Archief - WIP: moddelbattle - Garion Maki

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Garion Maki

Legacy Member
Onder het motto "wie nie waagt, nie wint", dacht ik ook maar is mee te doen.

de schets op papier en de eerste wip image.

update:
Nog een wip image, met wat uitleg.
Het is een 1persoons voertuig bedoelt om snel te gaan en toch nog wendbaar (zonder om te kantelen).
de brandstof word in de tanks langst de zijkanten bewaard, waar ze zowel voor gewicht zorgen om de schaatsen (nog nie toegevoegd) op het ijs te houden als voor de veiligheid, moest een tank doorboord worden en/of in brand vliegen.
De bestuurder zit in het middengedeelte, in een compleet gesloten cockpit om warmte te behouden en achter de bestuurder is er ne groote koffer, zo dat het mogelijk is om alles mee te nemen om in nen ijswereld te overleven.
Dan nog de 2 moters, die zitten op het midden van de 'vleugels' waar hun luchtinvoer door niets gehinderd word en waar ze, moesten ze weeral in brand vliegen, niet direct heel het voertuig in brand zetten.
Uiteindelijk is er nog het feit dat door de bootachtige vorm en compleet gesloten onderkant, het mogelijk is om met dit voertuig waterlopen en zelfs kleine meren over te steken, al is het aangeraden om de moters dan niet op volle snelheid te laten werken, aangezien ze anders water zouden kunnen opzuigen (=> boem, moter kapot).

ik denk dat da zowat de werking uitlegt...
Het voertuig word vooral gebruikt door scouts, aangezien het perfect is om snel en zonder te veel aandacht te trekken het land over te steken, waar dat dan een tentje en camoflage uit de koffer gehaald kan worden en nen scoutpost opgezet kan worden.

update2:
afbeeldingen worden geregeld op http://users.pandora.be/tri/ic/ gepost, en enkel als er grotere veranderingen gemaakt worden zal ik die hier posten...
zoals deze:
shaded vs wireframe view
de bovenbouw is iets verlaagd en het voorste raam toegevoegd zo dat alles een iets snellere look krijgt.
ook de koffer is uitgebouwd, zo dat er nu iets meer ruimte is, al moet de cockpit en koffer nog wel afgesloten worden.

update3:
de deur is er :)

dresse

Legacy Member
welcome to the battle :) en gl !
ziet er al ok uit, hoop wel op meer detail dan op de schets :)

Garion Maki

Legacy Member
erm... tja :)
detail zou er wel in moeten komen (vooral cockpit en motoren) maar op de moment ben ik vooral het basis chasis aan't maken en terug maya gewoon aan't worden, aangezien het weeral een half jaar geleden was da'k nog een 3d programma geopend heb en ik het nooit nie goe geleerd heb :ironic:

anyway, details komen er wel hoor, al zullen ze vooral vanbinnen zitten, hoppelijk zichtbaar door een open deur.

Garion Maki

Legacy Member
u vraagt, wij maken...

er zijn enkele eerste details toegevoegd, namelijk 3 pompen en een achterdeur (voor de koffer)
pic1 - pic2
en nu een paar klinken gaan bestuderen voor dat ik die toevoeg :wtf:

update:
'vleugel' en moter herwerkt.
moeten nog wel extra details aan toegevoegd worden.
pic3

Garion Maki

Legacy Member
erm... het concept is iets veranderd :crazy:
glider_wip1.jpg

^^ enkel concept... details later
origineel concept was te hoekig...

sneax

Legacy Member
Ik vond het origineel beter omdat da zalig goe paste met uw uitleg daarbij - het was inderdaad hoekig, maar ge zou beter de hoekigheid in dat concept verbeteren ipv een nieuw concept pakken dat in mijn ogen er minder cool uitziet ...

LunchBox

Legacy Member
dah's maya, modo z'n workspace (grid/pivot/shade etc) zien er helemaal anders uit go_ndw.

Garion Maki

Legacy Member
http://users.pandora.be/tri/ic/glider_wip4a.jpg en http://users.pandora.be/tri/ic/glider_wip4b.jpg zijn nog 2 tussentijdse screenshots.

ik vermoed dat de de huidige glider wel terug in de richting van het originele concept zal evolueren, maar gewoon op een andere manier, dus de uitleg zal zeker niet verloren gaan ;)

btw, over de middelste 'schaats' ben ik nog serieus aan het twijfelen, dus het kan wel zijn dat die verdwijnt en heel de middenbouw zakt.
maar dat zien we nog wel :)

Ironpole

Legacy Member
Die middenste schaats ziet er wel uit als een giant tong, ik zou die ook wel weglaten.

Holy Paladin

Legacy Member
uw smoothing is ferm verkeerd (daarom da et op een tong lijkt)

edit: khad hier nog een voorbeeldje ligge, gij hebt dus het middelste paarse geval
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan