Zonnepanelen Topic

Ik wil een bestaande installatie koppelen aan mijn nieuw account (SMA). Ik moet, nadat ik de QR code heb gescand, inloggen als gebruiker maar hij vraagt dan een wachtwoord. Ik lees overal iets over een PUK als ik het wachtwoord niet weer. Ik wil de eigenaar hier niet over lastigvallen. Kan ik enkel via dat online (onhandig) formulier hier aangeraken of zijn er verborgen dingen waar dat ook op staat? Of nog een andere manier?
 
Huawei zeker? Je gaat mogen blij zijn als je hem vandejaar nog hebt.
Meende da nu pfff

Had ik da geweten zeg had ik de voorschotfactuur wel zo betaald ipv de lening op te starten.

Ik betaal nu gewoon dubbel ipv te besparen zeg. Betaal lening en eletriek 😅
 
Huawei zeker? Je gaat mogen blij zijn als je hem vandejaar nog hebt.
Dat zei mijn installateur ook.
Panelen liggen er, maar geen idee wanneer we de omvormer krijgen...

Hij ging wel kijken voor alternatieven.
Zal hier wel komen informeren of dewelke hij voorstelt goed is dan 😊
 
Alternatief allemaal goed en wel, wil gerust wat opleggen, maar als je moet 500€ opleggen bv is dat dan nog wel de moeite om nog 3 goeie maanden mee te pikken dit jaar… dan kan je al bijna evengoed wachten tot na de winter toch…

Die 500€ recupereer je dit jaar toch niet meer zou ik denken.


edit: en dan ben ik net gaan opmeten voor bestickering bij een installateur. Daar lagen zeker 30 omvormers. Wel allemaal SMA.
 
Laatst bewerkt:
En plots kan het snel gaan (ik was aan het wachten sinds april):
Vorige zaterdag telefoon gehad van de installateur dat hij een alternatieve omvormer kon bekomen. Maandag zijn de panelen gelegd + een tijdelijke omvormer is geplaatst, want de alternatieve omvormer laat toch nog een week op zich wachten. Ja, de tijdelijke omvormer is aangesloten en staat 'aan'.
Uitleg van de installateur: "Er zijn te weinig controleurs, die zijn allemaal overbezet, omdat er zoveel panelen gelegd worden. We zetten die altijd aan, die hebben daar nog nooit iets van gezegd."

De omvormer gaat er een zijn van Sungrow i.p.v. Huawei, iemand ervaring mee?
De zonnepanelen produceren nu 400Wp i.p.v. 370Wp, de bestelde 370Wp waren ook niet meer leverbaar. Het merk weet ik niet, dat vraag ik nog na bij het plaatsen van de juiste omvormer.
Zowel de omvormer als de panelen zouden duurder zijn als de orignele bestelde stuks, maar de installateur rekent het niet door in de factuur.
 
@Vulture : onze omvormer is ook een Sungrow. Staat nu een paar dagen. Lijkt z'n werk te doen maar te vroeg om goed op te antwoorden.
Voor de installateur was het letterlijk z'n 5de Sungrow dat hij installeerde.

Vraagje ivm injectie en berekenen van tarief.
Op VTest vragen ze om je verbruik en hoeveel injectie je hebt. Maar voorlopig nog geen digitale meter maar kan je dat volledig uitlezen uit je digitale meter hoeveel je injecteert.
Als ik nu m'n normaal verbruik invul met het verschil tussen en max opbrengst van zonnepanelen dan krijg ik hele rare berekening van VTest.
 
Maar voorlopig nog geen digitale meter maar kan je dat volledig uitlezen uit je digitale meter hoeveel je injecteert.

Ja, via het display codes 2.8.x of via mijn.fluvius.be

2022-07-25-15-09-23-Window.png


Er zijn samenvattingen afhankelijk van je geselecteerde weergave: week/maand/jaar.
 
Allé, dat beloofd. Onze zonnepanelen zouden ergens oktober/november geïnstalleerd worden en er was een Huawei omvormer voorzien. Rond februari/maart trekken we in ons huis in, dus ik had verwacht dat alles up and running zou zijn tegen dan, maar tkan dus wel eens tegenslaan...
 
Allé, dat beloofd. Onze zonnepanelen zouden ergens oktober/november geïnstalleerd worden en er was een Huawei omvormer voorzien. Rond februari/maart trekken we in ons huis in, dus ik had verwacht dat alles up and running zou zijn tegen dan, maar tkan dus wel eens tegenslaan...
Hier heb ik het wss ook zitten dan..

Ze gingen normaal in juni alles komen installeren. Ook met een Huawei omvormer.
Maar ik krijg nu al 2 maand de verantwoordelijke voor de planning niet vast.

Ik hoop toch nog op dit jaar. Want vanaf volgend keer is de premie maar de helft dacht ik...
 
Hier heb ik het wss ook zitten dan..

Ze gingen normaal in juni alles komen installeren. Ook met een Huawei omvormer.
Maar ik krijg nu al 2 maand de verantwoordelijke voor de planning niet vast.

Ik hoop toch nog op dit jaar. Want vanaf volgend keer is de premie maar de helft dacht ik...
Amai, als ge al niemand kunt vast krijgen :(
Bij ons gaat het om nieuwbouw dus sowieso geen premie. Maar we gaan full electric met een stevige PV installatie, dus ik hoop maar dat ze snel liggen zodat ons elektriciteitsfactuur laag blijft. Ik hoop dat het in de wintermaanden wat rustiger zal zijn en dat ze alles kunnen plaatsen. En dan moet de keuring nog gebeuren er van...
 
Amai, als ge al niemand kunt vast krijgen :(
Bij ons gaat het om nieuwbouw dus sowieso geen premie. Maar we gaan full electric met een stevige PV installatie, dus ik hoop maar dat ze snel liggen zodat ons elektriciteitsfactuur laag blijft. Ik hoop dat het in de wintermaanden wat rustiger zal zijn en dat ze alles kunnen plaatsen. En dan moet de keuring nog gebeuren er van...
Ik had toch niet de indruk dat de keuring een bottleneck was. Enkele dagen na plaatsing stond de keurder er in mijn geval.
 
Hier ook niet eigenlijk: plaatsing op maandag, keuring de vrijdag in de week erna, nét na de nationale feestdag. Nu zijn we aan het wachten op de officiële oplevering zodat we het kunnen aanmelden en subsidies aanvragen.

In het algemeen trouwens geen last van vertragingen: alles is geplaatst 10 weken na het ondertekenen van de offerte: Viessmann panelen, Huawei omvormer + batterij.
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Ik lees hier dat ze maanden achterzitten met de DM te plaatsen.
Heb net panelen laten plaatsen die nog gekeurd moeten worden en heb nog een analoge teller.
Moet er nu nog pronsumententarief betaald worden tussen de periode van indienstname en plaatsing v d DM meter?
 
Ik lees hier dat ze maanden achterzitten met de DM te plaatsen.
Heb net panelen laten plaatsen die nog gekeurd moeten worden en heb nog een analoge teller.
Moet er nu nog pronsumententarief betaald worden tussen de periode van indienstname en plaatsing v d DM meter?
Ja.
 
Hier ook niet eigenlijk: plaatsing op maandag, keuring de vrijdag in de week erna, nét na de nationale feestdag. Nu zijn we aan het wachten op de officiële oplevering zodat we het kunnen aanmelden en subsidies aanvragen.

In het algemeen trouwens geen last van vertragingen: alles is geplaatst 10 weken na het ondertekenen van de offerte: Viessmann panelen, Huawei omvormer + batterij.
Merci om dit te melden. Hopelijk gaat het even vlot bij ons.
 
Hier ook redelijk snel Na 12 weken.
Was me 6 weken beloofd maar ze hebben op de goodwe hybride omvormer moeten wachten waar zij niet aan konden doen.
Was met 13 viesmann panelen.
Batterij nog niet genomen omdat ze duur staan momenteel.
Al vraag ik me af of zo volgend jaar wel zullen in prijs zakken?
We gaan de winter afwachten want dat zijn toch de slechte maanden en zolang we de analoge meter hebben is het beter zonder batterij.
En nog wat sparen😊
 
Zijn er nog mensen met recente offerte aanvragen?

Wat is tegenwoordig zowat de prijs van een installatie rond de 8.000Wp, rond de €1,2/Wp?
Uiteraard zal het wel afhangen van uw panelen en omvormer.
 
Terug
Bovenaan