D
Deleted member 984
Guest
Hoezo gratis? Daar is helemaal niks gratis aan. Die hebben betaald voor hun productie-installatie.Maar volgens sommigen hier wel het recht van bepaalde personen om dit gratis te doen![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoezo gratis? Daar is helemaal niks gratis aan. Die hebben betaald voor hun productie-installatie.Maar volgens sommigen hier wel het recht van bepaalde personen om dit gratis te doen![]()
En dumpen hun overschot aan zonne-energie op het net, ook op momenten dat niemand er iets aan heeft, en mogen dan ook nog eens alle taksen en transportkosten recupereren op die energie.Hoezo gratis? Daar is helemaal niks gratis aan. Die hebben betaald voor hun productie-installatie.
Zoals het hun ook verkocht is. Dat riedeltje van “op momenten dat niemand er iets aan heeft” is ook larie en apekool. De staat heeft mensen gepusht om massaal zonnestroom te produceren, ze hadden zich maar moeten voorbereiden om op die momenten de fossiele productie terug te schroeven. Of batterijparken geplaatst die hele wijken bufferen.En dumpen hun overschot aan zonne-energie op het net, ook op momenten dat niemand er iets aan heeft, en mogen dan ook nog eens alle taksen en transportkosten recupereren op die energie.
Als de consument die regeling misbruikt om energieverslindende installaties te zetten en die in 't putteke van de winter en masse te gebruiken (op basis van fossiele productie), ja, dan is dat het gevolgZoals het hun ook verkocht is. Dat riedeltje van “op momenten dat niemand er iets aan heeft” is ook larie en apekool. De staat heeft mensen gepusht om massaal zonnestroom te produceren, ze hadden zich maar moeten voorbereiden om op die momenten de fossiele productie terug te schroeven. Of batterijparken geplaatst die hele wijken bufferen.
Maar nee, tis absoluut de schuld van de verfoeilijke consument.
Zoals ik reeds zij: Vooruitschrijdend inzicht.Zoals het hun ook verkocht is. Dat riedeltje van “op momenten dat niemand er iets aan heeft” is ook larie en apekool. De staat heeft mensen gepusht om massaal zonnestroom te produceren, ze hadden zich maar moeten voorbereiden om op die momenten de fossiele productie terug te schroeven. Of batterijparken geplaatst die hele wijken bufferen.
Maar nee, tis absoluut de schuld van de verfoeilijke consument.
Als de consument die regeling misbruikt om energieverslindende installaties te zetten en die in 't putteke van de winter en masse te gebruiken (op basis van fossiele productie), ja, dan is dat het gevolg
Eerlijk gezegd heb ik wel begrip voor mensen die een warmtepomp hebben geïnstalleerd, en zou daar echt wel een aangepaste oplossing mogen voor zijn.
Maar voor iemand die een sauna of een verwarmde jaccuzi in de winter opzet? Neen. Nada.
Anders moet jij even het verhaal uit de doeken doen.Uw antwoord toont duidelijk aan dat je het niet snapt. Lees je er even over in
Op die momenten dat niemand er iets aan heeft: zijn daar eigenlijk duidelijke cijfers van?En dumpen hun overschot aan zonne-energie op het net, ook op momenten dat niemand er iets aan heeft, en mogen dan ook nog eens alle taksen en transportkosten recupereren op die energie.
Zo wordt je piek berekend en voor het totaal maakt dit niks uit.Anders moet jij even het verhaal uit de doeken doen.
Want volgens mij heb je het zelf niet helemaal goed door.
Op die momenten dat niemand er iets aan heeft: zijn daar eigenlijk duidelijke cijfers van?
In de zomer, wanneer de zonnepanelen meer opbrengen dan er wordt afgenomen bij de particulieren, stijgt het verbruik bij heel wat bedrijven enorm, dus die lijken me daar toch weer een deel van binnen te halen.
Zoals ik dus al zei, je hebt er niks van begrepen. Lees mijn initiële post nog eens opnieuw zou ik zeggen.Zo wordt je piek berekend en voor het totaal maakt dit niks uit.
4000W gedurende 15 min = 1000 wh piek en 1000 wh in totaal
1000W gedurende 60 min = 250 wh piek en 1000 wh in totaal
Maakt dus bijgevolg niks uit dat er al een modem, pc en verwarming staat te draaien.
Voor u piek telt alles samen.
Dus u wasmachine laten vroeger draaien maakt wel degelijk veel uit voor u piek belasting maar niks voor u totale belasting.
Stel: basis heb je verbruik van 500w (modem, frigo, diepvries, ...)
Om 16h zet ik de wasmachine bij op met timer zodat die om 18h gedaan is.
Verbruik om 16h = 500w+1000w (basis + wasmachine)
Verbruik om 18h = 500w+2000w (basis + koken)
Mrkendl komt thuis om 18h, die zet natuurlijk geen timer en wilt lekker alle verbruikers tezamen laten draaien.
Verbruik om 18h = 500w+2000w+1000w
Mrkendl zit met een hogere piek maar met hetzelfde eindverbruik.
Zelf consumptie zou zijn dat je van je totale verbruik van 3500 wh er 500 zelf hebt geproduceerd en dus maar 3000 wh van het net hebt gehaald.
Een consument die nog beter kan spreiden en maar 2500wh van het net haalt die heeft meer zelf consumptie.
Ik zeg het is een druppel op een hete plaat. Ik zeg niet doe het niet.Enkel de wasmachine en de vaatwasser zijn een druppel op een hete plaat natuurlijk. Het gros van uw verbruik komt van verbruiken zoals uw verwarmingsketel, tv en digibox, en ga zo maar door. In feite zaken die ofwel constant draaien ofwel enkel gebruikt worden als je thuis bent. Dat is het speelterrein van de batterij, maar die is momenteel nog te duur om effectief interessant te zijn.
Kan je een leugen aanwijzen?Zoals ik dus al zei, je hebt er niks van begrepen.
impact zullen hebben net omdat je deze niet op timer kan zetten. Met de elektrische wagen als beste voorbeeld.

Een Sunny boy 2,5 die op vol vermogen draait stelt u in staat om 5kW te coveren, zonder dat uw kwartierpiek overschreden wordt.

Idem, hierzo:Kan je een leugen aanwijzen?
Ik kan het namelijk wel makkelijk...
Lees dus de post nog eens goed en probeer ze te begrijpen.
Als je zijn posts niet goed leest en dan met het beletterende vingertje komt van "je snapt het niet, lees je er over in", dan is dat een leugen.Uw antwoord toont duidelijk aan dat je het niet snapt. Lees je er even over in
Zijn post zitten fouten in. Dat is geen leugen, ze is gewoon gedeeltelijk fout.Idem, hierzo:
Als je zijn posts niet goed leest en dan met het beletterende vingertje komt van "je snapt het niet, lees je er over in", dan is dat een leugen.
En daar zie je dus mogelijkheden voor een slim netwerk met iedereen die zijn elektrische wagen aan het net houdt wanneer hij niet rijdt. In Nederland bestaat zoiets al, onder meer de Jedlix-app die van zodra er een onbalans op het net is het laadvermogen van alle wagens ofwel flink doet toenemen ofwel zelfs even helemaal stopzet. Je krijgt dan een aanzienlijke korting op je factuur.
Zo wordt je piek berekend en voor het totaal maakt dit niks uit.
4000W gedurende 15 min = 1000 wh piek en 1000 wh in totaal
1000W gedurende 60 min = 250 wh piek en 1000 wh in totaal
.
Een leugen aanwijzen? Je hebt gewoon mijn post niet gelezen en geeft er je eigen invulling aan. Uw post die dus de “uitleg” moet zijn is geen antwoord op mijn initiële post. Het bevestigd enkel maar hetgeen ik initieel zei. Dus jij leest beter mijn post nog eens.Kan je een leugen aanwijzen?
Ik kan het namelijk wel makkelijk...
Lees dus de post nog eens goed en probeer ze te begrijpen.
Slimme laadpaal?
Sunny boy storage wss.
Neen de berekening klopt. Probleem is gewoon dat je 1 keer 15 minuten maar per maand nodig hebt om je gehele maand naar boven te trekken.Is het niet eerder 4000wh piek en 1000wh totaal
En 1000wh piek en 1000wh totaal?
Want om de 3,15 gemiddelde gezinspiek te bekomen moet je dan 12,6kwh vermogen samen opstaan hebben. Welk gemiddeld gezin heeft dat?