Film Zillion 2022

Ik vond hem ook teleurstellend, te hoge verwachtingen door de mediacampagne die niet ingelost werden. Duurde me ook een half uur te lang.
Spanning is uiteraard veel lager omdat je weet hoe hij afloopt. Itt Patser die ik wel heel goed vond. Toevallig onlangs ook Belgica voor het eerst gezien, beetje hetzelfde thema, en die vond ik keigoed.
 
heb je Patser gezien ? Vond je die goed ?
Patser vond ik wel een genietbare film ja.

Maar Zillion..... acteurs die hoop en al 1 seconde bloot gaan. Meestal vergroot je de werkelijkheid uit in een film maar nu is het een soort saaie familiefilm.

Over de housescene is deze (van 26 jaar geleden) een stuk authentieker

 
Gisteren gezien in Kinepolis. Vond de film wel goed maar ik kan biased zijn omdat ik die 90’s retro trance nog altijd super goed vind en heel nostalgisch is voor mij. Echt ieder nummer in de film herkende ik direct. Destijds was ik net nog te jong om naar de Zillion te gaan maar luisterde de muziek vaak en veel nummers hoorde je ook op de plaatselijke fuiven. Die euforische melodieën, zalig. Zo maken ze ze zelden nog.

Ook enkele mega grappige oneliners / uitspraken van Dennis Black Magic in de film waarbij ik het lachen moeilijk kon inhouden. 🙂

En zoals iemand hier al zei: Charlotte Timmers. 🤤 😅
 
Laatst bewerkt:
Film draait ook in LaserUltra in Kinepolis. Is dat eigenlijk een groot verschil qua beeld en geluid tov de standaardversie?
 
Film draait ook in LaserUltra in Kinepolis. Is dat eigenlijk een groot verschil qua beeld en geluid tov de standaardversie?
Je merkt dat alleen als beide schermen naast elkaar staan. Laser is iets feller en scherper. Audio is hetzelfde, buiten als het atmos is.
 
Gisterenavond de film gezien in de Lumière! De zaal zat vol.

Ik vond de film goed. Op zich had Zillion die uitvoerige mediacampagne errond niet nodig, want de film is zeker goed genoeg om op zichzelf te staan. Jonas Vermeulen en Barbara Sarafian deden het heel erg goed, ik heb echt genoten van hun acteerprestaties. Simoni als DBM vond ik af en toe te karikaturaal. Naar het einde van de film toe voelde het wat alsof Pront doorhad dat zijn film al over de 2u klokte, waardoor hij het nog snel moest afronden.

Al bij al een 7/10 voor mij. Ik ben geen fan van de meeste Vlaamse films, maar deze vond ik mijn €11 waard. En die muziek. :drool:
 
  • Leuk
Waarderingen: KBR
Gisterenavond de film gezien in de Lumière! De zaal zat vol.

Ik vond de film goed. Op zich had Zillion die uitvoerige mediacampagne errond niet nodig, want de film is zeker goed genoeg om op zichzelf te staan. Jonas Vermeulen en Barbara Sarafian deden het heel erg goed, ik heb echt genoten van hun acteerprestaties. Simoni als DBM vond ik af en toe te karikaturaal. Naar het einde van de film toe voelde het wat alsof Pront doorhad dat zijn film al over de 2u klokte, waardoor hij het nog snel moest afronden.

Al bij al een 7/10 voor mij. Ik ben geen fan van de meeste Vlaamse films, maar deze vond ik mijn €11 waard. En die muziek. :drool:
Kan mij hier wel bij aansluiten. Jonas Vermeulen vond ik het ook erg goed doen. Matteo Simoni ben ik nu persoonlijk niet direct fan van. Dat Limburgse accent is er vaak over bij hem. (Ik ben Limburger die in WVL woont). Teveel dat Italiaanse Limburgse accent of hoe je dat ook noemt. Karikaturaal kan ik inkomen waarom je dat zegt.

Lumiere in Brugge overwogen maar ik heb korting in Kinepolis. Zaal zat ook bomvol met een duidelijk wat “ouder“ publiek (lees: amper 20’ers). Denk dat Zillion wel goed gaat scoren qua bezoekers als ik het zo hoor. Ik ben benieuwd naar de bezoekerscijfers.
 
Laatst bewerkt:
Kan mij hier wel bij aansluiten. Jonas Vermeulen vond ik het ook erg goed doen. Matteo Simoni ben ik nu persoonlijk niet direct fan van. Dat Limburgse accent is er vaak over bij hem. (Ik ben Limburger die in WVL woont). Teveel dat Italiaanse Limburgse accent of hoe je dat ook noemt. Karikaturaal kan ik inkomen waarom je dat zegt.

Lumiere in Brugge overwogen maar ik heb korting in Kinepolis. Zaal zat ook bomvol met een duidelijk wat “ouder“ publiek (lees: amper 20’ers). Denk dat Zillion wel goed gaat scoren qua bezoekers als ik het zo hoor. Ik ben benieuwd naar de bezoekerscijfers.

Ja hé, ik moest denken aan dat typetje uit Safety First met momenten. Ik heb enkel fragmenten daarvan gezien, maar toch deed zijn DBM mij ook aan die rol denken van hem.
En Lumière > Kinepolis. Geen zin in al die eet- en graaigeluiden van anderen. :laugh:
 
Maandag gaan zien in Kinepolis Antwerpen. Onderhoudende film, maar gezien alle marketing had ik er meer van verwacht. Op zich geen seconde verveeld, maar een rewatch zal niet nodig zijn. Goed geacteerd, en goede muziek, nostalgie. Maar verhaal was nu niet om over naar huis te schrijven.
 
Achteraf me wel de bedenking gemaakt dat Dennis Black Magic wel héél sympathiek over kwam, terwijl dat een veroordeelde crimineel is met zeer zware feiten op zijn conto. Naja, iedereen met een beetje verstand weet natuurlijk ook dat deze film fictie is...
Charlotte Timmers ook die beweert dat haar personage niet gebaseerd is op Brigitta Callens. Yeah right. :laugh:
Hopelijk weten de meeste andere mensen dat, maar het helpt niet echt dat de echte Frank Verstraeten de ster is van de première en dat Matteo Simoni Dennis Black Magic doodleuk gaat opzoeken in de gevangenis.
 
Hopelijk weten de meeste andere mensen dat, maar het helpt niet echt dat de echte Frank Verstraeten de ster is van de première en dat Matteo Simoni Dennis Black Magic doodleuk gaat opzoeken in de gevangenis.
Toch niet raar om dat te doen als acteur van het personage dat je gaat spelen?
 
Bwa, ze spreken toch vol lof over die 2 personen en dat steekt ergens wel. Dat waren gewoon 2 criminelen bij elkaar.
 
Terug
Bovenaan