Zware overstromingen juli 2021

Sneeuwstorm

Well-known member
Er dreigt daar een grote ramp in de Ardennen, 100+ mm in 24u tijd.
Hier is het al dagen grijs depri weer, zelden gezien in de zomer, het is Allerheiligenweer maar dan 10 graden warmer. Nu wat gedruppel maar de enige constante is dat het de hele dag grijs en donker is.
Typisch Belgisch zomerweer is wisselend bewolkt 23-24 graden overdag en af en toe een bui. Ons weer is de laatste jaren meer en meer manisch depressief, ofwel het ene uiterste en alle dagen warm en droog, ofwel weken aan een stuk regen. Alles of niks. Dat is nu precies toch de trend van de laatste jaren, vroeger was ons weer veel veranderlijker en kon je eens 3 goede dagen hebben en dan 3 slechte, maar dat duurde geen weken aan één stuk.
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer rood voor neerslag door het KMI, de beelden spreken voor zich. Toch wel content dat mijn huis wat hoger staat, ik kan me niet inbeelden dat mijn ganse gelijkvloers onder water staat.
 
Ja jongens, "dolle pret" in de provincie Luik, met verplichte evacuatie, stroom die is uitgevallen, auto's die op een hoop geduwd zijn, etc...

RBzZDkH.png
 
@kay-gell bovenstaande link gaat niet open
Edit: Nu wel, geduld is een schone deugd

In Voeren op 24u tijd 85,4l per m² gevallen
En er komt nog regen aan
 
Beelden uit Spa en omstreken :eek:.
Heb ooit eens (1999-2000) wateroverlast gezien bij mijn grootmoeder (Velm) maar dat is niet te vergeljken met wat daar gebeurt.
Hopelijk valt de schade toch mee kunnen ze die enigszins terugvorderen bij de verzekeringen.
Al gaat het waarschijnlijk meerjarenplan zijn.

Sterkte aan de mensen daar.

Hier lijken we aan't ergste te ontsnappen,volgens buienradar gaat het ergste naast Sint-Truiden door.
 
Beelden uit Spa en omstreken :eek:.
Heb ooit eens (1999-2000) wateroverlast gezien bij mijn grootmoeder (Velm) maar dat is niet te vergeljken met wat daar gebeurt.
Hopelijk valt de schade toch mee kunnen ze die enigszins terugvorderen bij de verzekeringen.
Al gaat het waarschijnlijk meerjarenplan zijn.

Sterkte aan de mensen daar.

Hier lijken we aan't ergste te ontsnappen,volgens buienradar gaat het ergste naast Sint-Truiden door.
Ik ben van Velm, ik heb in de jaren 90 auto's zien voorbij drijven net als in het filmpje van @kay-gell hierboven.
 
Ik ben van Velm, ik heb in de jaren 90 auto's zien voorbij drijven net als in het filmpje van @kay-gell hierboven.
Streekgenoot dus.👊
Kan me toch niet herinneren dat het zo erg was,weet wel dat het dorp (net zoals Bevingen en Gingelom) meerdere malen onder water heeft gestaan in die periode maar niet in die extreme mate.
 
Je zal in het Luikse maar een land-of tuinbouwbedrijf hebben... Eerst die Russische boycot, dan een paar loeihete en droge zomers en nu dit...
 
Hier is het toch ook al een lange tijd goed aan het regen (regio Leuven), achterliggend stuk grond al redelijk veel plassen.
Hopelijk zo dadelijk wat droger, moet mijn afvalbakken nog op straat zetten :unsure:
 
Absurd eigenlijk dat het zonder ophouden zo langdurig en plaatselijk blijft regenen. Hier op de grens tussen Brabant en Oost Vlaanderen is het nog steeds droog en heeft het gisteren ook amper tot niet geregend. Laat het dus nog maar wat verder opschuiven richting centrum en westen van het land.

Sterkte alleszins voor diegene getroffen door de waterschade.
 
Terug
Bovenaan