Film Zillion 2022

Was de Zillion ook niet gewoon een beetje de club die de Belgische clubscene uit de jaren negentig, ook tot bij een groter publiek bracht? Ik kan me voorstellen dat een groot deel van het volk dat naar Zillion ging, nooit van z'n leven naar pakweg Illusion of Carat zou zijn geweest alhoewel dat muzikaal gezien niet zoveel verschillend was.

Een beetje wat Tomorrowland voor de festivalscene in het algemeen is geweest. Pakweg 10-15 jaar geleden jaar geleden trokken veel mensen hun neus ook op voor festivals terwijl ze nu op elk festival hip lopen te wezen.

Goh, misschien in de praktijk wel, maar dat was niet zo uitgesproken zoals jij het beschrijft. Zeker niet dezelfde (commerciële) vibe als een Tomorrowland.

Er hing toch een zekere exclusiviteit over de Zillion.
Maar de marketing was op dat moment heel groot en alles vloeide precies in elkaar over.
Zillion, P-Magazine, TMF, de cd's die uitkwamen... het zorgde allemaal voor een zekere buzz.

Bekenden die je eerder zou verwachten op zo'n feest zijn de P-gezichten van toen en idem voor TMF.
 
Goh, misschien in de praktijk wel, maar dat was niet zo uitgesproken zoals jij het beschrijft. Zeker niet dezelfde (commerciële) vibe als een Tomorrowland.

Er hing toch een zekere exclusiviteit over de Zillion.
Maar de marketing was op dat moment heel groot en alles vloeide precies in elkaar over.
Zillion, P-Magazine, TMF, de cd's die uitkwamen... het zorgde allemaal voor een zekere buzz.

Bekenden die je eerder zou verwachten op zo'n feest zijn de P-gezichten van toen en idem voor TMF.
Eigenlijk kan je de Zillion inderdaad het beste vergelijken met (het hoofdpodium van) Tomorrowland. Wat Tomorrowland voor de festivalscene is, was Zillion voor de discotheken.

In die zin was de Zillion ook een beetje het (commerciële) hoogtepunt voor de clubscene. Tot op dat moment boomden de clubs en brachten de meesten cd's en andere merchandise uit, of ze vulden jaarlijks het Sportpaleis of het Kursaal (Cherry Moon - Illusion). Na 2000 is het definitief bergaf beginnen gaan met de discotheken in België, de Zillion sloot in 2001 alsook Extreme, Carat, Axiome, ... Veel sluitingen waren natuurlijk te wijten aan druggebruik en andere overtredingen, razzia's waren toen ook schering en inslag. Toen ook trance begon in te boeten aan populariteit en die muziek minder mainstream werd in de nog bestaande clubs was het voor mij persoonlijk ook over en out met de clubs. Die groove en elektro die er nadien aan kwam zei mij persoonlijk niets. Clubs zoals de Carré waren eerder voor een ander publiek, kan je op geen enkele manier vergelijken met het volk dat over de vloer kwam in bijvoorbeeld de Cherry Moon. Er waren clubs waar je toekwam in een Bonzai t-shirt om je een hele avond in het zweet te dansen, en er waren clubs waar je met een wit hemdje aan een tafeltje wat wodka-redbull stond te drinken.

Ook de afterclubs zijn in de loop van de jaren 2000 allemaal verdwenen, ik denk dat The Kings een van de laatste was die nog bestond, en die is nu toch ook al een jaar of twee afgebroken. Ik heb daar ooit nog gezeten van zondagochtend tot maandagochtend, zo een toestanden kan je je nu echt niet meer voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die tijd komt idd niet meer terug. Het uitgaansleven is gewijzigd en de muziek is een niche geworden. Uiteraard wordt er nog gedanst maar mega clubs zijn er niet meer en het landschap is meer versplinterd, terwijl tegelijk ook "mega events" zoals DVLM en Regi in Sportpaleis zitten. Maar das compleet andere muziek (en publiek).

Ik denk dat de legende van Zillion de laatste weken ook een eigen leven is gaan leiden omdat er zo weinig beelden zijn.
 
E61-C3-C4-C-8-D5-C-4-E5-C-9096-30-AD5-A1-DD2-A7.jpg
Qua muziek waren volgens mij de topjaren toch 1995-2000 mss tot 2002
Zillion had toch redelijk al wat cds uitgebracht.
Er is ook zeer zeldzame zillennium liquid edition met sleutelhanger,deze staat hier nog niet bij.
 
En ook wel de te verwachten commentaren genre 'Het was legendarisch, echt heel speciaal, ... allé ik ben er zelf nooit geweest hoor'. :laugh:
Je zou soms denken dat de 'legende' meer in stand gehouden wordt door mensen die er nooit zijn geweest, dan door mensen die er wél zijn geweest.
Dit hé, ook die première en de bijhorende afterparty, allemaal BV's waarvan er mss ergens één verdwaalde ziel ooit effectief in de Zillion is geweest. Maar ze staan daar wel allemaal hip te wezen op die "legendarische" afterparty, alsof ze nu zelf weten hoe het er in een 90's dancing aan toegaat door naar dat opgeblazen event te gaan.

Ik heb eerlijk gezegd weinig zin in de film, gewoon door al die opgeblazen heisa errond.
 
Dit hé, ook die première en de bijhorende afterparty, allemaal BV's waarvan er mss ergens één verdwaalde ziel ooit effectief in de Zillion is geweest. Maar ze staan daar wel allemaal hip te wezen op die "legendarische" afterparty, alsof ze nu zelf weten hoe het er in een 90's dancing aan toegaat door naar dat opgeblazen event te gaan.

Ik heb eerlijk gezegd weinig zin in de film, gewoon door al die opgeblazen heisa errond.
Wij hebben een gratis ticket voor de kinepolis dus gaan we waarschijnlijk wel gaan kijken.

D'ardennen vond ik alvast goed en heb dus wel vertrouwen in Pront. Ook Simoni zal Black Magic wel nailen. En dan nog Charlotte Timmers op groot scherm.
 
Vind dat een non-argument dat misschien 90% van het volk op de Première nooit in de Zillion geweest is. Het is wel een feit. Maar als er dan een Western gedraaid wordt, daar was ook niemand bij hé? 😅

Wat niet wil zeggen dat ik de gemiddelde huppeltruttende influencer kan uitstaan 🤦🏻‍♂️
 
Dus hier zijn mensen die niet naar een film willen omdat er die hype is en dat BV's daar op surfen?

Ge gaat toch voor de inhoud van de film. Altijd maar tegendraads willen doen precies.
Nee, het is gewoon de gigantisch opgeblazen marketing- en hypemachine die mij al tegensteekt, waardoor ik weinig zin heb om de film te zien.

Dat is nu al meer dan een week dat er elke dag tig berichten overal te vinden zijn over de film en de Zillion met als toppunt de "legendarische" afterparty (bijna zo legendarisch als de feestjes in de Zillion zelf, stel u voor). Nochtans uit de beelden te zien vooral heel veel opgeblazen show en een "dansvloer" vol met influencers en wannabe- of andere BV's met hun camera in de hand, die daar gewoon wat staan te blinken zonder écht los te gaan en te feesten, zoals het in de 90's in vele dancings wel was.

Dus ja, heel dat overdreven gedoe errond bepaalt voor mij voor een stuk al wat de sfeer van de film, jammer genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is gewoon de gigantisch opgeblazen marketing- en hypemachine die mij al tegensteekt, waardoor ik weinig zin heb om de film te zien.

Dat is nu al meer dan een week dat er elke dag tig berichten overal te vinden zijn over de film en de Zillion met als toppunt de "legendarische" afterparty (bijna zo legendarisch als de feestjes in de Zillion zelf, stel u voor). Nochtans uit de beelden te zien vooral heel veel opgeblazen show en een "dansvloer" vol met influencers en wannabe- of andere BV's met hun camera in de hand, die daar gewoon wat staan te blinken zonder écht los te gaan en te feesten, zoals het in de 90's in vele dancings wel was.

Dus ja, heel dat overdreven gedoe errond bepaalt voor mij voor een stuk al wat de sfeer van de film, jammer genoeg.
Snap ik. Alle sites staan vol van Frank Verstraeten en de film. Bijna al een degou van die film gekregen, en dan laat staan half instagram dat vol staat met de ene plastieke pop die op dat feestje zit. Het is precies dat we hier de creme van de creme film gaan zien, om met andere woorden waarschijnlijk weer ne motherfucker of nen nondeju om de vijf seconden te moeten aanhoren.
 
Ik wil de film zeker zien en ben heel benieuwd.

Dat er een grote hype is rond de film en veel show rond verkocht wordt, daar heb ik geen enkel probleem mee. Dat zo'n figuur als Frank Verstraeten (die toch het één en ander op zijn kerfstok heeft) hierdoor terug in de spotlights komt en hier ongetwijfeld ook nog eens goed aan gaat verdienen (bv. de feestjes in de Waagnatie komend weekend) dat vind ik toch wel heel dubbel.

Ok ja, straf gehad en 2e kans en bla bla bla... maar die 2e kans hoeft voor mij dan zeker niet in de spotlights waarbij de zaken die hij op zijn kerfstok heeft maar weinig in de media komen nu en het allemaal vooral 'positief' overkomt (want hoe geweldig was het allemaal niet toen!). Ik hoop dat de film toch goed de nuance brengt...
 
Laatst bewerkt:
Snap ik. Alle sites staan vol van Frank Verstraeten en de film. Bijna al een degou van die film gekregen, en dan laat staan half instagram dat vol staat met de ene plastieke pop die op dat feestje zit. Het is precies dat we hier de creme van de creme film gaan zien, om met andere woorden waarschijnlijk weer ne motherfucker of nen nondeju om de vijf seconden te moeten aanhoren.
Als je die plastieke poppen niet volgt op IG zie je dat toch niet?
 
Ik wil de film zeker zien en ben heel benieuwd.

Dat er een grote hype is rond de film en veel show rond verkocht wordt, daar heb ik geen enkel probleem mee. Dat zo'n figuur als Frank Verstraeten (die toch het één en ander op zijn kerfstok heeft) hierdoor terug in de spotlights komt en hier ongetwijfeld ook nog eens goed aan gaat verdienen (bv. de feestjes in de Waagnatie komend weekend) dat vind ik toch wel heel dubbel.

Ok ja, straf gehad en 2e kans en bla bla bla... maar die 2e kans hoeft voor mij dan zeker niet in de spotlights waarbij de zaken die hij op zijn kerfstok heeft maar weinig in de media komt nu en het allemaal vooral 'positief' overkomt (want hoe geweldig was het allemaal niet toen!). Ik hoop dat de film toch goed de nuance brengt...
Pront is grote Casino fan (de film van Scorsese niet de goktent) als hij met die insteek die film maakt dan kan het wel is goedkome.

En ik snap de degou bij sommigen maar tis dubbel he. Langs de ene kant wordt er altijd wat lacherig gedaan over Vlaamse cinema. Als er dan is iemand alle registers opentrekt en massaal campagne voert om er een succes van te maken (want aan het einde van de rit moet er winst gemaakt worden) is het ook niet goed. En ik heb ook een hekel aan het volk dat zichzelf influencers noemen maar zonder die bordkartonnen persoonlijkheden heb je de socials als Vlaamse film niet makkelijk mee. Laatste dat ik las is dat er 17000 tickets in voorverkoop zijn verkocht voor Zillion de promo werkt dus echt wel. Ik heb liever dat een film als dit even teveel promo maakt als dat we weer krantenkop krijgen genre 'Weer een slecht jaar voor de Vlaamse film maar geen paniek De Kampioenen trekken dat wel recht'

We hebben eerst jaren aan dorp en boerenfilms gehad gevolgd door films met komieken en na de zaak Alzheimer politiefilms. Als we met een Adil en Bilal, Pront en Lucas Dhont eindelijk is een generatie krijgen die er is vol voor gaat en de kerktoren metaforisch willen opblazen kan dat alleen maar blijven duren als er ook succes is in prijzen en in geld.
 
Laatst bewerkt:
Nu wil ik wel een Star Wars film zien waarin Dirk Frimout de Death Star opblaast in zijn X-Wing!

En als afsluiter een bedanktelefoontje van Koning Filip
 
Nu wil ik wel een Star Wars film zien waarin Dirk Frimout de Death Star opblaast in zijn X-Wing!

En als afsluiter een bedanktelefoontje van Koning Filip
Kan niet, de X-Wing van de Belgische ruimtemacht staat in onderhoud in Kleine Brogel in afwachting van enkele nieuwe stukken (join de culasse kapot door het hobbelige luchtruim boven België).
 
Terug
Bovenaan