Zonnepanelen Topic

Zijn er nog mensen met recente offerte aanvragen?

Wat is tegenwoordig zowat de prijs van een installatie rond de 8.000Wp, rond de €1,2/Wp?
Uiteraard zal het wel afhangen van uw panelen en omvormer.
Ik zit met 6400wp op €1.1 ongeveer. 16 panelen, 1 5kw omvormer
 
Ik zat in april met 13 panelen(5200 installatie) en 5k omvormer aan 1.32
Heb kon wss iets minder zijn daar ik al gekozen heb voor een duurdere hybride omvormer i p v een gewone
 
Zijn er nog mensen met recente offerte aanvragen?

Wat is tegenwoordig zowat de prijs van een installatie rond de 8.000Wp, rond de €1,2/Wp?
Uiteraard zal het wel afhangen van uw panelen en omvormer.
Er komt volgende week oemand langs. Il let you know. Alhoewel ik een klein dak heb en maar max 3000kw kan plaats
 
Zijn er nog mensen met recente offerte aanvragen?

Wat is tegenwoordig zowat de prijs van een installatie rond de 8.000Wp, rond de €1,2/Wp?
Uiteraard zal het wel afhangen van uw panelen en omvormer.
Ik heb vorige maand ingetekend op exact 8000Wp (Viessmann) + driefase hybride omvormer (Huawei). Komt op € 1,092/Wp. De duurste offerte die ik ontvangen heb, zat tegen de € 1,3/Wp.

Edit: alle prijzen zonder BTW.
 
Laatst bewerkt:
Stevige prijzen. Ik heb in maart getekend voor € 0.88/Wp (excl) voor 7400Wp en 6k omvormer en dat was niet de goedkoopste offerte. Met batterij erbij en hybride omvormer kwam het op het dubbele uit.
 
Stevige prijzen. Ik heb in maart getekend voor € 0.88/Wp (excl) voor 7400Wp en 6k omvormer en dat was niet de goedkoopste offerte. Met batterij erbij en hybride omvormer kwam het op het dubbele uit.
Welk type panelen en omvormer heb jij ? Hellend dak of plat dak?
 
Hier ook in maart toegezegd voor 7200 wp Viessmann panelen en 5k Huawei omvormer (initieel 6 voorzien maar die was niet in stock en onzeker wanneer die zou binnen komen), een maand geleden geplaatst. Plat dak. 0,87 EUR/wp incl. keuring excl. BTW.
Had bij drie anderen ook prijs gevraagd en die zaten allemaal boven 1 EUR/wp.
 
Hier ook in maart toegezegd voor 7200 wp Viessmann panelen en 5k Huawei omvormer (initieel 6 voorzien maar die was niet in stock en onzeker wanneer die zou binnen komen), een maand geleden geplaatst. Plat dak. 0,87 EUR/wp incl. keuring excl. BTW.
Had bij drie anderen ook prijs gevraagd en die zaten allemaal boven 1 EUR/wp.
Wie is de installateur?
 
Wie is de installateur?
Alvast iemand die er met alle prijsstijgingen op montagemateriaal (zeker plat dak) en retroactief toegepaste prijsstijgingen van de groothandels serieus z'n broek aan gescheurd heeft.

Wij krijgen wekelijks berichten vanuit leveranciers dat leveringen vanaf datum x aan nieuwe prijs zullen zijn.
We kunnen de bestelling annuleren of hiermee akkoord gaan. Basta.
Dit is al een paar maand aan de gang.

Soit, ik wil maar zeggen, prijzen van 1 euro/Wp zijn verleden tijd, ofwel zijn het installateurs die er serieus hun broek aan scheuren.
Verschiet er dan niet van dat je mogelijks ook geen service krijgt/kan krijgen achteraf.

Ik vraag me af als heel deze situatie ook niet weer gaat zorgen voor een golf aan faillissementen. Dus let aub op wat je doet, zeker als hoge voorschotten gevraagd worden. Of weer van die situaties waar mensen met enkel wat profielen op een dak achterblijven.

Zal allemaal uiteraard niet per definitie zo zijn, maar ik wil het gewoon toch even bemerken.

Voorbeeldje van net voor het verlof:

 
Damn das ook wel extreem triestig dat ze al bestaande bestellingen zomaar kunnen verhogen, is dat zelfs eigenlijk wettelijk?
 
Damn das ook wel extreem triestig dat ze al bestaande bestellingen zomaar kunnen verhogen, is dat zelfs eigenlijk wettelijk?
Allicht niet maar wat ga je doen?

Letterlijk elke aannemer (niet enkel elektriciteit of PV) rekent sinds een half jaar integraal alle materiaalprijsstijgingen door. Elke offerte die we nu voor onze nieuwbouw krijgen vermeldt ofwel dat hun prijs maar 2 weken geldig is, of dat de prijs maar "indicatief is" gebaseerd op de materiaalprijzen van vandaag en dat afgerekend zal worden op de prijzen van bestelling. Te nemen of te laten.

De enige manier dat uw installateur u nu nog een vaste prijs zou kunnen geven is als hij bij bestelling een groot voorschot vraagt om alle materialen onmiddellijk te bestellen.
 
Met de huidige schaarste is de stock anders toch weg aan een ander.

Ben het ook grondig beu eigenlijk als sales.
Mensen begrijpen niet waarom we prijzen niet kunnen vasthouden, en als ze na vervaldag offerte een nieuwe krijgen die 500 euro meer is, terwijl ik het op voorhand zei, is het moord en brand. Wij kiezen hier ook niet voor.

Vandaar dat ik dit ook eens wou posten.
Een opmerking "amai das duur" is nogal kort door de bocht. Zonder de situatie te kennen (misschien is er 3u werk aan het kabeltraject of een hoogtewerker nodig of zijn het tegelpannen...?)

Ook op andere gekende fora geven ze graag advies over prijzen met vaak de opmerking droogweg "te duur". Wie anderhalf jaar geleden plaatste of nu, koopt gewoon nu in een markt waar alle materialen duurder zijn. Get over it, het is zo nu.
 
Laatst bewerkt:
of dat de prijs maar "indicatief is" gebaseerd op de materiaalprijzen van vandaag en dat afgerekend zal worden op de prijzen van bestelling. Te nemen of te laten.

De enige manier dat uw installateur u nu nog een vaste prijs zou kunnen geven is als hij bij bestelling een groot voorschot vraagt om alle materialen onmiddellijk te bestellen.
Langs andere kant is dat ook wel een deel van het ondernemingsrisico die je als ondernemer neemt. Op deze manier wordt het ondernemingsrisico volledig op de klant afgewimpeld. Als de prijzen zouden dalen zouden ze ook de offerte niet meer aanpassen maar het verschil mooi op zak steken.
 
Langs andere kant is dat ook wel een deel van het ondernemingsrisico die je als ondernemer neemt. Op deze manier wordt het ondernemingsrisico volledig op de klant afgewimpeld. Als de prijzen zouden dalen zouden ze ook de offerte niet meer aanpassen maar het verschil mooi op zak steken.

Klopt, en je hebt volledig gelijk, maar uw onderhandelingsmarge als particulier is werkelijk nihil. Aangezien ze het allemaal op deze manier doen is het vandaag als klant te nemen of te laten. En hopen dat degene die goedkoopst was bij selectie, nog steeds de goedkoopste is na herziening van de offerte.
 
Laatst bewerkt:
Prijzen gaan niet direct meer dalen vrees ik met die electriciteisprijzen nu.
Wie het kan gaat zonnepanelen leggen want dat is een betere investering dan dat het op de bank staat.
En het moet voor de meeste nog beginnen eens hun voordelig vast contract afloopt.
Er gaan er nog veel verschieten komende maanden
 
Prijzen gaan niet direct meer dalen vrees ik met die electriciteisprijzen nu.
Wie het kan gaat zonnepanelen leggen want dat is een betere investering dan dat het op de bank staat.
En het moet voor de meeste nog beginnen eens hun voordelig vast contract afloopt.
Er gaan er nog veel verschieten komende maanden

Ik zit in zo’n vervelende situatie, ik verwacht geen 5 jaar meer te wonen in m’n huidige woning en ik verwarm met gas. Dus zou ik mijn investering er niet meer uithalen.
 
Terug
Bovenaan