Film Zillion 2022

Ook nooit gesnapt wat er zo sjiek was aan de Zillion. De mayo pakte niet die keer of 3 dat ik er beland ben. Hoop dat de film me gaat vertellen wat ik gemist heb.
 
Zillion was al wat commercielere muziek tegenover illusion-extreme-la bush-the kings enz
Qua gebouw en show was het er de max maar voor de muziek zelf zat ik liever ergens anders.
Zillion @ the beach was ook wel heel leuk in de zomer aan de zee
 
Zillion was al wat commercielere muziek tegenover illusion-extreme-la bush-the kings enz
Qua gebouw en show was het er de max maar voor de muziek zelf zat ik liever ergens anders.
Zillion @ the beach was ook wel heel leuk in de zomer aan de zee
Zaterdag was het een stuk commerciëler maar de vrijdag was het gewoon goede trance, en niet zo druk als de zaterdag.

Veel nachten versleten in de Zillion en allemaal legendarisch :music::love2:
 
Zillion was al wat commercielere muziek tegenover illusion-extreme-la bush-the kings enz
Qua gebouw en show was het er de max maar voor de muziek zelf zat ik liever ergens anders.
Zillion @ the beach was ook wel heel leuk in de zomer aan de zee
Hehe met die tribunes in ne kring. En dan aan de buitenkant stond zo een klein opblaasbaar zwembadje.
 
Benieuwd of de Roxy hier in Koersel (kleine dorpscinema maar toch wel begrip in de Vlaamse cinemawereld) iets speciaals doet rond de film. In het verleden toch al vaker avant-premières van Vlaamse films geweest met aanwezigheid en voor/nabeschouwing door regisseur en/of acteurs, dus zou wel interessant zijn bij deze film. Al vraagt deze film er eigenlijk wel om om in betere omstandigheden qua beeld en geluid bekeken te worden.

Bij deze:


Leuk qua omkadering wel, al geniet de film in een grote zaal zien hier toch lichtjes de voorkeur.
Wel knap ze zowel Robin Pront en Charlotte Timmers midden in de première week naar Koersel weten te halen, ik had zoiets eerder verwacht na de grote mediadrukte.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze:


Leuk qua omkadering wel, al geniet de film in een grote zaal zien hier toch lichtjes de voorkeur.
Wel knap ze zowel Robin Pront en Charlotte Timmers midden in de première week naar Koersel weten te halen, ik had zoiets eerder verwacht na de grote mediadrukte.
Charlotte op amper een straat van mijn deur. Die mag hier gerust een koffietje komen drinken :love:

Helaas staat Hans Teeuwen al op het programma anders wist ik het wel hoor.
 
Zillion was al wat commercielere muziek tegenover illusion-extreme-la bush-the kings enz
Qua gebouw en show was het er de max maar voor de muziek zelf zat ik liever ergens anders.
Zillion @ the beach was ook wel heel leuk in de zomer aan de zee
Daar ben ik ook nog geweest en daarna 1 of ander duister afterclubke in oostende "the milkyway" als ik me goed herinner. De goeie ouwen tijd 🙂

De zillion zelf ben ik ne keer of 5 geweest denk ik. Was altijd wel leuk maar vond dat klein zaaltje beter qua muziek. Eerste keer wel bijna hart attack door die weg zakkende vloer. Wtf, wie verzint zoiets.
 
Herinner me ook zo een zaal waar supergrote ligzakken lagen kan dat?
Maar echt supergrote van wel 5-6 meter lang
 
over die tijd kan je veel straffer films maken (carat, extreme, la Bush, kings, …)

weinig controle met alle gevolgen van dien

Vergeet illusion niet en BBC
Maar qua muziek was het voor mij La Bush met periode dj georges😍😍

Mannekes, weekenden gesleten in La Bush, tussen mijn 16 en 19 zat ik daar heeeeel vaak.

Dj Georges was top, heb hier nog tonnen cassetjes liggen van hem, maar mijn beste cassette was er toch eentje van Laurent Top vanuit de Chill Out aan de fontein. Heb daar gefeest rond die fontein, niet te doen.

Ik hield niet echt van de commerciële dancings, Zillion was toch net te mainstream voor mij. Dat ze dat "de beste dancing ooit noemen" vind ik dan ook nogal erover.

Heb wel een leuke anekdote ivm de Zillion: moest daar ooit eens werken voor een promobureau, mocht toen backstage, en daar Brigitta Callens tegen het lijf gelopen. Enkele jaren later kom ik die in een andere club tegen, na al die heisa met die homejacking enz, zegt die plots tegen mij "ik ken u precies van ergens". Ik denk "ja jongens, sebiet ga ik hier met Brigitta Callens naar huis". Ik antwoord dat het mss vanuit de Zillion was, dat was dus niet het goede antwoord, ze had die periode duidelijk nog niet verteerd, het gesprek zat erop. Weg kans op een nachtje met een ex-miss België. :tongue:

Wil de film wel zien, maar vrees dat het iets te geromantiseerd gaat zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mannekes, weekenden gesleten in La Bush, tussen mijn 16 en 19 zat ik daar heeeeel vaak.

Dj Georges was top, heb hier nog tonnen cassetjes liggen van hem, maar mijn beste cassette was er toch eentje van Laurent Top vanuit de Chill Out aan de fontein. Heb daar gefeest rond die fontein, niet te doen..
Ik heb 500GB aan retro muziek, alles mooi geordend per club 😎
 
Ik heb een heel dubbel gevoel bij deze film en de publiciteit die er nu is. Ik ben op zich heel geïnteresseerd en vind al die megadiscotheken en hun ondergang enorm fascinerend. Maar zowel in de trailer als in de interviews van bv Simoni wordt er met geen woord gerept over de criminele feiten die rond Frank Verstraeten en Dennis Black Magic hangen.
Erger nog, Simoni hemelt Dennis zelfs op. Hij lacht met het verhaal dat Dennis op een cameraploeg is beginnen schieten en dat hij zogezegd op de de grens van het toelaatbare zit. Nee Simoni, Dennis zit niet op de grens. Hij is een veroordeeld verkrachter van minderjaren.

Ik zou een film rond de Zillion dus heel boeiend vinden, maar eerder in de vorm van een rauw drama. Niet de sensatie en verheerlijking die er nu lijkt aan te komen.
Soit, ik heb de film uiteraard nog niet gezien, dus dit zijn speculaties. Maar de trailer en interviews spreken tot nu toe wel voor zich. Vlaanderen zou op zijn kop staan moest er met dezelfde sensatie een trailer uitkomen over het leven van een andere pedofiel.
 
Charlotte op amper een straat van mijn deur. Die mag hier gerust een koffietje komen drinken :love:

Helaas staat Hans Teeuwen al op het programma anders wist ik het wel hoor.
Maar koffie met Hans theewen is ook leuk?

Gaan er trouwens niet heel veel ouders die al jaren tegen hun tieners zeggen dat ze vroeger naar Zillion gingen, het plots lastig krijgen om dingen te verbieden? :p
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een heel dubbel gevoel bij deze film en de publiciteit die er nu is. Ik ben op zich heel geïnteresseerd en vind al die megadiscotheken en hun ondergang enorm fascinerend. Maar zowel in de trailer als in de interviews van bv Simoni wordt er met geen woord gerept over de criminele feiten die rond Frank Verstraeten en Dennis Black Magic hangen.
Erger nog, Simoni hemelt Dennis zelfs op. Hij lacht met het verhaal dat Dennis op een cameraploeg is beginnen schieten en dat hij zogezegd op de de grens van het toelaatbare zit. Nee Simoni, Dennis zit niet op de grens. Hij is een veroordeeld verkrachter van minderjaren.

Ik zou een film rond de Zillion dus heel boeiend vinden, maar eerder in de vorm van een rauw drama. Niet de sensatie en verheerlijking die er nu lijkt aan te komen.
Soit, ik heb de film uiteraard nog niet gezien, dus dit zijn speculaties. Maar de trailer en interviews spreken tot nu toe wel voor zich. Vlaanderen zou op zijn kop staan moest er met dezelfde sensatie een trailer uitkomen over het leven van een andere pedofiel.
Danku!
 
Ik heb een heel dubbel gevoel bij deze film en de publiciteit die er nu is. Ik ben op zich heel geïnteresseerd en vind al die megadiscotheken en hun ondergang enorm fascinerend. Maar zowel in de trailer als in de interviews van bv Simoni wordt er met geen woord gerept over de criminele feiten die rond Frank Verstraeten en Dennis Black Magic hangen.
Erger nog, Simoni hemelt Dennis zelfs op. Hij lacht met het verhaal dat Dennis op een cameraploeg is beginnen schieten en dat hij zogezegd op de de grens van het toelaatbare zit. Nee Simoni, Dennis zit niet op de grens. Hij is een veroordeeld verkrachter van minderjaren.

Ik zou een film rond de Zillion dus heel boeiend vinden, maar eerder in de vorm van een rauw drama. Niet de sensatie en verheerlijking die er nu lijkt aan te komen.
Soit, ik heb de film uiteraard nog niet gezien, dus dit zijn speculaties. Maar de trailer en interviews spreken tot nu toe wel voor zich. Vlaanderen zou op zijn kop staan moest er met dezelfde sensatie een trailer uitkomen over het leven van een andere pedofiel.
Ja, ben ook eens benieuwd...

Simoni heeft Dennis Black Magic meerdere keren ontmoet/gesproken, waaronder zelfs nog in de gevangenis. Daarna heeft die ook de set bezocht, denk ik. Frank Verstraeten zal er ook wel nauw bij betrokken geweest zijn en er een mooie cent aan overhouden.

Het wordt geen rechtbank film natuurlijk en de 'val' van de Zillion en Verstraeten zal op het einde ook wel in beeld komen. Ik hoop gewoon dat het genoeg rauwheid brengt en kritisch genoeg is, en dat het niet té veel 'what a time to be alive' wordt. In het eerste deel van de film waarschijnlijk wel, maar daarna zouden er toch wat maskers moeten af vallen.
 
Terug
Bovenaan