Zonnepanelen Topic

73 procent is gewoon een realistische waarde.
De verdeling van de strings lijkt me dan ook heel vreemd, als je nu al 8916W haalt terwijl 1 van beide strings niet is aangesloten?
Zijn 2 strings zijn beiden op de A string aangesloten (aangezien je daar op een SMA Tripower 2 strings kan aansluiten), die 2de moet op de B string komen.

Als ik trouwens ZZO ingeef op pvcalc (147 graden) krijg ik dit resultaat met 2 aparte strings van 6075Wp elks met een 10kW omvormer, die 9kW is dus wel degelijk te weinig.

1680789786149.png
 
Idd. Wetende dat PVCalc altijd wel wat marge heeft. In werkelijkheid haal je ongeveer 10% meer dan wat PVCalc aangeeft.
 
"Waarom heb je de vaatwas niet gedaan?"

Ahja schat 't was geen zon vandaag.

Was niet het correcte antwoord
Niet geantwoord : de vaatwasmachine was nog bezig?

The joys of being single. Geen mensen die zagen als de vaat niet gedaan is of al 3 dagen ligt te stinken in de keukenlavabo tot op het moment je de goesting hebt om het in de vaatwasmachine te steken.
 
Niet geantwoord : de vaatwasmachine was nog bezig?

The joys of being single. Geen mensen die zagen als de vaat niet gedaan is of al 3 dagen ligt te stinken in de keukenlavabo tot op het moment je de goesting hebt om het in de vaatwasmachine te steken.
En neuken met iedereen die je wil neuken!
 
Op de webinterface van SMA was te zien dar er maar op 1 string opbrengst was en dan ben ik eens gaan kijken aan de omvormer en daar was inderdaad maar 1 string aangesloten ipv 2. Gebeld en ze gaan nu komen om het aan te passen.

Wat doen mensen die daar niet zo achter zitten vraag ik me dan af, die zijn eigenlijk gewoon gekloot. Dit bedrijf, wat ik waarschijnlijk niet mag vermelden hier, zou ik aan niemand aanraden, want we hebben heel wat shit gehad met hun en ongeveer 3000 euro aan subsidies kwijt.

Thx voor de input hier.




De Piek was maar 9kW omdat het dus fout was aangesloten en de verwachtingen waren dus ook niet te hoog, maar reeel

Met een nieuwe installatie moet je met een goede orientatie minimaal 90% van je Wattpiek halen, zeker in koele en zonnige voorjaarsdagen.
Mijn panelen van enkele jaren oud halen nog steeds de top van de omvormer en dat is 87% van de zonnepanelen piek.
 
Wat doen mensen die daar niet zo achter zitten vraag ik me dan af, die zijn eigenlijk gewoon gekloot. Dit bedrijf, wat ik waarschijnlijk niet mag vermelden hier, zou ik aan niemand aanraden, want we hebben heel wat shit gehad met hun en ongeveer 3000 euro aan subsidies kwijt.

Ik was ook zogezegd de eerste die dat opmerkte. Terwijl die mannen perfect kunnen monitoren vanaf hun bureau. Veel mensen slikken het gewoon en er is veel onkunde/onwil/haast. Alles netjes in twee strings plaatsen en koppelen is meer kabel en meer werk. Zie dat ze effectief in twee strings liggen en ze uw input kabel niet gewoon splitten over de twee ingangen...
 
Als je zonnepanelen in 2022 hebt gelegd, en je hebt nog een terugdraaiende teller, hoe lang kan je (legaal) de plaatsing van een digitale meter uitstellen? Fluvius begint aan te dringen
 
Als je zonnepanelen in 2022 hebt gelegd, en je hebt nog een terugdraaiende teller, hoe lang kan je (legaal) de plaatsing van een digitale meter uitstellen? Fluvius begint aan te dringen
Totdat ze u voor de vrederechter brengen denk ik.

Al ben ik niet zeker of de vrederechterkosten op u verhaald kunnen worden, maar mij lijkt dat wel logisch. Zoja, dan is het tot het aangetekend schrijven. Waarna je dan een afspraak moet maken.
 
We hebben een groen plat dak. De firma die gisteren bij ons was zei dat we een dakwerker moeten laten komen om te laten vaststellen dat ons dak het extra gewicht kan dragen. Totale gewicht van de installatie zou ongeveer 500kg zijn.
Iemand ervaring met groene daken en zonnepanelen?
 
Totdat ze u voor de vrederechter brengen denk ik.

Al ben ik niet zeker of de vrederechterkosten op u verhaald kunnen worden, maar mij lijkt dat wel logisch. Zoja, dan is het tot het aangetekend schrijven. Waarna je dan een afspraak moet maken.
Lijkt me straf dat Fluvius tijd gaat verdoen met het vredegerecht. Dit is geen burenruzie he. Als ik Fluvius was, zou ik het naar een "echte" rechtbank brengen. Zij hebben gewoonweg een 100% gelijk, dus waarom het laten aanmodderen met een niet financieel afdwingbaar vonnis?
 
Lijkt me straf dat Fluvius tijd gaat verdoen met het vredegerecht. Dit is geen burenruzie he. Als ik Fluvius was, zou ik het naar een "echte" rechtbank brengen. Zij hebben gewoonweg een 100% gelijk, dus waarom het laten aanmodderen met een niet financieel afdwingbaar vonnis?
Is logischer ja.


Persoonlijk zou ik dan weigeren tot op het moment dat dat aangetekend schrijven komt.

Als je 600€ moet betalen na de ingebrekestelling voordat men de gerechtelijke procedure opstart dan wordt het een kostelijk grapje. Zeker omdat ik er quasi zeker van ben dat men al de gemaakte kosten van de procedure dan ook op u zal verhalen.

Allez ik kan mij niet inbeelden dat je gelijk gaat krijgen. Of discriminatie zou een factor moeten zijn. Door het feit dat iemand die zijn zonnepanelen in 2021 heeft gelegd en mensen die die erna hebben gelegd. Maar dat zou mij helemaal verwonderen aangezien de gewijzigde regels duidelijk waren dat als je zonnepanelen plaatst vanaf 2022 dat je geen recht had om de digitale meter te weigeren. Dus zoals gezegd het zou mij serieus verwonderen.

Dus je kan weigeren tot op het moment van het aangetekend schrijven. De rest van de procedure lijkt mij iets dat op 2 - 3 maand er wel is doorgejaagd (die ingebreke stellingen). Hoe lang het effectief duurt voor de gerechtelijke procedure, geen idee. Maar ik denk niet dat dit jaren gaat duren, dat zal er wel redelijk vlot voorkomen. Waardoor in mijn ogen daar weigeren of van krommen aas gebaren het sop de kolen niet waard is.
 
Ik ben vooral curieus wanneer ze de mensen met terugdraaiende teller gaan contacteren voor die digitale meter. Je bent safe tot 1 jan 2025, maar gaan ze dan effectief op 2 januari beginnen met inplannen? Voor hetzelfde geld duurt dat nog tot in 2026 en 2027.
 
Ik ben vooral curieus wanneer ze de mensen met terugdraaiende teller gaan contacteren voor die digitale meter. Je bent safe tot 1 jan 2025, maar gaan ze dan effectief op 2 januari beginnen met inplannen? Voor hetzelfde geld duurt dat nog tot in 2026 en 2027.
Ten laatste 2029 willen ze rond zijn, het zal dus gefaseerd verlopen.
 
Net schade opgemerkt aan 1 paneel.
Ik heb de leverancier gecontacteerd en hij ging bekijken of het komt door een inslag (geen garantie) of een technisch defect in het paneel (wel garantie).

Aangezien ik een complete leek ben vraag ik hier alvast advies om de leverancier evt te counteren. Mij lijkt het alleszins geen inslag te zijn, gezien het over heel de lengte lijkt doorgebrand. Ik was thuis en heb precies wel een soort van slag gehoord, maar het leek eerder op een elektrische knal dan dat van een vogel die erop gebotst is, kan dat?

 
Terug
Bovenaan