Zware overstromingen juli 2021

Ja, dat de koning een half uur helpt om "de shit opkuisen" zal wél het verschil maken natuurlijk.

Het is wellicht een onpopulaire mening in tijden dat mensen geen gezag en hiërarchie meer kunnen verdragen maar iedereen heeft zijn taak. En dat van een koning en een premier is regeren. Een hart onder de riem steken als gezagsdragers op het hoogste niveau, hoort daarbij. Niet voor de show een half uurtje gaan scheppen. Dàt is pas opportunisme.
Waarom is dat opportunisme? Niet meer dan dat prinses Elisabeth met eenzame bejaarden in woonzorgcentra belde tijdens volle coronaperiode.

Het zal hét verschil niet maken maar is wel symbolisch voor alle vrijwilligers t.o.v. in kostuum en laarzen komen paraderen met een horde camera's.

Oh my god... Als je naar jezelf wil kijken, bekijk dan eens de film Daens. Jij bent de industrieel die klaagt over het feit dat het werkvolk extra loon eist.

Er zijn verschillende manieren om de verbruikte CO2 te meten/vergelijken. Laten we eens Nigeria (wegens grootste stad in Afrika en "typische" zuidelijke stad) vergelijken met België:

Production-based emissions: België: 9,2 , Nigeria: 0,6
CO2 emissions from 1990 to 2011 with rank by 2009 emissions (only fossil fuels and cement manufacture: België: 8,8, Nigeria: 0,5
Consumption-based emissions: België: 15,61, Nigeria: 0,29

Dus een factor 15 tot 53 keer zoveel als Nigeria. Ja, daar stijgt het mss nog sneller dan hier, maar het is hier dat we gigantisch véél meer verbruiken.

Steden als Lagos en Cairo behoren tot de meest vervuilende ter wereld , samen met wat Indiase en Chinese steden , Europa gaat het probleem heus niet oplossen .Als daar niks verandert zal het alleen maar erger worden .

Waarom is dat opportunisme? Niet meer dan dat prinses Elisabeth met eenzame bejaarden in woonzorgcentra belde tijdens volle coronaperiode.

Het zal hét verschil niet maken maar is wel symbolisch voor alle vrijwilligers t.o.v. in kostuum en laarzen komen paraderen met een horde camera's.
Dat bellen met bejaarden zal voor die bejaarden de dag van hun leven zijn geweest. Daar zitten nog meer koningsgezinden bij. Mij zou dat ook totaal niet boeien, maar voor die mensen is dat belangrijk geweest.
Daar symbolisch 2 bakstenen en een kapotte balk in een container gaan gooien helpt niemand, ook niet de vrijwilligers die gedurende die tijd niet verder kunnen werken omdat de security niet zou willen dat ze te dicht bij de koning komen. Nee, dat bezoek interesseert me niet en helpt volgens mij idd niemand. Mij zouden ze met rust moeten laten, maar ze doen er anderzijds ook geen kwaad mee. Het zijn ook geen verkozenen, dus opportunisme ga ik het ook niet direct noemen. Maar daar fysiek iets doen, is zoals al gezegd absoluut hun taak niet.

Steden als Lagos en Cairo behoren tot de meest vervuilende ter wereld , samen met wat Indiase en Chinese steden , Europa gaat het probleem heus niet oplossen .Als daar niks verandert zal het alleen maar erger worden .
Het ging hier over CO2, een belangrijke bron van klimaatopwarming. Fijn stof speelt daar ook een rol, maar zowel positief als negatief (fijn stof is veel schadelijker rechtstreeks voor de mens (het lichaam), dat is daar een veel groter probleem voor).

En dat die steden zou slecht scoren, heeft met de concentratie van de steden te maken. Er woont daar vaak veel meer volk dan in gans België, he. De rest van het land compenseert meer dan genoeg als je dat wil vergelijken met België

Zelfde met strenge reglementeringen rond vervuilende industrie, de productie wordt gewoon verhuisd naar een ander land, of een land buiten de EU.

De pro league is ook solidair. Je zou dan verwachten dat spelers iets van hun royale weddes zouden schenken, maar neen, men verwacht van de supporters dat zij een bijdrage leveren in het 'steunfonds'.

Volgend weekend toch weer een sterker signaal voor neerslag volgens de laatste runs (met weer zo een lagedrukgebied dat naar onze regio gaat). Maar voor details is het nog veel te vroeg.

Laatst bewerkt:
Dit weekend toch weer een sterker signaal voor neerslag volgens de laatste runs (met weer zo een lagedrukgebied dat naar onze regio gaat). Maar voor details is het nog veel te vroeg.
Dit weekend? Het is weekend :p

Volgend weekend bedoel je?
Tegen dan is hopelijk meeste water afgevoerd en wachtbekkens terug leeg. Kunnen ze niet wat boeren water laten afvoeren naar West-Vlaanderen :unsure:

Laatst bewerkt:
Momenteel weinig doen? En wanneer gaan we er dan wel iets kunnen aan doen? Volgend jaar? Binnen 10 jaar? Binnen 20 jaar?
Neen, 20 jaar geleden. We kunnen nu eigenlijk alleen nog aan schadebeperking doen. De opwarming gaan we niet meer volledig kunnen tegenhouden, daarvoor is het al véél te laat hé.

Laatst bewerkt:
Het weersysteem dat instond voor de overvloedige neerslag in Duitsland en België is nu verschoven naar Oostenrijk. Daar voorspelt men neerslaghoeveelheden tussen de 100 en de 300 mm/m²...

Ik vind het ongelofelijk dat daar nog altijd water kan uitvallen. Hoeveel water moet er dan wel niet in die storing gezeten hebben. Imo is dit surreëel als je dan over die getallen begint na te denken.

Ik vind het ongelofelijk dat daar nog altijd water kan uitvallen. Hoeveel water moet er dan wel niet in die storing gezeten hebben. Imo is dit surreëel als je dan over die getallen begint na te denken.
ik vind dat ook altijd machtig. Heel die massa water die nu zo'n impact heeft gehad om mens en natuur heeft gewoon in de lucht gehangen. Fysica is magic that works.

Het weersysteem dat instond voor de overvloedige neerslag in Duitsland en België is nu verschoven naar Oostenrijk. Daar voorspelt men neerslaghoeveelheden tussen de 100 en de 300 mm/m²...
Tis ginder al van dat. Rivieren beginnen al te zwellen.

MOef9ua.jpg

ik vind dat ook altijd machtig. Heel die massa water die nu zo'n impact heeft gehad om mens en natuur heeft gewoon in de lucht gehangen. Fysica is magic that works.
Wel grappig dat je hier zo van onder de indruk bent :P
Het is gewoon geschift de schade die de hoeveelheid water aanricht.

Wel grappig dat je hier zo van onder de indruk bent :p
Het is gewoon geschift de schade die de hoeveelheid water aanricht.
Grappig is hoe je het bekijkt natuurlijk. Imo hebben we als mens altijd het idee dat wij de natuur kunnen beïnvloeden en dat we zo'n zaken kunnen oplossen maar dan zie je hier toch hoe de natuur ons met de neus op de feiten drukt en toont dat het wel degelijk zij is die bepaalt en niet de mens. Daar kan je in mijn ogen enkel ontzag voor hebben en je voelt je er dan toch ook maar nietig door hoewel we altijd het idee hebben dat wij boven alles staan.

Terug
Bovenaan