iemand er al uit welke energie contracten het voordeligst zijn?
wij zitten nu bij mega met een contract dat voor ons het beste was met terugdraaiende teller ( goedkoopste abbo prijs, klein beetje meer verbruik dan opbrengst, dikke korting... eindfactuur = 16 euro per maand )... Gezien wij met digitale meter zitten zijn wij dus gescheten. huidige contract doet geen teruglevering, dus al mijn overproductie is is voor de vuilbak (60%). de zonnige maanden komen er aan en ik kan er echt niet aan uit.
ik zie dat er al apparte terugleverecontracten zijn, maar geen enkele van die calculators op vreg, mijnenergie, aanbieders,... kan blijkbaar rekenen met digitale meter + zonnepanelen. dan kom ik op bedragen uit van 1000 euro per jaar voor ons verbruik omdat die nog prosumententarief aanrekend + een volledig verbruik.
net ook de batterij optie beken maar lijkt mij niet interessant. terugverdientijd was 12jaar voor 4,8kwh batterij en 4200 (na premie) euro voor de installatie. een rendement van 2,75% per jaar. er zijn betere manieren om met geld te gooien.
nu op zo een teruglevercontract springen of nog enkele weken wachten en hopen dat betere contracten komen?