Film Zillion 2022

TitaTovenaar

Well-known member
26/10/2022

Zillion vertelt het epische verhaal van de opkomst en ondergang van de grootste disco ooit van het land. In een tijd waarin 'the sky the limit' was, in een universum waar seks , drugs, techno en vooral ladingen geld vrij circuleren, gaan de protagonisten op zoek naar roem en kicks, naast respect en liefde. De spullen die geld niet kan kopen.





Hier kijk ik nog wel eens naar uit!
 
Gefilmd in discotheek hier niet ver vandaan, en waar ik vele zaterdagavonden heb gesleten in mijne jeugd :)
 
Kokorico idd

Waarom hebben ze daar gefilmd? er zijn links met Zillion in het verleden uiteraard.
De eigenaar van het bedrijf achter de technische installatie(s) uit de Zillion, is eigenaar van Kokorico. Het spreekt voor zich dat ze dezelfde contructies ook in de Kokorico hebben gebouwd, dat was toen in 2002. Voor die tijd was de Kokorico een van de meest advanced discotheken in België. En het is nog steeds up and running :)
Kzou wel nog eens moeten gaan, t'is intussen alweer een paar jaar geleden bij mij

VixEIfA.jpg


De fameuze lichtspin, soortgelijke constructie hing ook in Zillion. Zijn genoeg filmpjes van te vinden op Youtube

H2Vbu8o.jpg
 
Die film staat zeker op mijn lijstje.

Ben zelf niet zo heel vaak naar de Zilion geweest, had een andere muziekvoorkeur, maar dat was wel een legendarische plek om uit te gaan. Frank Verstraeten zelf was een zeer controversieel persoon. Zijn succes ging pijlsnel de hoogte in, al dan niet terecht. Momenteel heeft hij een bedrijf in de verhuur van schermen. Lijkt een rustiger leven te leiden. De verhalen die in zijn heimat de ronde deden waren de moeite rond de tijd van succes en net erna. Zelf denk ik niet dat het echt allemaal zo erg zal zijn geweest, veel verhalen zullen wel aangedikt zijn door afgunst. Maar dat hij niet braaf in de pas liep is wel zeker.
 
over die tijd kan je veel straffer films maken (carat, extreme, la Bush, kings, …)

weinig controle met alle gevolgen van dien
 
Ik was destijds nog wat te jong dus ben er zelf nooit geweest, al was het wel volledig mijn muziek. Op de Cityparade wel een hele dag meegefeest aan hun truck en was wel top qua ambiance (was dan ook in een periode dat de club zelf nog maar paar jaar dicht was)

Ik weet nog niet goed wat ik van de film moet verwachten. Ik had qua sfeer eerders een wat rauwer drama (met wat humor tussen) verwacht, beetje zoals de sfeer in Matroesjka's, D'Ardennen, ... terwijl op basis van de trailer het me wat luchtiger en karikaturaal overkomt en meer toe neigt naar de sfeer van pakweg Callboys.

Benieuwd of de Roxy hier in Koersel (kleine dorpscinema maar toch wel begrip in de Vlaamse cinemawereld) iets speciaals doet rond de film. In het verleden toch al vaker avant-premières van Vlaamse films geweest met aanwezigheid en voor/nabeschouwing door regisseur en/of acteurs, dus zou wel interessant zijn bij deze film. Al vraagt deze film er eigenlijk wel om om in betere omstandigheden qua beeld en geluid bekeken te worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik was destijds nog wat te jong dus ben er zelf nooit geweest, al was het wel volledig mijn muziek. Op de Cityparade wel een hele dag meegefeest aan hun truck en was wel top qua ambiance (was dan ook in een periode dat de club zelf nog maar paar jaar dicht was)

Ik weet nog niet goed wat ik van de film moet verwachten. Ik had qua sfeer eerders een wat rauwer drama (met wat humor tussen) verwacht, beetje zoals de sfeer in Matroesjka's, D'Ardennen, ... terwijl op basis van de trailer het me wat luchtiger en karikaturaal overkomt en meer toe neigt naar de sfeer van pakweg Callboys.

Benieuwd of de Roxy hier in Koersel (kleine dorpscinema maar toch wel begrip in de Vlaamse cinemawereld) iets speciaals doet rond de film. In het verleden toch al vaker avant-premières van Vlaamse films geweest met aanwezigheid en voor/nabeschouwing door regisseur en/of acteurs, dus zou wel interessant zijn bij deze film. Al vraagt deze film er eigenlijk wel om om in betere omstandigheden qua beeld en geluid bekeken te worden.
Daar kunde mee ne duvel in uwe stoel zitten zeker?
 
Ik hoop dat ze toch ook in beeld brengen dat Dennis een pedofiel is die minderjarige meisjes in de prostitutie/Pronk wil duwen.

En nog steeds.
 
Ga de film zeker zien maar de Zillion was voor mij toch de druppel in de ondergang van de house muziek met als dieptepunt Boy George achter de draaitafels, koste een hoop geld en trok op niks, met Frank ook een aantal keer gesproken vond het maar ne sukkel met veel geld en de naam Dj (Fou) niet waardig, die dj sets werden ook wekelijks allemaal op voorrand vast gelegd.


Ben van "75 heb gelukkig in men tienerjaren andere clubs mogen beleven.
 
Daar kunde mee ne duvel in uwe stoel zitten zeker?
Jep. Echt fijn. Jammer genoeg ligt dat in Koersel en moet ik daar altijd met de auto naar toe. Dus bij een Duvelke blijft het. Niet dat ik mij daar gaar wil drinken, maar 2 à 3 Duvels lijkt me fijn bij een filmke.
 
Terug
Bovenaan