Zware overstromingen juli 2021

Geld krijgen ze genoeg, dus geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken geld te storten. De Waalse regering heeft zich een onbetrouwbare partner getoond inzake geld, idem voor allerlei hulporganisaties die met dat geld uiteindelijk advocatuur van extreem links signatuur betalen om acties zoals de hongerstaking te financieren.
Geld krijgen al die subsidiejunkies trouwens al genoeg van de belastingbetaler

Nee nee, wil je helpen doe je dat best met vrijwilligerswerk of materiële donaties via lokale netwerken.
Uw geld belandt bijna zo goed als zeker niet bij de mensen die de hulp nodig hebben via die grote organisaties.

Een maand later weten we nog altijd niet wat er gebeurd is met de donaties die al gebeurd zijn, red flag.
Waarom zou men hier dan ook geld voor moeten storten? Het is een natuurramp, verantwoordelijkheid van de Staat die een sociaal contract heeft met de bevolking: veiligheid, orde, ... in ruil voor belastingen en erkenning. Dan ook nog eens geld geven aan uitgerekend het Rode Kruis dat volzit met incompetente mensen is al te gortig.
 
Wat iedereen al wist:
HLN ONDERZOEK. Overheid maakte de overstromingen vorig jaar zélf erger: gok met stuwmeer had desastreuze gevolgen

 
Wat iedereen al wist:
Inderdaad maar blijft een hallucinant verhaal... Hoe werken ze soms toch bij die overheidsdiensten... Da's wraakroepend. Ze gaan niet uit van worst case scenario maar van best case scenario en reageren dan nog 's super traag. Hoeveel leed er niet had kunnen worden vermeden indien ze dezelfde handeling hadden gedaan als hun collega's bij de dam 20 km verderop. En dan de reactie van de Waalse Overheid: "zonder dam was het nog veel erger". Op wat slaat zoiets???
 
Inderdaad maar blijft een hallucinant verhaal... Hoe werken ze soms toch bij die overheidsdiensten... Da's wraakroepend. Ze gaan niet uit van worst case scenario maar van best case scenario en reageren dan nog 's super traag. Hoeveel leed er niet had kunnen worden vermeden indien ze dezelfde handeling hadden gedaan als hun collega's bij de dam 20 km verderop. En dan de reactie van de Waalse Overheid: "zonder dam was het nog veel erger". Op wat slaat zoiets???
Het failliet vd belgische politiek dat er na zo'n dingen geen koppen meer rollen.
 

Premier De Croo in Glasgow: “41 doden bij overstromingen in juli waren eerste Belgische klimaatslachtoffers”​


Een zoveelste leugen van een één van de grootste leugenaars onder de beroepsleugenaars. Maar goed, onze aristocratische premier hangt graag de grote meneer uit op het internationaal toneel, of het nu rockster-gewijs het feminisme aanprijzen is in Zuid-Afrika , of op een klimaattop in Glasgow fake traantjes wenen over de slachtoffers van overstremingen alsof hij daar oprecht medeleven mee heeft, het onderwerp doet er eigenlijk niet toe... 't draait vooral om het eigen ego.

Merk op: ik vind klimaatopwarming ook een groot probleem en ontken het helemaal niet, maar zo direct een overstroming linken aan klimaatverandering is gewoon bangmakerij die op termijn averechts werkt, grote overstromingen waren er vroeger immers ook.
Ze zullen nu frequenter zijn, en mogelijks ook met een grotere impact, maar dat kan je niet alleen 1 op 1 aan klimaatverandering toeschrijven, zaken als meer bebouwing/betonering, toeval en blijkbaar hier ook incompetentie van een deel van de overheid spelen dus ook een rol.

Die overstromingen zijn ook niet de grootste problemen als gevolg van klimaatverandering, want daar kan je je tegen wapenen: dan was het gewoon een kwestie van stevigere dijken en dammen bouwen, voor andere gevolgen zoals de impact op landbouw, verzuring van de oceaan, de gevolgen voor biodiversiteit, etc. is het probleem véél moeilijker aan te pakken met technologische hulpmiddelen.
 
Die overstromingen zijn ook niet de grootste problemen als gevolg van klimaatverandering, want daar kan je je tegen wapenen: dan was het gewoon een kwestie van stevigere dijken en dammen bouwen, voor andere gevolgen zoals de impact op landbouw, verzuring van de oceaan, de gevolgen voor biodiversiteit, etc. is het probleem véél moeilijker aan te pakken met technologische hulpmiddelen.
Volgens mij gaf Cato minder af op Carthago dan jij op De Croo, het is moeilijk om het allemaal nog serieus te nemen, maar op dit stukje wil ik wel reageren: tegen zo'n regenbom kunnen we ons ook nauwelijks wapenen. Er is veel meer nodig dan stevigere dijken en dammen. Eigenlijk moeten we hele stukken land teruggeven aan de natuur, en dan nog. Ik ben er wel van overtuigd dat we echt op het punt gekomen zijn dat we ons moeten beginnen klaarstomen voor adaptatie. Blijven inzetten om de verandering te vertragen, tegen te houden, hopelijk ooit - we mogen dromen - om te keren, maar de groenen hebben jarenlang geweigerd om in te zetten op adaptatie omdat ze liever wouden voorkomen dan genezen. En terecht. Maar we zijn het punt van voorkomen al 10 jaar voorbij gevaren.
 
Volgens mij gaf Cato minder af op Carthago dan jij op De Croo, het is moeilijk om het allemaal nog serieus te nemen, maar op dit stukje wil ik wel reageren: tegen zo'n regenbom kunnen we ons ook nauwelijks wapenen. Er is veel meer nodig dan stevigere dijken en dammen. Eigenlijk moeten we hele stukken land teruggeven aan de natuur, en dan nog. Ik ben er wel van overtuigd dat we echt op het punt gekomen zijn dat we ons moeten beginnen klaarstomen voor adaptatie. Blijven inzetten om de verandering te vertragen, tegen te houden, hopelijk ooit - we mogen dromen - om te keren, maar de groenen hebben jarenlang geweigerd om in te zetten op adaptatie omdat ze liever wouden voorkomen dan genezen. En terecht. Maar we zijn het punt van voorkomen al 10 jaar voorbij gevaren.

Cato wou Carthago vernietigen en sleurde dat er te pas en te onpas bij, bij elke redevoering... tot dusver haal ik het er enkel bij wanneer het relevant is zoals hier... al is hij doordat hij (jammer maar helaas) premier van België is, het natuurlijk al sneller relevant natuurlijk. Hij stond er toch maar weer in Glasgow met z'n leugens, voordat het onderzoek zelfs maar deftig gevoerd was...
Ik wens De Croo junior gerust nog een lang en gezond leven toe (als zijn vrouw bij een bedrieger zoals hem wilt blijven, des te toffer voor hem en hun kinderen samen), maar ik zou hem en figuren zoals hem liefst niet meer in onze nationale of internationale politiek zien. Walgelijk figuur.

Over je stukje dat we al lang richting adaptatie aan het gaan zijn ben ik het overigens eens. Als ik daarbij zeg dat we ons kunnen wapenen tegen zaken als overstromingen, meer regenval, etc. dan zit daar uiteraard in verrekend dat ook die bescherming af en toe wel eens zal falen als er alsnog een "mega-storm" of een regenbom opduikt, dat is onvermijdelijk. Die bescherming zal overigens nog veel verder moeten gaan dan dijken alleen, van meer droogteresistente gewassen via GGO's in de landbouw - nog zoiets waar donkergroene groene politici niet mee om kunnen - tot worst case scenario geo-engineering.
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220201_96204764

zum kotsen... Echt de laatste maanden valt het toch op hoe ver mensen kunnen en durven gaan voor geldelijk gewin.
Het is toch ongelofelijk hoeveel mensen er door en door slecht zijn. Dat het zelfs in je opkomt om zoiets te doen.
En waarom eigenlijk? Alsof die mens iets tekort komt in zijn leven, enkel maar om zelf nog meer te hebben. Zieke wereld waar we in leven :puke:
 
Het is toch ongelofelijk hoeveel mensen er door en door slecht zijn. Dat het zelfs in je opkomt om zoiets te doen.
En waarom eigenlijk? Alsof die mens iets tekort komt in zijn leven, enkel maar om zelf nog meer te hebben. Zieke wereld waar we in leven :puke:
Degoutant... Niet alleen dat verduisteren maar ook het feit dat er nog op steenkool wordt gestookt. De (lokale) Waalse politiek is nog niet vrij van corruptie.
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220201_96204764

zum kotsen... Echt de laatste maanden valt het toch op hoe ver mensen kunnen en durven gaan voor geldelijk gewin.

Het is toch ongelofelijk hoeveel mensen er door en door slecht zijn. Dat het zelfs in je opkomt om zoiets te doen.
En waarom eigenlijk? Alsof die mens iets tekort komt in zijn leven, enkel maar om zelf nog meer te hebben. Zieke wereld waar we in leven :puke:

Degoutant... Niet alleen dat verduisteren maar ook het feit dat er nog op steenkool wordt gestookt. De (lokale) Waalse politiek is nog niet vrij van corruptie.
De lokale politiek is volgens mij nu ook wel gewoon van zo'n laag niveau dat dit amper mag verbazen. Alsof dit in Vlaanderen zoveel beter is (zie recente schandalen rond vaccinatie) wanneer mensen verkozen worden omdat ze als lokale zaakvoerder veel mensen kennen of gewoon veel pinten trakteren. Het is voor sommigen gewoon een soort van goedbetaald vervolg van de jeugdbeweging.
 
Blijft voor mij de reden waarom ik zeer gekant ben tegen het meer bevoegdheden (en dus macht) overhevelen naar het lokale niveau. Te veel incompetentie en corruptie.
 
Imo zou men beter de gemeentelijke macht beter inkrimpen en overhevelen naar de provincies.
Je zou denken dat zo'n schaalvoordelen meteen de ogen doen schitteren van al die politici die de begroting op orde moeten krijgen. Spijtig genoeg is het gemeentelijk niveau zo "belangrijk" voor de politiek dat ik vrees dat zoiets gewoon onbespreekbaar is. Kijk al naar wat voor een overwinning het is wanneer er eens twee gemeenten fusioneren.

Wanneer het gaat over de inefficiëntie van onze staat spreekt men (terecht) over de 6 regeringen, maar meer dan 500 gemeenten, dat wordt al eens vergeten. En als je dan gewoon eens de schandalen bekijkt die de media halen, of in je eigen gemeente rondhoort, is dat toch geen fraai beeld.
 
Blijft voor mij de reden waarom ik zeer gekant ben tegen het meer bevoegdheden (en dus macht) overhevelen naar het lokale niveau. Te veel incompetentie en corruptie.
Kweenie. Als je door het samenvoegen van gemeentes ook het loon van die "lokale" politici dan omhoog kunt duwen. Ga je dan ook niet intrinsiek meer competent volk aantrekken?
 
Terug
Bovenaan