Zonnepanelen Topic

Ik heb mijn LAN kabel uit getrokken van mijn SMA sunnyboy omvormer, naar mijn telenet modem.

Dit kan geen kwaad neem ik aan?
Had die LAN-poort nodig voor een extra computer.

kweet het wel, je kan er een hub tussen plaatsen voor meer poorten, maar ik zie het nut toch niet echt in; ik ben geen controle freak die dagelijks mijn opbrengst van de zonnepanelen bekijkt....

(en ook op wifi zou je die kunnen instellen, maar niet meteen de nood om me daarmee bezig te houden, weet niet meteen de inlog codes hiervan)

Nieuw epb rapport van nieuwbouw. E peil negatief 😅

Kan precies iets minder panelen op het dak gooien.
Heb ook -4 (5j geleden gebouwd). Ik ga nu nog een 7500wattpiek bij leggen.
Laat ons zeggen dat het nu vooral fijn is omdat ik eigenlijk de prijsstijgingen niet voel op vlak van energie. Ik betaal 46€/maand voor al mijn energie.

Als je kan zou ik PV laten liggen

Net telefoon gekregen dat ze maandag komen installeren, hooray.

Wel met de boodschap "Uw Sun2000 - 3.68KTL is niet geleverd maar we zouden een 4KTL meebrengen, is dat een probleem? Goed voor uw portemonnee want 150 goedkoper"

I guess this is fine? Betreft een installatie van 4100wp zonder batterij. Iets in mijn zegt dat ze er mij de laatste tijd langs overal willen opleggen, dus vandaar dat ik graag even navraag...

Net telefoon gekregen dat ze maandag komen installeren, hooray.

Wel met de boodschap "Uw Sun2000 - 3.68KTL is niet geleverd maar we zouden een 4KTL meebrengen, is dat een probleem? Goed voor uw portemonnee want 150 goedkoper"

I guess this is fine? Betreft een installatie van 4100wp zonder batterij. Iets in mijn zegt dat ze er mij de laatste tijd langs overal willen opleggen, dus vandaar dat ik graag even navraag...
Met terugdraaiende teller gaat u dat rond de 30 euro per jaar kosten, afhankelijk van regio. Met digitale ga je daar niets van merken buiten dat hij meer vermogen kan leveren. Als je ooit extra panelen wil toevoegen, zit je met die 4 zelfs beter.

Met terugdraaiende teller gaat u dat rond de 30 euro per jaar kosten, afhankelijk van regio. Met digitale ga je daar niets van merken buiten dat hij meer vermogen kan leveren. Als je ooit extra panelen wil toevoegen, zit je met die 4 zelfs beter.
Zowiezo staat fluvius daar dan binnen de maand om de digitale meter te plaatsen. Het is ook maar een commercieel denkend niet competetief bedrijf.

Mijn omvormer is net aangekoppeld aan het net. De zonnepanelen staan ZZW (25° van het zuiden naar het westen afwijkend) op een dak met helling 45° en ze brengen nog 90W op om acht uur 's avonds. Ik ben een contente mens 😅. Heb ook al ontdekt dat de LED strip in mijn WC veel meer stroom trekt dan de 6 LED spotjes in de keuken. Dus niet te lang op 't WC zitten :rofl:. Ik heb me vorige week ook zo'n P1 wifi dongle ding aangeschaft van HomeWizard, ding doet snel wat het moet doen. Ik kan er sneller de opbrengst mee zien van mijn panelen dan met de SMA website/app...

Ben wat aan het rondkijken op de Sunny Portal van SMA en ze linken daar naar Solarcoins. Heeft iemand hier ervaring met deze crypto?
Het lijkt me geen kwaad te kunnen (behalve dat ik crypto an sich gewoon verwerpelijk vind door het gigantische stroomverbruik), maar wat ben ik ermee als ik mijn installatie er aan koppel? Lijkt in een Etherium wallet te kunnen komen, dus is dat gewoon Etherium?

Ik ben aan het uitkijken om zonnepanelen te laten installeren.

De 2 "beste" lees laagste offertes zijn:

Jinko solar 380wp panelen x12 met goodwe hybride omvormer
VS
Aeg 370wp panelen x12 met solax hybride omvormer

Aangezien ik niet thuis ben in de zonnepanelen merken is Jinko solar iets gekend/betrouwbaar of zijn "Duitse" panelen hun meerprijs waard?

De omvormers zijn beide chinees door een tekort aan omvormers van bv SMA.

VS

Aangezien ik niet thuis ben in de zonnepanelen merken is Jinko solar iets gekend/betrouwbaar of zijn "Duitse" panelen hun meerprijs waard?

Hoe ik het altijd begrepen heb is dat je met zonnepanelen eigenlijk geen slechte merken hebt tegenwoordig. Bij de omvormers moet je wel meer oppassen volgens mij. Zelf ken ik deze omvormer merken niet, Huawei was ook niet beschikbaar als omvormer?

Vraagje:

Normaal kwamen ze vrijdag de installatie keuren en dinsdag erna dan digitale tellers plaatsen.

Nu heb ik echter te horen gekregen dat de keuring week en half later zal zijn door ziekte van die persoon…

Bel ik dan best naar Fluvius op plaatsing van de digitale tellers uit te stellen zodat analoge teller nog effe terugdraait?

Wat gebeurt er als ik toch eerst de digitale meters laat installeren en de keuring pas erna gebeurt?
Krijg ik dan ook al injectievergoeding of niet?

Vraagje:

Normaal kwamen ze vrijdag de installatie keuren en dinsdag erna dan digitale tellers plaatsen.

Nu heb ik echter te horen gekregen dat de keuring week en half later zal zijn door ziekte van die persoon…

Bel ik dan best naar Fluvius op plaatsing van de digitale tellers uit te stellen zodat analoge teller nog effe terugdraait?

Wat gebeurt er als ik toch eerst de digitale meters laat installeren en de keuring pas erna gebeurt?
Krijg ik dan ook al injectievergoeding of niet?
Zolang er geen keuring is, mag de zekering van uw omvormer niet aan liggen. Dus als die digitale er komt, gaan ze al zien dat je injecteert zonder keuring, dat gaan ze niet graag zien.

Met wat voor kabels moeten die vna het dak naar beneden eigenlijk?

Ik had gezegd dat ze langs mijn waskoker kunnen afzakken tot helemaal beneden, maar dat zal toch minder evident zijn.
Ik zou proberen al een wachtbuis te voorzien eventueel...

Zolang er geen keuring is, mag de zekering van uw omvormer niet aan liggen. Dus als die digitale er komt, gaan ze al zien dat je injecteert zonder keuring, dat gaan ze niet graag zien.
Awel ja Da dacht ik dus ook.
Dus beter gewoon bellen om plaatsing te verzetten na de keuring :-)

VS

Jinko is een goede Chinees.
Heb zelf N type panelen van hen, super.

Goodwe omvormer hier ook, was goedkoop maar deftig en doet z'n ding. Over de panelen en bouwkwaliteit maak ik mij geen zorgen, die halen 20+ jaar wel. Voor de omvormer zal de tijd uitwijzen :). (Was maar 300 euro ex btw dus lig er niet wakker van)

Terug
Bovenaan