Helaas kan ik mijn huis niet aanklikken daar, de huizen die anders staan achter ons wel maar dat van mij niet.. geen idee waaromOp de zonnekaart website heb je een berekeningsmodule:
VEKA
apps.energiesparen.be
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Helaas kan ik mijn huis niet aanklikken daar, de huizen die anders staan achter ons wel maar dat van mij niet.. geen idee waaromOp de zonnekaart website heb je een berekeningsmodule:
VEKA
apps.energiesparen.be
Heel curieus, kan je mij anders via PM u adres is doorsturen?Helaas kan ik mijn huis niet aanklikken daar, de huizen die anders staan achter ons wel maar dat van mij niet.. geen idee waarom
Weet je toevallig ook hoe snel die kaart een update krijgt? Onze nieuwbouw staat er gewoon nog niet opHeel curieus, kan je mij anders via PM u adres is doorsturen?
Een kameraad van mij werkt mee aan het datamodel dat ze gebruiken voor deze dingen. Ik kan mogelijks bij hem is polsen wat er mis gaat.

I just opened the Pandora's box!!Weet je toevallig ook hoe snel die kaart een update krijgt? Onze nieuwbouw staat er gewoon nog niet op![]()
Da's de helft van mijn jaarverbruikMet een beetje gelukt zit in boven de 1500kWh voor de maand mei als het morgen nog een mooie dag wordt![]()

Dan lees ik graag mee, want ik heb nog maar twee reacties gekregen op mijn eerdere vraag.Als morgen de maand rond is, heb ik gegevens van 1 jaar. Tijd om eens wat dingen deftig uit te plotten naar terugverdientijd toe.
Wat is eigenlijk de beste configuratie van 15 panelen bij een zuidoost-zuidwest dak:
https://ibb.co/gmznzKV
Firma stelt 10 panelen zuidoost en 5 panelen zuidwest voor. Maar als we vaak 's avonds energie verbruiken lijkt me een evenredige verdeling beter?
Dus 8 panelen zuidoost en 7 zuidwest?
Ze hebben nu volgend voorgesteld:Niet zo simpel te berekenen denk ik. Ik zou initieel denken dat meer panelen op zuid-west beter is omdat je dan inderdaad meer van je opgewekte stroom zelf verbruikt en je netverbruik vermindert. Maar als die 2 extra panelen op zuid-west "boven" de schoorsteen komen te liggen, genereren die maar weinig elektriciteit 's avonds omdat ze grotendeels in de schaduw zitten...
Ik zou bijna in vraag stellen of die bovenste 3 op het zuid-oosten wel nuttig zijn - afhankelijk van je elektriciteitsverbruik 's morgens tot 's middags t.o.v. wat de andere 7-12 panelen opwekken: als quasi alle extra energie van die 3 panelen in het net geïnjecteerd worden, is de financiële opbrengst van die 3 panelen laag. Tenzij je tijdens herfst/winter voldoende van die extra stroom zelf verbruikt.
Eind 2022 dus ;-) Bedankt voor de opmerkzaamheid!Zijn de panelen in de toekomst geplaatst ;-)
"gemakkelijk". Het is mogelijk ja, mits enkele belangrijke maar...'sEen omvormer kan gemakkelijk dynamisch geregeld worden zodat je nooit moet betalen voor injectie. Simpel gezegd: jouw zonnepanelen worden gestuurd zodat er genoeg wordt uitgehaald voor wat je zelf verbruikt; en niet meer.
Wat bedoel je hier juist mee?
- Je moet dan alle injectie afblokken, niet enkel wanneer het betalend is. Want bij mijn weten zit dit onderscheid niet in het telegram dat je via P1 poort op de digitale meter kunt uitlezen.