Ik denk dat je met terugdraaiende teller toch voordeliger gaat uitkomen. Ik zou niet aandringen op die digitale meter.
Met wie zou je energiedelen? Weet dat je dezelfde energieleverancier moet hebben, anders kan dat niet. Leveranciers rekenen blijkbaar ook een kost aan voor dat energiedelen. (testaankoop spreekt van 150€/j).
Je kan ook maar verkopen wat de ander op dat moment afneemt. De rest is gewoon aan injectietarief op het net.
Engie publiceert die inderdaad daags voordien, in een pdf.
Weet iemand eigenlijk of er een gebruiksvriendelijkere manier is om aan die waarden te raken (op een automatische manier)?
Ik zou dat (denk ik) wel interessant vinden om te automatiseren (vb op zeer zonnige dagen, waar de productie de batterijcapaciteit ruimschoots overschrijdt, de injectie timen op de meest gunstige momenten, in het winterseizoen de batterij opladen tot op een niveau dat je de volgende dag de rest nog met PV kan bijladen, op de meest gunstige momenten, de batterij enkel het verbruik laten compenseren op de duurste momenten, etc.). Maar ik zie eigenlijk niet zitten om een pdf te scrapen.
Eén aanpassing aan de layout door engie en het werkt niet meer. Als ik het doe moet het wel wat robuuster zijn dan dat.