Hallo hallo,
Hier al even in aan het snuisteren, en deze kerstvakantie dan toch eens offertes gevraagd voor ons rijhuisje dat we in de toekomst gaan verbouwen.
Verbruiken nu erg weinig (1000kWh/jaar), vooral op gas, in de toekomst mogelijks wel een L/L warmtepomp en/of een elektrische boiler. Met dat in het achterhoofd, en ook voor het gerust om wat zelfstandig stroom op te kunnen weken de komende jaren...
Zou ook Home Assistant meer gebruiken in toekomst.
Zonnepanelen worden gelegd op ZW zijde.
Op tafel; Groepsaankoop Provincie Oost-Vlaanderen, en nog twee andere offertes afwachtend.
Energiemanagementsysteem (EMS): € 437 (incl. 6% btw)
Robin by Energreen (EMS)
OMVORMER
Solis RHI
• Energie-Opslag omvormer meerdere MPP trackers, respectievelijk 2, 2, 3 en 4
• LCD-Display
• Off-Grid Back-up functie
• Compatibel met lood-zuur en Li-ion batterijen
• Intelligente BMS-functie, die de betrouwbaarheid van de batterij verbetert
• 10 jaar productgarantie
PANELEN
Energreen Power Panel 440 Wp glas-glas* (Viessman geloof ik)
• Vermogen van 440 wattpiek
• Bi-ficial, glazen voor- en achterkant
• N-type zonnepaneel
• Full black met een zwart frame en een zwarte glasplaat
• Afmetingen: 1762 x 1134 x 30 mm
• 30 jaar productgarantie en een vermogensgarantie van 30 jaar dankzij de glas-glas bescherming
• 87,4 procent rendement op 30 jaar
BATTERIJ
Pylontech US2000/3000 of Force H1/H2
De Pylontech US2000/3000 is een krachtige lithium-ion accu van Pylontech. De batterijen zijn het nieuwste HESS-
batterijsysteem geleverd door Pylontech. Installatie is uiterst eenvoudig dankzij de plug-and-play-oplossing.
Bovendien kunt u verschillende modules aan elkaar koppelen.
De Pylontech Force heeft hoge voltage batterijen die gemakkelijk uit te breiden zijn dankzij de 3,55 kWh modules.
Het gebruik van LFP-technologie (lithium ijzer fosfaat) zorgt voor een goede prijs-kwaliteit verhouding. Het batterij
managementsysteem staat in voor het regelen van de batterijmodules en zorgt voor een naadloze werking.
TOTAAL incl. batterij: € 6.131 (incl. 6% btw)
TOTAAL excl. batterij: € 3.392 (incl. 6% btw)
Ik verschoot hoe goedkoop het wel is t.o.v. vrienden/familie die enkele jaren terug legde.
Mààr die hebben wel Huawei of andere merken waar ik reeds van hoorde (Solis, Solaredge, SMA,..), en als ik de salesperson mag geloven (die los van de groepsaankoop al eens langskwam) dan zou hij Huawei wel aanraden omwille van de software & betrouwbaarheid.
Wat denken jullie van dit voorstel? En van de betrouwbaarheid van de merken Solis & Pylontech?
Hier al even in aan het snuisteren, en deze kerstvakantie dan toch eens offertes gevraagd voor ons rijhuisje dat we in de toekomst gaan verbouwen.
Verbruiken nu erg weinig (1000kWh/jaar), vooral op gas, in de toekomst mogelijks wel een L/L warmtepomp en/of een elektrische boiler. Met dat in het achterhoofd, en ook voor het gerust om wat zelfstandig stroom op te kunnen weken de komende jaren...
Zou ook Home Assistant meer gebruiken in toekomst.
Zonnepanelen worden gelegd op ZW zijde.
Op tafel; Groepsaankoop Provincie Oost-Vlaanderen, en nog twee andere offertes afwachtend.
Wat levert je systeem op? | Geselecteerd | Geselecteerd |
|---|---|---|
| Jaarlijkse verwachte stroomopbrengst | ||
| Jouw voordeel | Enkel zonnepanelen (9 panelen) | Zonnepanelen met batterij (5,4 kWh) |
| Besparing na het eerste jaar | ||
|---|---|---|
| 3.501 kWh | 3.501 kWh |
| Zelfconsumptie | ||
|---|---|---|
| € 620 | € 1.067 |
| Terugverdientijd | ||
|---|---|---|
| 1.155 kWh (33%) | 2.731 kWh (78%) |
| Jaarlijks verlaag je je CO2-uitstoot met | ||
|---|---|---|
| 5,6 jaar | 5,5 jaar |
Robin by Energreen (EMS)
OMVORMER
Solis RHI
• Energie-Opslag omvormer meerdere MPP trackers, respectievelijk 2, 2, 3 en 4
• LCD-Display
• Off-Grid Back-up functie
• Compatibel met lood-zuur en Li-ion batterijen
• Intelligente BMS-functie, die de betrouwbaarheid van de batterij verbetert
• 10 jaar productgarantie
PANELEN
Energreen Power Panel 440 Wp glas-glas* (Viessman geloof ik)
• Vermogen van 440 wattpiek
• Bi-ficial, glazen voor- en achterkant
• N-type zonnepaneel
• Full black met een zwart frame en een zwarte glasplaat
• Afmetingen: 1762 x 1134 x 30 mm
• 30 jaar productgarantie en een vermogensgarantie van 30 jaar dankzij de glas-glas bescherming
• 87,4 procent rendement op 30 jaar
BATTERIJ
Pylontech US2000/3000 of Force H1/H2
De Pylontech US2000/3000 is een krachtige lithium-ion accu van Pylontech. De batterijen zijn het nieuwste HESS-
batterijsysteem geleverd door Pylontech. Installatie is uiterst eenvoudig dankzij de plug-and-play-oplossing.
Bovendien kunt u verschillende modules aan elkaar koppelen.
De Pylontech Force heeft hoge voltage batterijen die gemakkelijk uit te breiden zijn dankzij de 3,55 kWh modules.
Het gebruik van LFP-technologie (lithium ijzer fosfaat) zorgt voor een goede prijs-kwaliteit verhouding. Het batterij
managementsysteem staat in voor het regelen van de batterijmodules en zorgt voor een naadloze werking.
TOTAAL incl. batterij: € 6.131 (incl. 6% btw)
TOTAAL excl. batterij: € 3.392 (incl. 6% btw)
Ik verschoot hoe goedkoop het wel is t.o.v. vrienden/familie die enkele jaren terug legde.
Mààr die hebben wel Huawei of andere merken waar ik reeds van hoorde (Solis, Solaredge, SMA,..), en als ik de salesperson mag geloven (die los van de groepsaankoop al eens langskwam) dan zou hij Huawei wel aanraden omwille van de software & betrouwbaarheid.
Wat denken jullie van dit voorstel? En van de betrouwbaarheid van de merken Solis & Pylontech?
. Idd vond de terugverdientijd ook bestfantastievol & niet erg transparant, daar kijk ik dus ook niet echt naar.