Iphigeneia
Member
Maw, het kan zonder problemen indien je zelf verbruik hoog genoeg is.Neen dan moet je gewoon aan veel meer eisen voldoen waardoor het niet meer rendabel wordt...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maw, het kan zonder problemen indien je zelf verbruik hoog genoeg is.Neen dan moet je gewoon aan veel meer eisen voldoen waardoor het niet meer rendabel wordt...
Have fun om het gekeurd te krijgen en om ervoor te zorgen dat je nooit teveel terug zet op het net...Maw, het kan zonder problemen indien je zelf verbruik hoog genoeg is.
Dat begrens je dan toch gewoon? Mis ik nu je punt?Have fun om het gekeurd te krijgen en om ervoor te zorgen dat je nooit teveel terug zet op het net...
Het is de som van de omvormers die telt.Heb ik het weer mis?
Ik zal mijn stoute schoenen aantrekken, maar waarom zou je dat laten keuren?Have fun om het gekeurd te krijgen en om ervoor te zorgen dat je nooit teveel terug zet op het net...
Omdat het officieel niet mag aan het net gekoppeld worden indien het niet gekeurd is.Ik zal mijn stoute schoenen aantrekken, maar waarom zou je dat laten keuren?
Wat is daar uw voordeel aan?
Vraag is natuurlijk hoe men hier achter gaat komen.Omdat het officieel niet mag aan het net gekoppeld worden indien het niet gekeurd is.
Staan redelijke zware boetes op.
Natuurlijk kunnen ze dat, maar aan de hand van injectie kun je niets bepalen.Ze kunnen perfect zien welk vermogen je injecteert hoor.
Ik snap de opzet misschien niet volledig, dat kan ook aan mij liggen.Als er problemen hierdoor zijn verder in de straat op het elektriciteitsnet hierdoor, zouden ze dit wel eens op jou kunnen verhalen. En hou er ook rekening mee dat je bij brand mogelijks (als men minimaal kan aantonen dat die gerelateerd is aan iets met de elektriciteit) niets krijgt uitgekeerd van de verzekering.
Beide zouden toch genoeg moeten zijn, naast gezond verstand, om geen ongekeurde thuisinstallatie te hebben. Laat staan een ongekeurde installatie van 16kVA...
Ik ga een wilde gok doen en zeggen 99,95%Ik snap de opzet misschien niet volledig, dat kan ook aan mij liggen.
Maar volgens mij is zijn bedoeling om en de de energie van de zonnepanelen te gebruiken en de energie uit zijn batterij te gebruiken.
Maar wel op dezelfde string panelen.
Dat uw installatie moet gekeurd zijn dat klopt. Maar hoeveel mensen zitten niet te rommelen aan hun installatie zonder opnieuw te laten keuren? Daarbij zijn er ook gewoon bepaalde dingen die niet oké zijn die niet voor komen bij een keuring.

Hier ook mail gehad op 16/09Idem hier, vandaag is het twee weken en nog niet ontvangen, nochtans staat expliciet in de mail dat dit binnen de twee weken wordt overgeschreven. Dus zou ten laatste morgen op de rekening moeten staan als ze het vandaag overgeschreven zouden hebben.
Natuurlijk kunnen ze dat, maar aan de hand van injectie kun je niets bepalen.
Als je domweg alles naar het net injecteert zonder eigen verbruik ja, dan ben je dommer dan een …. (Zelf in te vullen).
Maar als je een sluimer verbruik hebt van 3-5kW kun je er makkelijk mee wegkomen. Daar je dan onder de 10kva gaat uitkomen en ook nog eens een accu hebt.
Het liefst gooi ik de solaredge er uit en plaats ik victron quatros en ga ik volledig offgrid met een generator.
Maar de kost van twee victrons heb ik er op dit moment niet voor over. Had ik van te voren me beter moeten bevragen, daar solaredge niet los van het net kan…
Het max dat ik op dit moment naar het net stuur is doorlopend 6kW/u dat is ruim onder mijn toegelaten maximum. Dus wanneer ik oost west bij zou leggen zou dit misschien iets meer zijn daar de accu's minder leeg zijn wanneer deze ook al vanaf 5 uur begint op te brengen.

Neeje,Na amper 10 maand is mijn installatie geregistreerd bij fluvius! Vannacht rond 1u de mail gekregen hiervan. Dus kennelijk een geautomatiseerd proces dat 10 maand duurt. Tijd om hun 386 op windows 95 eens up te graden hoor.
Welja, lijkt me logisch. Maar wou maar aankaarten hoe extreem lang zoiets duurt.Neeje,
Dat is gisteren door een persoon in orde gebracht / bevestigd als zijnde in orde. En de synchronisatie van de databases tussen lokaal en centraal gebeurd rond 1 u waardoor op dat moment de centrale server de gegenereerde bevestigingsmail verzend.