Film Zillion 2022


Aan pakt 15 euro gemiddeld per ticket, goeie start
De winst zal vooral voor de schakels in de distributieketen zijn hoor; de producent (FBO) ziet op voorhand dat het budget er is voor de productie en de regisseur zijn fee is sowieso al niet slecht onafhankelijk van het succes van de film.
 
Voor die dat het kunnen lezen op HLN+
 
Gisteren ook naar Zillion gaan kijken. In de eigenlijke Zillion ben ik nooit geweest aangezien ik toen nog te jong was, maar ik heb als tiener/twintiger wel altijd de dance/clubscene van nabij gevolgd, zat in wat online communities die rechtstreeks of onrechtstreeks met ZIllion te maken hadden, heb nog wel wat "externe" Zillion-feestjes meegemaakt (CityParade, ZIllion @ Beach), ... dus het past wel in mijn leefwereld van toen ik wat jonger was.
Ook los van de hype die rond de film (of het fenomeen ZIllion) hangt, vond ik het een goede film. Ondanks de lange speelduur voelt de film niet te lang aan, ge voelt wel aan dat er een soort van twee "delen" in het verhaal zijn.
Qua verhaal waren er wel enkele zaken waar ik het in mijn hoofd wat moeilijk mee had omdat het niet strookte met de realiteit, ook al weet dat de film ook gewoon aangekondigd is geweest als een mix tussen waargebeurde én verzonnen feiten:

- in de film word Verstraeten in het begin voorgesteld als een schuchtere introverte kerel die nog nooit een dancing langs de binnenkant gezien heeft, in het echt was hij iemand die voor hij met Zillion begon als jonge kerel wel al menige clubs bezocht had en daar dan ook begon te dromen over een eigen club
- het personage Vanesse is verzonnen maar we weten allemaal dat het zeer sterk op Brigitta Callens gebaseerd is. Ook de homejacking is natuurlijk een gebeurtenis die zeer bekend voorkwam. Op dat vlak "stoorde" me het dan wel weer ergens dat de homejacking in de film anders verliep dan in realiteit. VOoral het feit dat Brigitta achter de homejacking zou zitten in de film, terwijl in realiteit daar nooit sprake van is geweest en het enkel Frank zelf was die soms verdacht werd achter de homejacking te zitten.
- de moeder die de gouden tip gaf ivm de zwarte boekhouding terwijl in realiteit het Brigitta Callens was die zijn zwarte boekhouding gestolen had, om zichzelf te beschermen tegen hem
Enfin, het is niet dat ik me zwaar gestoord heb aan bovenstaande tegenstrijdigheden, maar in een film waarin bepaalde elementen zéér herkenbaar zijn en overeenkomen met de realiteit, botst het in mijn hoofd dan even als andere elementen helemaal anders verteld worden dan de werkelijkheid.

Dikke pluim voor de acteerprestaties van Jonas Vermeulen, hij zette Verstraeten echt wel realistisch neer. De manier van doen, stemgebruik, ... leek echt wel op Frank Verstraeten zelf. De rol die Matteo Simoni neerzette als Dennis Black Magic vond ik dan weer iets te karikaturaal, maar daarom niet slecht.

Last but not least natuurlijk thumbs up voor de zalige soundtrack, een voor een topschijven die passeren in de film!

Deze reportage van op Canvas van destijds is duidelijk ook wel een van de inspiratiebronnen geweest van de makers, bepaalde elementen lijken quasi letterlijk gekopieerd te zijn qua gedrag enz:
 
Plus artikel en ik kan het ook niet lezen, maar iemand heeft centjes geroken.

Bwa, als ze het proces verliest zal ze veel centjes verloren hebben 😄
 
Plus artikel en ik kan het ook niet lezen, maar iemand heeft centjes geroken.


Vraagt reputatieschade omdat ze negatief wordt afgebeeld (bv. homejacking-verhaal waar ze in realiteit niets mee te maken had).
 
Met een studentenkaart is het bij ons €9 maar €8 of minder zal idd eerder een uitzondering zijn.

Ze doen maar. Mij maak je niet wijs dat er minder volk naar Kinepolis gaat omdat het €15 voor een ticket is. Volgens mij gaan ze dit voelen binnen een paar maanden.
 
UGC is natuurlijk niet echt een cinema. Eerder een plaats waar hangjongeren lawaai maken, ruzie maken, stoken in de hoop dat je reageert zodat ze nog eens kunnen vechten. Geld daar die all-in prijs nog altijd per jaar? Dat is de oorzaak denk ik.
 
UGC is natuurlijk niet echt een cinema. Eerder een plaats waar hangjongeren lawaai maken, ruzie maken, stoken in de hoop dat je reageert zodat ze nog eens kunnen vechten. Geld daar die all-in prijs nog altijd per jaar? Dat is de oorzaak denk ik.
Lolwhut?
Dat is dan toch echt locatie en/of tijds gebonden want daar heb ik 0 last van, ik ga zowel in BXL als Antwerpen als Aarschot als Antwerpen. Nog nooit iets gezien of aan de hand gehad.

Kinepolis BXL daarentegen... daar heb ik savonds al 2 vechtpartijen gezien.
 
Lolwhut?
Dat is dan toch echt locatie en/of tijds gebonden want daar heb ik 0 last van, ik ga zowel in BXL als Antwerpen als Aarschot als Antwerpen. Nog nooit iets gezien of aan de hand gehad.

Kinepolis BXL daarentegen... daar heb ik savonds al 2 vechtpartijen gezien.
Het is in UCG vooral tijdens de films dat we last hadden van hangjongeren.
Gewoon met opzet lawaai maken tijdens de film, meermaals de zaal verlaten en terug binnen komen, roepen, dansen, alles er op en eraan.

Dit is volgens mij de reden: https://www.ugc.be/ugc-unlimited-offer.html
Dat is €15,9 per maand (dus 1 goede film gaan kijken per maand en voor de rest andere mensen storen omdat je je verveelt)
 
Terug
Bovenaan