Archief - WIP: modelbattle > BAROBA

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BAROBA

Legacy Member
Mijn entry

Had even een paar uurtjes de tijd om mijn concept om te zetten in 3d.
Mijn idee is anders in het opzicht dat ik ben vertrokken van een futurische vorm.
En koos voor een zonniger toekomst beeld, namelijk dat we het allemaal goed doen, zelfs nadat de planeet in een ijsblok is veranderd ( of we leven op een nog onbekende ijsplaneet).
Tijd voor sport en spel dus :)

Dit is een futuristisch ijsracer, gemaakt om met hoge snelheid over ijsvlaktes te scheuren, de machine is volledig organisch-energetisch aangedreven ( wind,zon en biomechanisch-energie) Gemaakt uit nu nog onbekend bio-materialen, dit ruesachtige ding weegt niet meer dan een gemiddelde personenwagen.
( 20 x 21 x 13 : L x H x B)

Voor een team van 3 is dit de ultieme sportkick, met meer dan 300 km/h over grote ijsvlaktes racen.

Enjoy :)

BAROBA-2560.jpg

Holy Paladin

Legacy Member
is dat dan een zeil ofzo.., tkan dan toch nie bewegen :p

dresse

Legacy Member
eerlijk gezegd, vindk het ook maar iets vreemd :)
misschien morgenvroeg alsk terug nuchter ben dat het me duidelijker is... :)

xml

Legacy Member
kan je illustreren hoe dit ding dan 300/u moet halen? :) ik zie momenteel nergens aandrijving, en moest het dat 'zeil' zijn dan betwijfel ik of dat je 'n kick zal geven. :) En waar moet je ergens met 3 mensen op gaan zitten/staan/liggen/hangen?

FitZ

Legacy Member
dresse zei:
eerlijk gezegd, vindk het ook maar iets vreemd :)
misschien morgenvroeg alsk terug nuchter ben dat het me duidelijker is... :)

ge moet anders is vertrekke zonder iet te zegge!

BAROBA

Legacy Member
Het 'zeil' ( eigenlijk een vleugel) is de aandrijving.
Het concept is al langer dan vandaag bekent.
Ze gebruiken een vleugel die onafhankelijk van de windsnelheid meer snelheid kan halen dan normaal gezien mogelijk is met een zeil.
Een vleugel volgestuwd met organische actuatoren( huidig alleen in electro-mechanische vorm, NASA would kill for organic actuactors :p )
Dit actuactoren kunnen de vleugelvorm zo veranderen dat op elk moment de vluegel de meest ideale vorm heeft, en zo dus een zeer hoge snelheid te bereiken.

Vergelijkbaar model :
http://www.tspeer.com/landyachts/twin/yacht.jpg
http://www.tspeer.com/landyachts/twin/Concept.html

Meer leesvoer over de vleugel ( op een boot)
http://www.monofoil.com/sailing/monofoil/index.php

Dat laatste design is nog meer offworld dan dat van mij :)

En de 3 mensen moeten zitten in de cockpit boven het achterste 'wiel'.

dresse

Legacy Member
sjeyk concept wel. origineler dan wa al gepasseerd is :) ma zou er wel nog meer detail insteken dan, is nu nogal simpel eh...

en Fitz: i kno, fieliep wou ineens door, en jah... iedereen gedag zeggen is me te veel werk. zeker op da feestje met al die gekke gangen enzo :)

Bram

Legacy Member
kvin het concept van bewegen op die bollen wel sjiek, ma op ijs, dju maat da gaat volgens mij nogal beginnen tollen da spel

Ironpole

Legacy Member
Ik kan nie écht geloven dat dat het gewicht moet hebben van één auto. Ik zou zeggen het gewicht van een Boeiing 747 ofzo...

BAROBA

Legacy Member
Ironpole, speciale materialen die nu alleen nog in labos bestaan : zoals : nanotubes, organische composieten, en andere leuke dingen :)
Deze materialen wegen zo goed als niks en zijn zo sterk als staal.
Nanotubes zijn zelfs sterker dan staal en zo hard als diamant( zelfs harder)
Ideal voor een bol van 3 meter diameter te maken , met een dikte van een halve mm en mss 20 kilogram.
De rest van de constructie is hetzelfde, nanomaterialen voor de stevigheid en organische composieten voor de flexibliteit. Het zwaarste is al het materiaal dat nodig is om de crew het leven gemakkelijk te maken.

cheers

DJ_Trash

Legacy Member
BAROBA zei:
Ironpole, speciale materialen die nu alleen nog in labos bestaan : zoals : nanotubes, organische composieten, en andere leuke dingen :)
Deze materialen wegen zo goed als niks en zijn zo sterk als staal.
Nanotubes zijn zelfs sterker dan staal en zo hard als diamant( zelfs harder)
Ideal voor een bol van 3 meter diameter te maken , met een dikte van een halve mm en mss 20 kilogram.
De rest van de constructie is hetzelfde, nanomaterialen voor de stevigheid en organische composieten voor de flexibliteit. Het zwaarste is al het materiaal dat nodig is om de crew het leven gemakkelijk te maken.

cheers

dat allemaal goed zijn, en ik geloof je ook hoor :)

maar da neigt een beetje naar "makkelijke creativiteit door onbegrensde mogelijkheden"

Ik vin de ontwerpen die zich baseren op bestaande materialen en technieken en der wa op doorfanatseren, vooral op praktisch vlak, ewa creatiever.(no personal offence).

Uw ontwerp is misschien wel wetenschappelijk goed gemotiveerd door bovenstaande tekst,but...
ze hebben ook al zeer kleine deeltjes sneller dan licht laten veprlaatsen.
Ik zou dan kunenn zeggen da in de toekomst de "carrier" zo breed en zo nauw als ge wilt afgesteld kan worden en ge er tuigen kunt doorsturen...
gevolg; ik ben in -0.000000001 seconden op de finish.

(Nu GEEN discussies over die lichtsnelheidtoepassing, everybody stay on topic :) )

Het BASISCONCEPT over de voortstuwing etc is op zich niet onorigineel, maar de creatief*praktisch motivatie/ uitwerking vinnek dan iets minder

BAROBA

Legacy Member
DJ Trash : Ik heb hetzelfde gedaan , bestaande materialen en technieken verder op doorgefantaseerd. Ik wou een origineel voertuig dat voorgedreven werd door natuurlijke energie.
Ik heb veel opties bekeken en de zeilwagen (vind je zelfs aan de belgische kust)
leek me het leukste. De materialen: Op 1 eeuw tijd zijn we gegaan van staal naar composiet materialen als sterkste materiaal dat er bestaat. Deze contest gaat over een periode die nog 500!!! jaar van ons is verwijdert. 500 jaar is niet te vergelijken lange tijd in de geschiedenis van de technologie. De laatste eeuw hebben we meer kennis opgedaan dan alle eeuwen ervoor. En de evolutie van de technologie gaat steeds sneller. Van de jaren 80 ( 640KB should be enough for everyone) tot de holografische disks ( +1TB opslagcapaciteit) op nauwelijks 30 jaar. Dat is een onvoorstelbare groei...
En meer games related: van 6 pixels dat een soldaatje voorstelt, tot een manneke van 100.000 polygonen met 3 soorten texturen ( die elk groter zijn dan het hele spel waar het eerste manneke in zat) en verschillende shaders, die er zo realistisch uitzien dat je ze bijna kunt aanraken. ( en dat op 20 jaar)
Nu mag jij eens raden hoe ze er over 500 jaar uitzien?? :p

Niemand hier heeft nog maar enige clue hoe iets er over 500 jaar uit ziet, dus mijn "makkelijke creativiteit door onbegrensde mogelijkheden ' is dus wel gerechtvaardigd vind ik.
En tis trouwens geen race, tis een ontwerpwedstrijd :)
Dus hoe snel het ook gaat, het gaat om hoe het eruit ziet, en of het er futuristisch uitziet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan