Michel Drets
Well-known member
Nieuw epb rapport van nieuwbouw. E peil negatief 
Kan precies iets minder panelen op het dak gooien.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Heb ook -4 (5j geleden gebouwd). Ik ga nu nog een 7500wattpiek bij leggen.Nieuw epb rapport van nieuwbouw. E peil negatief
Ik ga sowieso het dak vol leggen. Wist gewoon niet dat we hierdoor op -20 gingen uitkomen.Als je kan zou ik PV laten liggen
Thanks. Ik krijg wel hoge prijzen te zien als particulier. Ik zag nu op solar winkel, stralend groen.nl en dergelijke.Carbomat.be
Met terugdraaiende teller gaat u dat rond de 30 euro per jaar kosten, afhankelijk van regio. Met digitale ga je daar niets van merken buiten dat hij meer vermogen kan leveren. Als je ooit extra panelen wil toevoegen, zit je met die 4 zelfs beter.Net telefoon gekregen dat ze maandag komen installeren, hooray.
Wel met de boodschap "Uw Sun2000 - 3.68KTL is niet geleverd maar we zouden een 4KTL meebrengen, is dat een probleem? Goed voor uw portemonnee want 150 goedkoper"
I guess this is fine? Betreft een installatie van 4100wp zonder batterij. Iets in mijn zegt dat ze er mij de laatste tijd langs overal willen opleggen, dus vandaar dat ik graag even navraag...
Zowiezo staat fluvius daar dan binnen de maand om de digitale meter te plaatsen. Het is ook maar een commercieel denkend niet competetief bedrijf.Met terugdraaiende teller gaat u dat rond de 30 euro per jaar kosten, afhankelijk van regio. Met digitale ga je daar niets van merken buiten dat hij meer vermogen kan leveren. Als je ooit extra panelen wil toevoegen, zit je met die 4 zelfs beter.
. Heb ook al ontdekt dat de LED strip in mijn WC veel meer stroom trekt dan de 6 LED spotjes in de keuken. Dus niet te lang op 't WC zitten
. Ik heb me vorige week ook zo'n P1 wifi dongle ding aangeschaft van HomeWizard, ding doet snel wat het moet doen. Ik kan er sneller de opbrengst mee zien van mijn panelen dan met de SMA website/app...
Begrijpend lezen is toch moeilijk he..."Crypto is verwerpelijk maar kga toch zien of ik er geld mee kan verdienen"
![]()
Begrijpend lezen is toch moeilijk he...
Ik vraag wat dat solarcoin systeem eigenlijk is, want ik ken het niet.
Maar toch bedankt voor je nuttige bijdrage.
Hoe ik het altijd begrepen heb is dat je met zonnepanelen eigenlijk geen slechte merken hebt tegenwoordig. Bij de omvormers moet je wel meer oppassen volgens mij. Zelf ken ik deze omvormer merken niet, Huawei was ook niet beschikbaar als omvormer?Ik ben aan het uitkijken om zonnepanelen te laten installeren.
De 2 "beste" lees laagste offertes zijn:
Jinko solar 380wp panelen x12 met goodwe hybride omvormer
VS
Aeg 370wp panelen x12 met solax hybride omvormer
Aangezien ik niet thuis ben in de zonnepanelen merken is Jinko solar iets gekend/betrouwbaar of zijn "Duitse" panelen hun meerprijs waard?
De omvormers zijn beide chinees door een tekort aan omvormers van bv SMA.
Zolang er geen keuring is, mag de zekering van uw omvormer niet aan liggen. Dus als die digitale er komt, gaan ze al zien dat je injecteert zonder keuring, dat gaan ze niet graag zien.Vraagje:
Normaal kwamen ze vrijdag de installatie keuren en dinsdag erna dan digitale tellers plaatsen.
Nu heb ik echter te horen gekregen dat de keuring week en half later zal zijn door ziekte van die persoon…
Bel ik dan best naar Fluvius op plaatsing van de digitale tellers uit te stellen zodat analoge teller nog effe terugdraait?
Wat gebeurt er als ik toch eerst de digitale meters laat installeren en de keuring pas erna gebeurt?
Krijg ik dan ook al injectievergoeding of niet?
Awel ja Da dacht ik dus ook.Zolang er geen keuring is, mag de zekering van uw omvormer niet aan liggen. Dus als die digitale er komt, gaan ze al zien dat je injecteert zonder keuring, dat gaan ze niet graag zien.

Jinko is een goede Chinees.Ik ben aan het uitkijken om zonnepanelen te laten installeren.
De 2 "beste" lees laagste offertes zijn:
Jinko solar 380wp panelen x12 met goodwe hybride omvormer
VS
Aeg 370wp panelen x12 met solax hybride omvormer
Aangezien ik niet thuis ben in de zonnepanelen merken is Jinko solar iets gekend/betrouwbaar of zijn "Duitse" panelen hun meerprijs waard?
De omvormers zijn beide chinees door een tekort aan omvormers van bv SMA.
. (Was maar 300 euro ex btw dus lig er niet wakker van)Dat is met van die DC solar kabel te doen wrs:Met wat voor kabels moeten die vna het dak naar beneden eigenlijk?
Ik had gezegd dat ze langs mijn waskoker kunnen afzakken tot helemaal beneden, maar dat zal toch minder evident zijn.
Ik zou proberen al een wachtbuis te voorzien eventueel...