

Er zullen er nog heel wat verbeteringen zijn maar ben ze nog niet tegengekomen.

Boddah

Legacy Member
ik kan zelf niks van modelling, maar ik zou iets maken dat juist niét technologisch geavanceerd is. eerder iets à la de Millenium Falcon in Star Wars, waar de stukken bijna van af vallen en ge ne shot er tegen moet geven om het in gang te krijgen.

als het een nieuwe ijstijd of zo is, zal alles toch back to basics worden, omdat alles vastgevroren is en zo. enfin, leek mij wel een originele invalshoek.

TheCrow7

Legacy Member
fixer187 zei:
De plugin tool van CPS die toch wel wat onstabiel was zal je ook niet meer nodig hebben met de verbetering van de smooth proxy en unmirror smooth proxy.

Eindelijk, dat was wel nodig.

Featherfoot

Legacy Member
Boddah zei:
ik kan zelf niks van modelling, maar ik zou iets maken dat juist niét technologisch geavanceerd is. eerder iets à la de Millenium Falcon in Star Wars, waar de stukken bijna van af vallen en ge ne shot er tegen moet geven om het in gang te krijgen.

als het een nieuwe ijstijd of zo is, zal alles toch back to basics worden, omdat alles vastgevroren is en zo. enfin, leek mij wel een originele invalshoek.

including the wookie called Chewbacca? Muuuuuuuuuuuu!!! :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan