Renegadexxripxx
Well-known member
Het mijne is ook goedgekeurd.Ha, ze zijn blijkbaar begonnen aan de manuele controles voor de dossiers obv piekvermogen. Dossier is eindelijk goedgekeurd.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het mijne is ook goedgekeurd.Ha, ze zijn blijkbaar begonnen aan de manuele controles voor de dossiers obv piekvermogen. Dossier is eindelijk goedgekeurd.
Voor de plaatsing van die digitale meter kreeg ik een aparte brief waarin duidelijk stond dat firma x aangeduid was daarvoor. En dat ze op datum Y daarvoor wenste langs te komen. En dat ik hen moest contacteren indien ik niet akkoord ging of de datum voor mij niet paste.Ik kreeg vandaag een briefje in de bus van Fluvius dat ze volgende week willen langskomen "om de meterstanden op te nemen". Tovallig nadat ik afgelopen jaar zonnepanelen heb geplaatst. In welke mate moet ik paranoïa zijn dat ze direct ook een digitale teller komen plaatsen?![]()
Dat is niet op 5 minuten geklaard hoor. Ik moest zelf foto's van de plaats op voorhand doorsturen.Ik kreeg vandaag een briefje in de bus van Fluvius dat ze volgende week willen langskomen "om de meterstanden op te nemen". Tovallig nadat ik afgelopen jaar zonnepanelen heb geplaatst. In welke mate moet ik paranoïa zijn dat ze direct ook een digitale teller komen plaatsen?![]()
Dat is werkelijk 6 aansluitingenDat is niet op 5 minuten geklaard hoor. Ik moest zelf foto's van de plaats op voorhand doorsturen.

Bwah, toch ook alleen bij nieuwe/recente aansluitingen hoor. De 25D60 is nog maar sinds 3j ofzo vereist, bij al de rest is het nog ook nog eerst oude meterkast verwijderen, nieuwe plaatsen, eventueel te korte kabels moffen, aansluiten,...Dat is werkelijk 6 aansluitingen
Scheider open, nieuwe voorplaat met digitale teller erop, 6 draden aansluiten, verzegelen en klaar is Kees![]()
Ik kreeg vandaag een briefje in de bus van Fluvius dat ze volgende week willen langskomen "om de meterstanden op te nemen". Tovallig nadat ik afgelopen jaar zonnepanelen heb geplaatst. In welke mate moet ik paranoïa zijn dat ze direct ook een digitale teller komen plaatsen?![]()
Vreemd, bij ons stonden ze ineens voor de deur zonder waarschuwing de eerste keer om een digitale meter te installeren. We waren niet thuis en toen hebben ze een brief in de bus gestoken om dringend een afspraak te maken. Daarna enkele telefoontjes gekregen om dringend een afspraak te maken (ze doen overkomen dat je binnen de week een afspraak MOET maken, wat uiteraard BS is), enkele mails gekregen en toen daar allemaal geen reactie op kwam nog eens een brief per post ook. Ondertussen een afspraak gemaakt voor binnen enkele maanden zodat we zeker zijn dat we de overschot van de meterstanden wat kunnen opwerken.Voor de plaatsing van die digitale meter kreeg ik een aparte brief waarin duidelijk stond dat firma x aangeduid was daarvoor. En dat ze op datum Y daarvoor wenste langs te komen. En dat ik hen moest contacteren indien ik niet akkoord ging of de datum voor mij niet paste.
Vervangen van de meter is namelijk een onderaannemer die dit doet. Dus kans lijkt mij klein.
De basis past ook op een 25S60 natuurlijk. En deze zijn al veel langer in roulatie.Bwah, toch ook alleen bij nieuwe/recente aansluitingen hoor. De 25D60 is nog maar sinds 3j ofzo vereist, bij al de rest is het nog ook nog eerst oude meterkast verwijderen, nieuwe plaatsen, eventueel te korte kabels moffen, aansluiten,...
Ik denk dat ge serieus onderschat welke....antiquiteiten...die mannen nu beginnen tegen komen. Enorm veel plaatsen waar de nieuwe meter zelfs niet past op de plaats vd oude, want godverhoede dat technieken een cm² te veel zouden inpalmen....

Gisteren ook bevestiging dat er 1442€ betaald zal worden binnen de twee weken.In mijn geval 4410Wp gelegd in mei/juni 2020 met digitale teller (nieuwbouw)
Klopt het dat dat het 4.41x327= 1442€ premie is?
Volgens deze link haal ik dat er toch uit: https://www.fluvius.be/sites/fluviu...huishoudelijke-premie-2021-informatieblad.pdf
Volgens deze spreken ze van 300€ per kwp: https://www.vlaanderen.be/eenmalige...-de-netbeheerder-voor-zonnepanelen-vanaf-2021
En kan iemand mij de logice uitleggen waarom de bedragen van oudere installaties alweer hoger zijn?
Die installaties hebben toch al enkele jaren kunnen genieten van het terugdraaiend principe en dus toch al wat kunnen terugverdienen.
2016 krijgt hoogste bedrag, op 4 jaar heb je toch bijna je installatie terugverdiend en nu krijg je nog de grootste premie.
Of heb ik dat verkeerd op?
Hier ook mail ontvangen. Als ze uitbetalen in de tweede week dan heeft het exact 10 weken geduurd.De retroactieve investeringspremie aangevraagd op 20/07.
Vandaag mail gekregen dat deze is goedgekeurd en binnen de 2 weken op mijn rekening staat.
en het feit dat dit allemaal hypothetisch is. En het feit dat je de oefening over kunt doen met het capaciteitstarief. Maar er was hier ook al een calculatietool gepost hier vroeger, je kunt eventueel die ook nog consulteren.Voorlopig lijkt afwachten de beste optie. De batterij betaalt zich pas na een veel te lange periode terug.Waar zouden jullie vandaag voor gaan? Afstemmen op verbruik, of krachtigere installatie gekoppeld aan batterijen?
En stel een volle batterij van 5 kWh, hoe ver geraak je daarmee voor bvb diepvries, koken etc 's avonds?
Dag allen
Ben al een tijdje aan het volgen hier, en heb nu zelf ook 2 offertes opgevraagd voor zonnepanelen. Maar de 2 verkopers hebben een andere insteek.
Concreet: huidig verbruik 3000 kWh/jaar, 2 personen. Gezinsuitbreiding gepland binnen 1-2 jaar. Semi telewerk voor zelfverbruik, geen idee of dit zo blijft. Geen elektrische wagen.
Verkoper 1 gaat uit van toekomstig verbruik van 4000 kWh/jr, adviseert 8 panelen van 370Wp om tot geschatte opbrengst van 2790 kWh/jr te komen. Batterij raadt hij vandaag nog niet aan, wel hybride omvormer om dit in de toekomst te plaatsen.
Verkoper 2 vraagt zelfs niet naar verbruik, en wilt maximaal aantal panelen op het dak leggen. Zo'n 13 panelen, om tot geschatte opbrengst van 3990 kWh/jr te komen. Zij verkopen enkel installaties met batterij, volgens hen anders niet rendabel. Batterij heeft capaciteit van 5kWh (2x2.5).
Natuurlijk stevig verschil in kostenplaatje, maar maakt ook dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Hoe meer ik er over op zoek, hoe meer ik twijfel. Nu is er een ook tijdelijke actie bij verkoper 2 om 2.5 kWh gratis te krijgen, waardoor het weer iets cheaper wordt.
Waar zouden jullie vandaag voor gaan? Afstemmen op verbruik, of krachtigere installatie gekoppeld aan batterijen?
En stel een volle batterij van 5 kWh, hoe ver geraak je daarmee voor bvb diepvries, koken etc 's avonds?
Zijn er use cases waar een batterij dan wel rendabel is?Op een dergelijk laag verbruik gaat een batterij niet super rendabel zijn.