Film Zillion 2022

Ik was helaas te jong om de Zillion binnen te mogen dus heb veel van de verhalen gemist. Passeerde er vroeger wel eens voor een festival op het Zuid toen het leeg stond en dat was toch steeds een iconisch gebouw.

Vroeger wel vaak tegen Lyra moeten voetballen vlak naast de Illusion. Hoe vaak dat we daar zaterdag of zondag om pakweg half 10 match hadden en er nog een ambulance aan de deur stond 😆

Als je wat filmpjes over de Zillion opzoekt op YouTube, lees je in de comments dat iedereen er lyrisch over was. Vraag me dan ook af wat er zo speciaal was. Lijkt me vooral over de installaties en techniek te gaan in combinatie met de opkomende muziek?

Hoe dan ook vrees ik een beetje voor de film. Gaat een serieuze laag entertainment over gegoten zijn met veel verhalen die opgeblazen worden. De film zal een pak minder legendarisch zijn dan de club 😉
 
Waw... ik stop na de eerste pagina... een schrijf-/spellingsniveau dat oprecht pijn doet aan de ogen.

En ook wel de te verwachten commentaren genre 'Het was legendarisch, echt heel speciaal, ... allé ik ben er zelf nooit geweest hoor'. :laugh:
Je zou soms denken dat de 'legende' meer in stand gehouden wordt door mensen die er nooit zijn geweest, dan door mensen die er wél zijn geweest.
 
694


694



Premiere.
Charlotte 😍.
 
Als je wat filmpjes over de Zillion opzoekt op YouTube, lees je in de comments dat iedereen er lyrisch over was. Vraag me dan ook af wat er zo speciaal was. Lijkt me vooral over de installaties en techniek te gaan in combinatie met de opkomende muziek?

Was de Zillion ook niet gewoon een beetje de club die de Belgische clubscene uit de jaren negentig, ook tot bij een groter publiek bracht? Ik kan me voorstellen dat een groot deel van het volk dat naar Zillion ging, nooit van z'n leven naar pakweg Illusion of Carat zou zijn geweest alhoewel dat muzikaal gezien niet zoveel verschillend was.

Een beetje wat Tomorrowland voor de festivalscene in het algemeen is geweest. Pakweg 10-15 jaar geleden jaar geleden trokken veel mensen hun neus ook op voor festivals terwijl ze nu op elk festival hip lopen te wezen.
 
Laatst bewerkt:
Achter Zillion zat een enorme marketingcampagne plus het was gelegen in Antwerpen. Gaf mij toch maar Extreme en Illusion.

Ik heb hier wat muziek opgelegd uit die tijd en mijn ogen beginnen instant uit te puilen.
 
Iemand naar de première geweest? Ik ga hem deze of volgende week proberen te zien in de cinema. Benieuwd naar reviews morgen. :)
 
Sowieso, ik snap de hype rond die films van Lukas Dhondt ook niet trouwens.
Die heeft natuurlijk ook wel zijn prijs behaald op Cannes. Nuja ik wil niet gaan kritiek geven op iets dat ik niet gezien heb maar elke keer ik Dhondt erover bezig hoor in de pers kan ik alleen maar 'cinevox' denken: heel vaag zijn in waar het over gaat zonder dat er een duidelijke lijn in zit
 
over Close: ook in de toch wel vrij goed beluisterde (Amerikaanse) podcast 'The Big Picture' werd hij al getipt als DE kanshebber voor de oscar van best Foreign Language Film. Dus ook over de plas zit er al wat buzz
 
Zillion was goed maar je had ook wel H20, The Cube, Cherry Moon en die staken er wel uit.

Ik heb de première gevolgd van Zillion en ik vind het toch wel soms triestig gesteld wie er van "bv" dan komt opdagen. Uiteraard weer het typische kanonnenvoer zoals een Tom Waes, Luk Alloo, James Cooke (ja die moet zijne kop overal laten zien). Maar de andere helft van het volk laat zijn kop zien en heb je echt van who the fuck ben jij en what the fuck komt gij er doen. Zie je weer een Lesley Ann Poppe, Danira, Fabrizio, daar opdagen, jonges toch.
 
Zillion was goed maar je had ook wel H20, The Cube, Cherry Moon en die staken er wel uit.

Ik heb de première gevolgd van Zillion en ik vind het toch wel soms triestig gesteld wie er van "bv" dan komt opdagen. Uiteraard weer het typische kanonnenvoer zoals een Tom Waes, Luk Alloo, James Cooke (ja die moet zijne kop overal laten zien). Maar de andere helft van het volk laat zijn kop zien en heb je echt van who the fuck ben jij en what the fuck komt gij er doen. Zie je weer een Lesley Ann Poppe, Danira, Fabrizio, daar opdagen, jonges toch.
Volk met een veel te groot ego :sick:
 
Terug
Bovenaan