Zonnepanelen Topic

Ik zou niet twijfelen.
Epc waarde stijgt vd woning + met uw tesla kun je gebruik maken van uw investering.

Als uw huis voor de rest in orde is stijgt uw huis mee met de investering van uw zonnepanelen
Ik heb weinig kaas gegeten van alles wat met elektriciteit te maken heeft. Voor hoeveel panelen en welk type omvormer etc zou je aanraden in mijn geval? Dus 3000 KWH jaarlijks verbruik + een nieuwe EV die eraan komt waar voornamelijk kortere dagelijkse ritten mee worden gedaan.
 
Hoe gaat een keurder hier trouwens mee overweg? Ik zou in eerste instantie denken dat eender wat zou kunnen gebruikt worden om dit geheel af te keuren, wegens ontbreken van certificaten of weetikwat allemaal. Maar misschien is het net door ontbreken van regels en de wel “normale“ omvormer het allemaal niet zo drastisch…
Wel veel gaat afhangen van de keurder.
Je hebt keurders van huisinstallatie waar je mee wat over techniek kan zeveren maar er zijn er ook vaak die niet zo'n groot licht zijn en die zullen nogal geïntimideerd zijn want "ooh zoveel draadjes en MPPT watte?"

Het zal een kwestie zijn van mijzelf zeer goed voor te bereiden zodat de keurder zijn hoofd niet hoeft te breken.
Iedere batterij is serialized en zelfs ATEX certified.
Dus ik heb een excel sheet met alle batterijen opgelijst. (Fluvius wil dit ook)
Ik weet niet onmiddelijk waarop ik gepakt zou kunnen worden want ik heb al een kennis/keurder over de vloer gehad om dit eens te bekijken. (ne slimmen ;) )

Nice, welke batterijen zijn dat?
6EP19356MF01
 
Ik heb weinig kaas gegeten van alles wat met elektriciteit te maken heeft. Voor hoeveel panelen en welk type omvormer etc zou je aanraden in mijn geval? Dus 3000 KWH jaarlijks verbruik + een nieuwe EV die eraan komt waar voornamelijk kortere dagelijkse ritten mee worden gedaan.
Je kan het ook op een andere manier benaderen: wat is de oppervlakte van je dak? Hoeveel panelen kunnen er op en met welke oriëntatie? Wij hebben ons dak gewoon meteen vol gelegd (20 x 400Wp), ook al verwarmen we met gas en is de EV er nog niet.
 
@ faun
Die extra paar panelen als je er legt gaan het prijverschil niet maken.

Best is dak vol leggen met de digitale meter nu.
Oude pronsumeten-tarief was betalen volgens de "zwaarte" v d omvormer maar dat is nu dus niet meer van toepassing.

Hier was het dak vol met 13x 400wp
 
@ faun
Die extra paar panelen als je er legt gaan het prijverschil niet maken.

Best is dak vol leggen met de digitale meter nu.
Oude pronsumeten-tarief was betalen volgens de "zwaarte" v d omvormer maar dat is nu dus niet meer van toepassing.

Hier was het dak vol met 13x 400wp
@Faun
Dit dus. Prijsverschil tussen hetgeen wat je nodig hebt en uw dak volleggen is niet bijsterend hoog. Dus gewoon vol leggen als het kan (budget afhankelijk). Al die werkmannen moeten toch betaald worden, als je er nu 1 of 10 legt. Mss dat je ook langer dan 5 jaar in uw huis ga wonen wie weet.

Wij hebben ook gekozen voor meer dan nodig, maar dak is niet bijsterend groot. Maar wel stuk plat, stuk hellend. En daardoor wel voor kwaliteits (hopelijk) gekozen. Heb ook schaduwinval op het dak, speelt allemaal mee een rol.

Daardoor is onze offerte op zich wel vrij duur, maar wel met de betere techniek waarvoor we het nodig hebben. En hopelijk ook een goei service.
 
Kent iemand nog een deftige installateur in de regio Bornem-Puurs-Kontich- Londerzeel die die dit jaar nog zou kunnen installeren?
Heb naar ene gestuurd, maar die zit al volledig vol...

Proberen jullie trouwens te onderhandelen over de prijs? Of zijn jullie al lang blij dat je iemand vindt die dit jaar nog kan komen...
 
Kent iemand nog een deftige installateur in de regio Bornem-Puurs-Kontich- Londerzeel die die dit jaar nog zou kunnen installeren?
Heb naar ene gestuurd, maar die zit al volledig vol...

Proberen jullie trouwens te onderhandelen over de prijs? Of zijn jullie al lang blij dat je iemand vindt die dit jaar nog kan komen...
Heel tevreden van Kryptonite uit Puurs die in mei onze panelen geplaatst hebben.

Ze gaven toen al wel aan dat ze niet op alle offerte-aanvragen ingaan omdat ze toch geen ruimte hebben om te plaatsen. Je kan natuurlijk altijd eens probleren.

Ik kende iemand die door hen zonnepanelen had laten plaatsen en dat hielp.
 
Oh en onderhandelen over de prijs is momenteel denk ik niet aan de orde. Moet zeggen dat ik wel een correcte offerte kreeg. Zullen de installateurs winst maken, zeker maar het zou maar erg zijn als dat niet het geval was :)
 
Welke winst? Terugverdientijd is gewoon versneld, that's it
Dat is toch je winst of hoe zie jij dat? Als ze terugverdiend zijn, is het pure winst, dus ga je sneller winst maken.
En met een digitale meter krijg je ook geld voor je injectie, dus ik snap eigenlijk niet wat je nog meer wil?
 
Dat is toch je winst of hoe zie jij dat? Als ze terugverdiend zijn, is het pure winst, dus ga je sneller winst maken.
En met een digitale meter krijg je ook geld voor je injectie, dus ik snap eigenlijk niet wat je nog meer wil?
Nee dat is geen winst aangezien het 100% een uitgavepost is EN ik de uitgave jaren geleden al gedaan heb dus eigenlijk merk ik er niets van (terugdraaiende teller).

Gewoon weer zo een flutartikel op die manier geschreven
 
Nee dat is geen winst
Jawel, wat is het anders?

Leg dan op zijn minst eens uit wat je bedoelt, want dit slaat op niks.
Je investeert in iets, het is sneller terugbetaald dan berekend, dus je maakt sneller winst, maar dat is geen winst?


Edit: je hebt ook aangepast zie ik.
Al wat je extra krijgt met je terugdraaiende teller is toch ook winst? Het zijn allemaal kwh's die je niet moet betalen.
 
Terug
Bovenaan